Gå til innhold

Lakenpose eller sovepose?


Gjest Amatørfjellvandrer

Anbefalte innlegg

Gjest Amatørfjellvandrer

Jeg skal, som tittelen sier, gå trekanten i Rondane i helga. Det er spådd dårlig vær, så jeg har pakket mye varmt tøy osv. Jeg hadde egentlig tenkt å ha med sovepose, men nå begynner altså sekken å bli full.

Jeg har blitt tipset om at det noen ganger går an å låne sengetøy på hyttene, og at jeg bør ta med lakenpose. Er det noen som har gått denne ruta og kan bekrefte at dette går an på alle hyttene? Jeg vil jo nødig komme fram uten sovepose og måtte ligge med gensre o.l. hele natten - er ganske så frossen av meg.

Ett til stort pluss med sovepose er at jeg kan koble den sammen med kjæresten min sin, det er velig praktisk hvis det er litt kaldt, og veldig koselig syns jeg. Hva sier dere? Tror dere en sovepose på toppen av sekken vil merkes veldig? Er det mer praktisk med lakenpose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reknar med at du skal overnatte på Turistforeningen sine hytter? Då kan du gå ut frå at det er madrasser og dyner (evt. tepper) tilgjengeleg! Viss ikkje soveposen din er spesielt lett og liten, er det nok lurt å ta med lakenpose. :)

Sjå info her: Om hyttene

Der kan du også finne meir infor om akkurat dei hyttene du har tenkte å besøke. Eg har ikkje gått i området der sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reknar med at du skal overnatte på Turistforeningen sine hytter? Då kan du gå ut frå at det er madrasser og dyner (evt. tepper) tilgjengeleg! Viss ikkje soveposen din er spesielt lett og liten, er det nok lurt å ta med lakenpose. :)

Sjå info her: Om hyttene

Der kan du også finne meir infor om akkurat dei hyttene du har tenkte å besøke. Eg har ikkje gått i området der sjølv.

Lakenpose hadde jeg foretrukket. Den tar liten plass og er lett. Så er det enten dyner eller pledd på hyttene som du tar over. Sovepose tar alt for mye plass når en skal gå noen dager i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...