Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Hei Jeg er 1.88cm høy, er veldig godt trent (fitness kropp), og har et greit fjes (ikke lett å sette et fjes i en egen kategori da det er smak & behag uansett.. har fått høre fra 2 helt forskjellige jenter at jeg burde vært fotomodell, pga jeg flotte "trekk" i fjeset.. ehh right.. om de flørtet eller ei bryr jeg meg ikke så mye om, det var uansett hyggelig å høre da de var flotte begge 2 - selv om jeg selv mener de var helt på villspor som mente det hehe). Poenget med den "skrytinga" (Hey! Dette er internett, så det spiller jo ingen rolle fordi ingen vet HVEM jeg er uansett) var bare å danne et lite bilde av meg, fysisk sett altså.. at jeg faktisk har litt sjanse på det motsatte kjønn. Dette har jeg også merket mange ganger jeg har vært på fest / ute på byen. Men så har det seg slik da, at jeg har vært i et forhold i MANGE år, så jeg har aldri hatt noe behov for å bli kjent med andre jenter, eller ta steget "videre" når jeg har blitt sjekket opp. Nå, derimot - så er jeg singel. Problemet er bare det at jeg er helt håpløs når det gjelder å komme i kontakt med andre jenter. På treningssenteret der jeg trener er det mange flotte jenter jeg gjerne kunne tenkt meg å bli "kjent" med.. det ville vært mest "naturlig" for meg å si noe til dem når jeg f.eks går på tredemøllen ved siden av dem, eller når de (og jeg) trener magen.. som er i samme rommet da. (Ikke mange jenter som trener med vekter så, hehe). Jeg vet jo ikke om de er single, jeg vet heller ikke hvor gamle de er (men ser jo det sånn ca. ).. Så jeg føler jeg kanskje blir innpåsliten om jeg vil komme i kontakt med dem. Jeg tenker kanskje litt for mye, hehe.. En kamerat av meg mener at jeg må tenke slik: "Finn på noe morsomt å si, du eier hele verden, gi faen i alt - du har ingenting å tape likevel". Mens en annen kamerat sier, "Det enkleste er ofte det beste - hva med å bare si HEI?". Skal jeg egentlig bare gi faen i å tenke på at de kan ha type osv.. og bare finne på noe morsomt - eller kanskje gå rett på sak? - spørre om hennes email eller noe slikt? Eller kanskje det fungerer å si "Hei"? Det blir vel noe sånt som at jeg sier hei, jeg får et hei tilbake... og vips - stille stund... :| men det er kanskje da jeg må ha noe morsomt på lager? Som du ser, litt håpløs når det gjelder å få kontakt Men når jeg først blir kjent med dem går det så veldig lett av seg selv.. er bare "start" fasen jeg har problemer med. Kom gjerne med forslag!
Licota Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Vel, jeg trener også på treningssenter, og jeg tror at jeg ville blitt kjempestressa om en fyr der inne skulle begynne å prate med meg mens jeg puster og peser, og er rød som en plomme i ansiktet. Man føler seg gjerne ikke så veldig attraktiv der og da. Men du kan jo holde et øye med henne, og heller snakke med henne når hun har en liten pause? "Hei, har du lyst på en kaffe etterpå?" f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Har du alltid vært så pen, eller har du øvd? Gjorde det vondt?? Da du falt ned fra himmelen Er du vegetarianer eller er det mulig å få lurt inn et kjøttstykke? Lyst til å sitte på fanget og høre om min harde oppvekst? Skal du være med hjem å spise pizza og pule litt? Hva, liker du ikke pizza? Jeg drikker 5 rå egg i ett jafs, skal vi ha sex? Er faren din baker? Du har så fine brød kan ramse opp hundrevis ca 1 av 100 fungerer.. Men det er alltid en sjanse
Gjest strykebrett Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jeg ville satsa på å ta kontakt i styrkerommet, det er ikke særlig aktuelt å snakke med noen mens jeg varmer opp/trener kondisjon for min del i alle fall. En fin måte å få i gang en samtale på er jo å spørre om å få gå imellom på et apparat. Trenger jo egentlig ikke å være et du bruker til vanlig. Da kommer man jo lett i prat med noen i alle fall og det er jo en glimrende start. Har blitt på hils med flere på treningssenteret mitt på grunn av deling av apparater og det er jo hyggelig. Lykke til med sjekkinga
pittie Skrevet 29. juli 2009 #5 Skrevet 29. juli 2009 Siden du har antagligvis endel styrketrening-erfaring, så går det jo ann å lede inn en samtale for å så foreslå å vise henne noen fine øvelser? Om det er ei jente som ikke trener styrke altså. Men som de andre sier, vent til de tar en pause eller driver med litt slappere ting enn kondisjonstrening. Sist noen snakket til meg mens jeg syklet ville jeg bare gjemme meg. Rennende svette og rødt ansikt er ikke idealet for ei jente når hun blir sjekket opp
Gjest MM Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Siden du har antagligvis endel styrketrening-erfaring, så går det jo ann å lede inn en samtale for å så foreslå å vise henne noen fine øvelser? Det bør vel gjøres veldig forsiktig for å unngå misforståelser? "Jasså, ser det ut som jeg trenger å trene?"
slumkim Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Siden du har antagligvis endel styrketrening-erfaring, så går det jo ann å lede inn en samtale for å så foreslå å vise henne noen fine øvelser? Om det er ei jente som ikke trener styrke altså. Men som de andre sier, vent til de tar en pause eller driver med litt slappere ting enn kondisjonstrening. Sist noen snakket til meg mens jeg syklet ville jeg bare gjemme meg. Rennende svette og rødt ansikt er ikke idealet for ei jente når hun blir sjekket opp Eller enda bedre, be HUN om hjelp til noen øvelser, og så kan du etterpå slenge ut en forespørsel om en kaffe etter treningen som en takk for hjelpen. Litt manupulering må da vi gutta få lov til å bruke engang iblandt vi også.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 He he Jeg synes nå bare de er søte når de jogger og svetter jeg da. Men jeg skal selvsagt ikke prøve å komme i kontakt med dem om dere jenter føler dere lite attraktive osv da Hehe Tror jeg nå i første omgang skal prøve å bare hoppe på samme treningsapperatene som de bruker.. Kanskje jeg klarer å slå av en liten spøk og 2 også da.. evt. en liten prat! Vi får se Lurer også på 2 andre "ting" som sikkert er HELT åpenbare for alle andre her i verden, utenom meg. Ofte når jeg har tatt 1 times gåtur på tredemøllen (blitt veldig mye av det nå i sommer for å få ned fett %), så er det ofte mye jenter som går forbi (som trener andre ting da) - mange tar ofte en "titt" på meg - noen av disse smiler også.. Ja hva er rart med dette da? Vel, jeg har samme ansiktuttrykket uansett om de smiler eller ei, jeg ser vel grav alvorlig ut, hehe Bør jeg kanskje smile litt tilbake til de som smiler til meg? Hva med de som ikke smiler, men bare tar en "titt" på meg ? Kan JEG smile til dem ? Vel, la oss gå over til issue nr 2... Det gjelder øyenkontakt. La oss si jeg fortsatt går på tredemøllen. Akkurat på treningssenteret jeg er på, så ser jeg utover mesteparten av treningsrommet - så det er jo ofte jenter da som bruker apperatene osv. Er det noen "grense" for hvor lenge jeg kan stirre? Altså - jeg vil jo ikke være CREEPY for dem heller. Det blir vel ofte slik at så snart jeg føler de ser tilbake, så ser jeg en annen retning.. "tralalala". Tidligere denne uken, så var det en jente som trente magen (er en mage maskin nesten rett foran tredemøllen jeg gikk på). Hun er altså rettet mot meg - jeg mot henne. Det var mao ganske så umulig for meg å IKKE se rett på henne. Etter hver repetisjon møttes våre blikk.. Jeg føler at hun tror jeg nistirrer på henne. Jeg prøver å se vekk hver gang.. men.. det blir litt sånn rar situasjon. Når hun da var ferdig gikk hun forbi meg, og blikket hennes var festet på meg hele tiden. Hun smilte derimot ikke, hadde vel heller et litt "lurt" blikk. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det. Hvor lenge kan jeg altså stirre på dem / ha øyenkontakt før det blir "Creepy" ? Det er forresten veldig hardt å stirre noen i øynene.. men jeg har øvd meg litt de siste ukene nå.. blir bare bedre og bedre For å forklare litt hvor "håpløs" jeg er.. så gikk jeg i klassen til en god del jenter (ikke VGS, men la oss si en Høyskole). I løpet av den perioden kom jeg i "snakk" med en annen jente - så hun var eneste personen jeg sa "Hei" til, når jeg gikk forbi henne. Resten av jentene bare gikk jeg forbi og latet som ingenting. "Stone cold". Tragiskt, men slik var/er jeg. Inni skallen min hadde jeg alltid lyst å ta "kontakt", altså, ikke for å bli kjæreste eller noe slikt, men bare å bli en klassekamerat som kunne si hei, og kanskje sette meg ned litt