Gjest fisk Skrevet 29. juli 2009 #1 Skrevet 29. juli 2009 Hei, Jeg har en åtte måneder gammel sønn. Fikk mensen tilbake to måneder etter fødselen og den var regelmessig med en gang. Hadde altså vanlig menstruasjon i februar, mars, april og mai. Ingen mens i juni. Hadde tre-fire dagers spotting og så ingenting. Denne måneden heller ingen mens, og heller ingen spotting. Nå er jeg skikkelig bekymret. Hva kan dette skyldes? Jeg kan ikke være gravid (og har også testet, sånn for sikkerhets skyld). Har heller ikke opplevd stress eller noen annen åpenbar forklaring på dette. Skjønner jo at ingen mens betyr at jeg ikke har hatt eggløsning og den tanken liker jeg ikke. Er det for tidlig å bestille time hos lege? Mener altså om han bare kommer til å si at jeg må vente lenger? Håper noen kan gi meg noen svar, jeg håper det ikke er noe alvorlig.
Saeria Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Det er helt normalt selv for kvinner med regelmessige sykluser å oppleve en syklus eller to i løpet av et år som ikke er med eggløsning. Det er ingenting å bekymre seg for.
Gjest fisk Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Hei, og takk for svar. Jeg vet at det er normalt. Men med tanke på at jeg har hatt regelmessig mens i over 15 år, har aldri hoppet over en mens (med unntak av da jeg var gravid) er det rart at dette skulle skje nå og to måneder på rad? Håper jo du har rett likevel da, og at bare er noe sånt, men det høres litt merkelig ut.
Gjest Supermimz Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Dette kan ha med hormoner å gjøre. Hos legen kan du be om hormonprøver og ultralyd av eggstokkene for å utelate cyster, da dette kan forårsake uteblitt mens.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå