Gå til innhold

The lightness of being

Chan.:.

Anbefalte innlegg

Ja, gjør det! Egentlig er mye av det mye "søtere" enn slik jeg ser på meg selv, men jeg begynner å lure på om jeg kanskje bare skal drite litt i det. Heller kjøpe noen litt søtere plagg og se om stilen får seg en piff av det, enn å aldri kjøpe noe og surre rundt i det samme gamle. Tror jeg skal prøve flere klær som jeg egentlig ikke tror er helt min stil, men som jeg synes er fine, og se om det kommer noe ut av det.

Det jeg ikke liker så godt, er for mye blonder og alt for mye "bondestil", men det er jo bare å skygge unna akkurat de plaggene og ellers kombinere litt forskjellig type plagg istedet for å gå i fullt antrekk fra NoaNoa, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blossom har mye fint, men som deg blendes jeg litt av alt det søte. :fnise: Så jeg må lære meg å se mer potensialet i et plagg kombinert med noe tøffere/renere tror jeg. For det er en del godbiter der, og mye til en hyggelig pris også.

Jeg begynner å få sterke shoppingabstinenser nå (har vært skrekkelig flink i sommer og shoppet lite), men nå tror jeg at jeg snart skal ta meg en tur. Dessuten må jeg ut på den verste shoppingen av alle; dongeribukseshopping. *gruer seg*

PM på vei, forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert! Og med en kjapp tankerekke har jeg fått synset fra meg også. :ler:

Så mange boktips på én gang, det er jo supert! Jeg er også periodeleser, og de siste par årene med firmastart og mye stress har jeg rett og slett ikke hatt roen i meg til å prioritere lesing. Har imidlertid lurt meg utpå i sommer, med lett lektyre som Marian Keyes og nå Jo Nesbø. Ser ut til å virke.  Nå vet jeg ikke om bøkene dere nevner er noe for meg, men så begeistret dere er så må man vel bare prøve. :)

Kivilyktene er kjempefine! Jeg ønsket meg også i fargen sand, men den fantes ikke i butikken da jeg jeg var på svensk outlet i sommer. Istedet ble det ulike blåtoner, så får jeg finne sand senere. Jeg kjøpte også en mariskål som du linker til, og liker den kjempegodt. Har sansen for tunge og litt massive saker jeg også, og disse virker veldig solide. Og apropo; jeg ble prakket på et medlemsskap i ”MyIittala”, kundeklubben til Iittala, da jeg handlet, og det kan se ut som det var smart. I går fikk jeg mail om at alle medlemmer iløpet av høsten ville få en gave, de svenske medlemmene skulle få en Aalto lyslykt, mens de i utlandet ville få noe annet snart. Noe å tenke på? Man kan sikkert melde seg inn på nett også, evt i en norsk butikk. :lur:

Jeg lo også høyt da jeg leste det du og E tenker om å kanskje møte nettvenner på ordentlig. Som om jeg skulle sagt det selv! Jeg er litt livredd for sånt, og trives med å ha ting som de er, samtidig som det er noen jeg tror man ville satt pris på å ha i sin virkelige verden også. En gang...kanskje...om man tør. Godt det er flere som tenker sånn, da kan jeg ikke være rar. :ler:

Så blir man jo teltinspirert av alt snakket her inne (og hos E). Jeg har jo tross alt vært speider, og synes å huske at jeg likte teltturer, om ikke det ble for mange netter. I tillegg har vi et vennepar som er superfriskuser og maser om å få oss med. Jeg er imidertid ikke helt på gli enda, og mannen har foreløpig nesten steilet ved tanken, så vi får vel se. Men jeg liker hvertfall det bildet jeg har i hodet av hvordan det kunne blitt. :fnise:

Blossom har jeg aldri hørt om før, men de så ut til å ha masse fint! Litt for søtt for meg muligens, men like fullt den type klær jeg har begynt å bli dratt mot likevel. Løsningen er muligens som du sier å kombinere det søte med andre type klær. Og det er jo ”bare” klær. Hvorfor ikke utfordre seg selv litt og prøve noe nytt. I verste fall lar man bare være å kjøpe det. Evt bytter det. Hilsen henne som kommer hjem med ”samme” plagg i samme farger gang på gang. :roll:

Godt å høre om mer avslappet fokus på trening. Uten å snakke meg bort så tror jeg det kan gjøre underverker på mange måter. Også kranglete rygger og sånt. Det er noe med stress og alt rundt å hele tiden pushe seg og prestere, -og frustrasjonen som kan oppstå om man ikke gjør det. Blir det negativt stress vil det jo også provosere frem negative reaksjoner i kroppen, helt ned på cellenivå, med frie radikaler og alt som hører med. Men nå skal jeg gi meg før jeg tar av. Ville bare si at det høres ut som det er bra for deg. At man ikke friker ut over det som ikke fungerer er jo et godt tegn i så måte. :tommelsmil:

Og så håper jeg å slenge meg med på nybegynnermatlaging! Jeg blir så inspirert av alle flinke folk her inne, og har begynt å synes at det er gøy å eksperimentere litt. Men jeg har laaangt igjen... :ler:

Vel, det ble jo ikke akkurat et par korte kommentarer, som jeg så for meg, men da er jeg i det minste ajour. Og det er ikke meningen å dra opp alle diskusjonene på nytt altså, jeg bare var i det skravlete hjørnet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg virkelig ikke helt i slaget, og jeg blir irritert over meg selv. Jeg hadde tidenes korteste dag på jobb (heldigvis, siden lunta var omtrent av samme lengde som arbeidsdagen :fnise: ), men klarte å sose vekk hele dagen med å sove i ørtiførti timer. Helvete! Jeg får så ekkel følelse i kroppen av det, blir sosete i hodet og generelt ganske sløv. Jeg orker ikke å trene når jeg er slik, men vi har avtalt å gå en tur etter at Mannen har trent, og da vet jeg det blir bedre.

Tusen takk for PM, Englefjes!

Når det gjelder shopping er jeg som deg nå - abstinensene begynner å melde seg. Jeg har garantert spurt før, men jeg spør igjen siden det virker som om vi har litt lik smak mtp en trang til å kombinere det søte med noe litt tøffere/renere: hvilke butikker handler du i, bortsett fra Mette Møller (EDIT: ser Imogen sier det samme, så da gjelder spørsmålet også deg ;))? Jeg er forøvrig på desperat jakt etter butikker i Oslo som fører Vassalli-klær, men har enda ikke lyktes.

Dongeribukseshopping er helvete på jord. Jeg har et par jeg kan bruke, så jeg tror jeg lett dropper det i høst til fordel for kjoler. Det er ihvertfall planen! Har riktignok lyst på noen baggy som sitter fint over rumpa, men gidder neppe å lete etter dem.

Imogen!

Så bra at mariskålene også er litt massive/solide, da må jeg ha slike trur eg. Mannen klarte å vri ut av seg at de var skikkelig stygge, men i enkelte saker må jeg få legge ned veto. :ler: Takk for tips om kundeklubb, det skal jeg sjekke ut. :lur:

Hilsen henne som kommer hjem med ”samme” plagg i samme farger gang på gang. :roll:

Hehe, ja, jeg kjenner til det. Eventuelt kan jeg ha noen freshe ting i skapet, men "er ikke i humør/form til å gå i det". Det der er ganske teit, men jeg må helst være i veldig godt humør for å gå i noe annet enn det mest kjedelige.