og spise med dem eller hva som helst egentlig. Vel vel - vi skulle ha en skoleavslutning da - noe jeg gledet meg til.. Nå skulle jeg endelig få sjansen til å hilse på de forskjellige jentene, fordi det er så mye lettere for meg når jeg har drukket litt (Norwegian stiffness syndrome?). Jeg har aldri blitt så overrasket i mitt liv.. Altså - det hele var bare så utrolig morsomt. Jeg kom i kontakt med en hel drøss av dem, og akkurat den dagen der har jeg aldri hatt så mange jenter som var keen på meg (er lett å ta et hint når de klår på deg, vil hele tiden danse med deg, smiler, tar seg på håret osv).. Greit nok at vi alle var beruset - og at det kan ha vært til stor hjelp -- men poenget var bare det at, dagen derpå, så tenkte jeg... FAEN, nå vil jeg sannsynligvis aldri se noen av disse igjen, så hvorfor har jeg aldri prøvd å komme i kontakt med dem i løpet av disse 3 årene Har også tenkt litt over de jeg vet var litt keen på meg (og som jeg syntes var veldig interessante), om jeg kanskje skulle prøvd å kontakte dem via email, nå i ettertid... men tror det blir for dumt! Jeg har faktisk aldri hatt kontakt med noen som helst jenter utenom min dame - X-dame.. (veninner til kamerater osv teller ikke. De er kjempehyggelige og liker meg også. Men de er ikke akkurat mine veninner da!). Så ja - ble visst litt mye bla bla bla her nå. Men - svar meg gjerne på det ang. øyenkontakt og smil osv. Hilsen ts - aka Mr. (almost?) Hopeless
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Interessant. Jeg trener en del, (gammal røy med tyngdekraftsyndromet) og min umiddelbare reaksjon er at et treningsstudio ikke er rette plassen å sjekke på. 1. Fordi jentene føler seg svette, røde og øgly. 2. Fordi du (etter eget utsagn) er dødsdeilig. De to kombinasjonene er dømt til å sette igang tanker som "ohhhh for en glætt type, vedder på at han er her og viser seg frem bare for å plukke opp alt som har 37 grader..." Eller får jentene til å skygge banen fordi de tror du ønsker noe som matcher deg; Blond, dødstrent, diiiigre mugger og dokkefjes. Om du nå alikevel velger trenigssituasjonen, så ville jeg satset litt på humor og selvironi. Jenter liker en som ikke tar seg selv så høytidelig og som kan drite seg ut uten å prøve å glatte over! Og et trenigsstudio er jo rene morroplassen for å drite seg ut.. (har prøvd...) på huet oppi kassa med plastmanualer. Vekter som rauser. For tungt. For lett...for glatt. Eller i timer med aerobic eller andre koordiansjonskrevende aktiviteter. Lykke til! Og fortell åssen det går!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Hmm hehe, så ut ifra det jeg har skrevet, så er min kvinnelige motpart altså: Blond, dødstrent, diiiigre mugger og dokkefjes ? Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er dødsdeilig, selv om jeg muligens fremstiller meg slik (trodde ikke jeg gjorde det men.. kanskje jeg er litt dummere enn jeg selv tror ). Det er nå iallefall positivt skulle jeg tro, å være i god fysisk form, og ikke se ut som fanden selv. Og vite at jeg har LIIIIIIIIITT (om det er aldri så lite) draget på det motsatte kjønn. Det at du fremstiller deg som en gammel røy med tyngdekraftssyndromet.. Vel, det er en måte å se seg selv på. Det er mange 40-50 åringer som er og trener også, og jeg ser ikke på noen av dem slikt som du ser på deg selv som. Mange fine jenter/damer i alle aldre, kommer helt an på. Klarer fint å drite meg ut selv jeg også (ikke bokstavlig talt nei , har skjedd noen ganger når jeg har trent magen f.eks... Hehe. Men men, selv ironi er jeg full av.. så jeg får vel rett og slett prøve & se. !!!
