Gå til innhold

Rimelig vin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha tapas eller koldtbord til bryllupet, og så lurte jeg på om noen har noen gode forslag til rimelig men god hvitvin/rødvin som kan serveres til koldtbord/tapas?

På forhånd tusen takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan lite om hvitvin, drikker det ikke...

Amigo: billig billig rødvin (68 kr flaska), og den er helt grei.

Har hørt endel bra om Portuga, 75 kr flaska.

Boheme: også en grei rødvin, med lite garvestoffer (fin for oss med migrene). 76 kr flaska.

Vidigal reserva: har scoret bra på tester av billigviner. 90 kr flaska

Santa Carolina: god vin til fin pris, 100 kr flaska.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Gå innom polet og hør om de har noen tips. Vin smaker forskjellig sammen med forskjellige retter, og de kan sikkert hjelpe deg med å finne noe som hermonerer med tapasen dere skal ha. :)

Skrevet

Vet de selger veldig billig boksevin på systembolaget i sverige om du har mulighet til å dra dit?

En venn hadde tapas og brukte denne vinen (rød og svart boks) og de var veldig fornøyd !

Synd jeg ikke husker hva den heter, men kan vel ikke være sååå mange billige bokseviner (rødvin) på systembolaget med rød og svart kartong?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde Jacobs Creek (australsk vin) i bryllupet. Både rød og hvit og rose, totalt ca 75 flasker.

I Norge koster den rundt 100 kr flaska, men vi handlet all vinen på tax-free og i Sverige, til rundt 55-60 kr flaska. Hver gang noen nære venner eller familiemedlemmer var ute og reiste, og hadde litt kvote å avse, la vi inn bestilling hos dem. Pluss at vi kjørte mange turer til Sverige selv, med passasjerer.

Gjest Gjest
Skrevet

Spør på polet! De har god greie på vin og kan anbefale noe som passer, avhengig av deres behov. Hvis jeg hadde fått Amigo servert i bryllup tror jeg nesten jeg hadde begynt å grine, eller jeg hadde selvsagt ikke gjort det, men jeg hadde nok drukket vann i stedet og lurt litt på bagasjen til vertskapet selv om jeg ikke er snobbete. Det finnes mye annen ganske god vin i omtrent samme prisklasse, og det er vel verdt det i et bryllup :)

Her er også noen forslag:

http://oslopuls.aftenposten.no/?service=re...ourceid=2011033

Skrevet

Husk at hvis du handler på polet (i Norge) så kan du levere tilbake vinflaskene dere har til overs (tviler på at boksevin kan returneres). Det er ikke billig å kjøpe boksevin på taxfree o.l. hvis dere har masse til overs som dere ikke får drukket opp. Og det blir heller ikke billigere om dere gir de bort etterpå heller.

Vi hadde masse vin til overs (vi ville jo være sikker på at vi ikke gikk tom)! Vi fikk returnert vin for 2700,-! Og så har vi noen tusen i taxfree-varer til overs som vi har gitt vekk masse av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...