Det du skriver om trening og stress tror jeg du har veldig rett i! Det som er problemområdet nå er jo et typisk "stressområde" (nakke, mellom skulderbladene). Og alle sier at jeg stresser, bortsett fra meg selv, som "bare er ivrig", eller effektiv, eller "får ting gjort" eller, eller, eller. Men jeg har lært å kjenne at jeg stresser nå, og jeg må si at det ikke akkurat er veldig rart at de knuter seg til i skulderbladene. Jeg burde gjort mer yoga og meditasjon, og det mest tydelige tegnet på at jeg burde det, er at jeg ikke på noen måte har konsentrasjon/ro nok i kroppen til å få gjort det. :ler:

Også synes jeg det er veldig artig at du vil henge deg på matlagingsprosjektet! Du er sikkert noen nivåer høyere enn meg (det skal cirka.... ingenting til), men da kan jeg lære av deg, om ikke annet. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloisen Chan :vinke:

Shantaram er oppført på min "to read list", som så mange andre bøker :) so many books to read, so little time :fnise:

Containerklær er just my cup of tea :jepp: Jeg hadde ikke hørt om merket før jeg på en shoppingrunde igår fant noen plagg i en interiørbutikk. Jeg er enig i at klærne er søte, kan bli for sukkersøtt, rett og slett too much. Jeg bruker som regel å mikse/matche med ordinære klær, men en dag i sommer stashet jeg meg opp i full noa noa mondur :) Tror aldri jeg har fått så mange komplimenter noensinne, utrolig gøy :nigo:

Av andre merker i samme stil kan nevnes: Noa Noa, Staff, Zoulmate.

Når det gjelder teltliv så kan jeg ikke fordra det :rodme: jeg trives bedre med mer komfort samt kan ikke utstå tanken på insekter overalt...... :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... so many books to read, so little time :fnise:

Så sant, så sant! ;) Jeg kjøpte akkurat Vinter i Madrid av C.J. Sansom.

Jeg bruker som regel å mikse/matche med ordinære klær, men en dag i sommer stashet jeg meg opp i full noa noa mondur :) Tror aldri jeg har fått så mange komplimenter noensinne, utrolig gøy

Så morsomt! :)

Jeg er egentlig ikke overrasket, det er veldig sjelden jeg reagerer på at folk er "too much" når det gjelder klesvalg. (Men når det gjelder meg selv blir det fort mye mer skummelt. :fnise: )

Når det gjelder teltliv så kan jeg ikke fordra det :rodme: jeg trives bedre med mer komfort samt kan ikke utstå tanken på insekter overalt......

Hehe - og det er en ærlig sak!

Vi har derimot nå blitt TO ivrige friluftsplanleggere her i huset. Han ble like ivrig som meg i kveld, og da blir det jo dobbelt så gøy! :danse: Innkjøp av telt og kokkeleringsutstyr, så er vi i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder teltliv så kan jeg ikke fordra det :rodme: jeg trives bedre med mer komfort samt kan ikke utstå tanken på insekter overalt...... :sjokkbla:

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at ikke alle har helt sansen for det, samtidig så spørs det jo litt på hvordan man gjør det og hvilke erfaringer man har med det, tror jeg. For oss er det viktig å ha det litt komfortabelt, spesielt når det gjelder

- Plass i teltet

- God mat og drikke

- Varme

Det er det som gjør at vi skal trives på tur, så da skal vi passe på å dekke de behovene nettopp for å unngå dårlige opplevelser. Jeg har både veldig, veldig gode og elendige telterfaringer, og det er jo som natt og dag!

Men alle må heldigvis ikke bo i telt, og om man er glad i naturen bortsett fra å ligge i telt, er det heldigvis flere muligheter. Jeg er derimot ikke så glad i hytter, og synes det er bedre å ligge ute. Hver sin smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo heldigvis lov å ikke være no' glad i å oppholde seg ute i naturen i det hele tatt også... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og leser litt i kveld, jeg. Skrivingen får jeg ta på jobb i morgen. :fnise:

Håper du har en fin kveld! :klem:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og i lige måde, E!

I kveld har vi gått tur og sett film, og that's it. Mannen fikk et av sine ganske hyppige anfall av morsomheter da vi gikk på fortauet på vei hjem; han vraltet av gårde som en pingvin og lagde rykninger i diverse kroppsdeler så han så fullstendig avviker ut, mens han lagde latterlige lyder.

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomme mannen! Men jeg kan forstå at det blir litt flaut av og til. :fnise:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og i lige måde, E!

I kveld har vi gått tur og sett film, og that's it. Mannen fikk et av sine ganske hyppige anfall av morsomheter da vi gikk på fortauet på vei hjem; han vraltet av gårde som en pingvin og lagde rykninger i diverse kroppsdeler så han så fullstendig avviker ut, mens han lagde latterlige lyder.

:bond:

:fnise:

Høres ut som en festlig tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har garantert spurt før, men jeg spør igjen siden det virker som om vi har litt lik smak mtp en trang til å kombinere det søte med noe litt tøffere/renere: hvilke butikker handler du i, bortsett fra Mette Møller (EDIT: ser Imogen sier det samme, så da gjelder spørsmålet også deg ;))?

Nå har jeg ikke shoppet på en stund, men det går mye i butikker på Grünerløkka. Ask&Embla, Med&Uten (har mye rart, men finner stort sett noe jeg liker der), Fine Ting på Byporten, og dessuten Noa Noa. Daydreams & Pearls på Grünerløkka har også mye fint. Og så plusser jeg på med Zara av og til, samt selvfølgelig H&M.

Men som sagt, jeg er litt ute av shoppingen nå, så jeg har sikkert glemt noen her også. :ler:

Jeg er forøvrig på desperat jakt etter butikker i Oslo som fører Vassalli-klær, men har enda ikke lyktes.

Vassalli har jeg ikke hørt om en gang. :fnise:

Dessuten må jeg :hoppe: litt for telt og mann som er blitt interessert friluftsliv. Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkei, i dag er navnet på dagboka litt misvisende. Det hadde vært mer passende med The darkness of being egentlig. :fnise: Det vil si, ikke nå etter mye snakking med Mannen, og jeg elsker ham så veldig! Han er fantastisk, også når ikke alt er like lett. Men nok om det.

Takk for konkrete shoppingstips, Engle! Det blir tur til Løkka om et par uker.

Vassalli har ufattelig mye fine klær! Her er link.

Dessuten må jeg :hoppe: litt for telt og mann som er blitt interessert friluftsliv. Bra jobba!

Takk. :sjarmor: Jeg er veldig glad for at han er interessert nå, for jeg føler meg ganske sikker på at vi begge kommer til å trives utendørs når vi begynner. Men da er det viktig med motivasjon til å gidde å komme seg ut! Det blir også utfordringen fremover, nemlig å ikke bare planlegge i skyene, men å legge konkrete planer for hvor/når/hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri i dag, og var oppe før fem!

Et tydelig tegn på galskap.

Men det er en god følelse å sitte her klar for en helt ny, blank dag etter å ha gjort yoga til rolig, klassisk musikk mens alle andre sover.

Jeg vurderer å opprette en alternativ treningsdagbok, som fokuserer litt annerledes. Tidligere hadde den garantert handlet om antall kilo løftet, nå kan den for eksempel handle om yoga, meditasjon, turer i skog, mark og fjell, løping, styrketrening og så videre. Jeg trenger ihvertfall å fokusere på å holde kropp & sinn glad og friskt, og da må det prioriteres, settes av tid til og av og til tvinges igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gudd måårning! :) Litt av en morgenfugl du er da. Våkner du så tidlig og er uthvilt, eller har du klokke på midt på natta? Jeg var oppe for en time siden, og syntes det var tidlig på en fridag. (Altså ikke egentlig helt fri, men i den forstand at jeg ikke har noen avtaler. Jeg har masse hjemmejobb å gjøre.)

Men det må være utrolig deilig å starte dagen som du gjør, ferdigtrent og klar for dagen. :)

Det er forresten morsomt å lese hvordan fokuset ditt på trening er så forandret. Eller, kanskje ikke forandret, egentlig er v el ikke noe av det du tenker nå nytt, men det høres...sunt ut. Å la tankene på hva som gjør deg glad og frisk overskygge prestasjoner og faste mål. Jeg har også forsøkt å vri meg litt den veien i det siste, om enn med et litt annet utgangspunkt enn deg. Det tar nok litt øvelse å få det helt til, å slippe den vanlige, litt stressa, tankemåten, men jeg synes det begynner å hjelpe. Practise makes perfect. Og i mellomitden suger jeg til meg inspirasjon fra deg og E. :tommelsmil:

Hva skal du fylle fredagen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkei, i dag er navnet på dagboka litt misvisende. Det hadde vært mer passende med The darkness of being egentlig. :fnise: Det vil si, ikke nå etter mye snakking med Mannen, og jeg elsker ham så veldig! Han er fantastisk, også når ikke alt er like lett.

Åh! :hjerte: Det er så godt å lese sånt! Altså, ikke at du har hatt en tung dag, men at du kommer hjem til han som gjør den bedre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Imogen! :hjerte:

Å stå opp før klokka fem er helt klart et gigantisk unntak her i gården, men det er morsomt å bli kalt morgenfugl. :fniser: Jeg er helt enig i at halv åtte er (veldig!) tidlig på en fridag! :ler: Er det ikke litt deilig å kunne jobbe hjemme forresten? Jeg ser for meg at det krever mye selvdisiplin og evne til å sparke seg selv i ræva, men at det gir en frihet som sikkert er ganske fin.

Det er forresten morsomt å lese hvordan fokuset ditt på trening er så forandret. Eller, kanskje ikke forandret, egentlig er v el ikke noe av det du tenker nå nytt, men det høres...sunt ut. Å la tankene på hva som gjør deg glad og frisk overskygge prestasjoner og faste mål. Jeg har også forsøkt å vri meg litt den veien i det siste, om enn med et litt annet utgangspunkt enn deg. Det tar nok litt øvelse å få det helt til, å slippe den vanlige, litt stressa, tankemåten, men jeg synes det begynner å hjelpe. Practise makes perfect.

Nettopp!

Jeg synes det er utrolig deilig med endret fokus, og føler meg litt "been there done that" når det gjelder det voldsomme fokuset på slik jeg hadde det for ikke lenge siden. Ikke sånn å forstå at det er noe galt i det, jeg hadde jo veldig mye glede av det, men det ble litt for mye i litt for lang tid. Jeg ser jo at andre styrkefreaks (godt ment! ;)), blant annet her inne i diverse treningsdagbøker, har masse glede av å "ha det på hjernen", og jeg synes det er moro at mange jenter har hengt seg på. Det er bare litt nok for meg, selv om jeg fortsatt er veldig glad i styrketrening, da! Dessuten så må jeg innrømme at jeg tror jeg klarer å "gi slipp" mye fordi jeg oppnådde endel mål før jeg "trappet ned" som jeg for en gangs skyld klarte å være litt fornøyd med. Jeg føler at jeg har oppnådd endel, og var inne i en god stim som betyr at jeg også hadde mer inne. Ergo er det ikke noe stress for å bevise for meg selv at jeg kan. Jeg vet jeg kan, og da er det lettere å begynne med andre ting.

Jeg ble nysgjerrig på hvordan du gjør det også, siden du skriver at du også er litt "der"?

Jeg leser meg opp på forskning innen lykke/glede om dagen, og prøver å finne det som IKKE er banalt og klisjéfylt. Ikke så lett, men det går an. Jeg vil ta dette alvorlig, siden det jo handler om hvordan man har det hver eneste dag, og jeg vil sørge for å holde fokus der jeg bør ha det. Mye av grunnen til denne revolusjonen ( :fnise: ) er jo riktignok at stresset mitt har nådd nye høyder, og jeg opplever det som et problem. Da må jeg ta litt tak, og jeg beklager om jeg virker litt nyfrelst. :ler: Det er bare så uendelig godt når jeg finner de små eller store tingene som gjør at alt faller på plass, og da blir jeg litt opphengt. Bær over med meg...

I dag skal jeg rusle litt i byen med Mannen, også tror jeg vi skal en tur på konsert etterpå. Gleder meg, ihvertfall hvis jeg har energi til overs. Hva med deg, Imogen? Fredags- og helgeplaner? :)

Åh! :hjerte: Det er så godt å lese sånt!

Ja, det er en vanvittig fin følelse. Det virker som om dere har det veldig fint om dagen også, og det er så godt å lese. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...