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 29. juli 2009 #11 Skrevet 29. juli 2009 Jeg tror det er svært få jenter som setter pris på å bli sjekket opp på et treningssenter, vi er der for å trene, ikke bli sjekket opp. Da synes jeg det er en bedre ide å gjenoppta kontakten med gamle kjente.
Gjest strykebrett Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli sjekka opp av en kjekk kar på treningssenteret Bare så lenge det ikke er mens jeg løper, da er jeg alt for anpusten til å snakke.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. juli 2009 #13 Skrevet 29. juli 2009 Venninnen min har spurt meg masse om råd for hvordan hun skal forføre (komme i kontakt med) en kjekkas på treningsstudioet, så det foregår nok masse rart der. Om noen av de som er der snakker med meg så synes jeg bare at det er hyggelig. Jeg synes igjen at det er litt "beklemmende" når noen inviterer deg på noe og man må si nei, så det beste er kanskje å fiske litt først, det er litt mer uskyldig å på en eller annen måte finne ut om noen du liker har kjæreste først. Det kan såklart være sjarmerende å gå rett på sak også, men det kan jo og være lurt å sondre terrenget litt først
Inx Skrevet 29. juli 2009 #14 Skrevet 29. juli 2009 Snik deg inn i damedusjen og lat som om du tok feil. Dette er en gammel jungeltaktikk som funker!
Licota Skrevet 31. juli 2009 #15 Skrevet 31. juli 2009 Snik deg inn i damedusjen og lat som om du tok feil. Dette er en gammel jungeltaktikk som funker! Haha!
Antagonist Skrevet 31. juli 2009 #16 Skrevet 31. juli 2009 Jeg tror at dersom man skal sjekke på treningssenteret, så fungerer det best å ta det sakte men sikkert, og ikke for direkte. Som mange sier, føler man seg ikke akkurat direkte fresh når man er svett og fæl. Du kan jo begynne med kort og uskyldig kontakt av typen, "kan jeg bruke maskinen i dine pauser", og deretter smile og takke høflig og evt småsnakke hvis det skulle passe seg. Når dere så først har kommunisert, kan det være på sin plass å hilse neste gang du ser henne, og så har du ballen rullende. Etter noen treningsøkter der du har hilst på henne og evt spurt om maskinen hun bruker er ledig, kan man begynne å spørre om hun vil være med på kaffe. Jeg ville hvertfall følt meg overrumplet hvis noen jeg ikke hadde snakket med før på treningssenteret kom rett bort og spurte om en date.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 31. juli 2009 #17 Skrevet 31. juli 2009 Eller denne linja: Du har den fineste musculus gluteus maximus jeg har sett!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #18 Skrevet 2. august 2009 Jeg er enig med kameraten din - si hei. Og smil. :-) Hvis du har sett på en jente, og jenta har sett på deg, og jenta har et lurt blikk eller et lite smil eller går forbi og stirrer - ja, da kan det jo faktisk hende at hun syns du er litt søt/kjekk/spennende/gøyal, og da kan det faktisk hende at hun vil si hei tilbake... ;-) Jeg har hatt det som deg: Hvordan kommer man i kontakt med det annet kjønn?? Det sto for meg som en gåte. Prøv å ikke tenke så langt frem, bare si hei og evt. "slå av en prat", som det heter. Vær hyggelig. Det hender det funker... ;-)
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 2. august 2009 #19 Skrevet 2. august 2009 Selvfølgelig! Hvis hun smiler - smil tilbake! Ja, du må gjerne smile til folk! Ja, det er en grense for hvor lenge en kan glo på før det blir ubehagelig. En gang jeg var på treningssenter var det en fyr som glodde i flere minutter. Kjempeekkelt.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #20 Skrevet 2. august 2009 Hmm hehe, så ut ifra det jeg har skrevet, så er min kvinnelige motpart altså: Blond, dødstrent, diiiigre mugger og dokkefjes ? Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er dødsdeilig, selv om jeg muligens fremstiller meg slik (trodde ikke jeg gjorde det men.. kanskje jeg er litt dummere enn jeg selv tror ). Det er nå iallefall positivt skulle jeg tro, å være i god fysisk form, og ikke se ut som fanden selv. Og vite at jeg har LIIIIIIIIITT (om det er aldri så lite) draget på det motsatte kjønn. Det at du fremstiller deg som en gammel røy med tyngdekraftssyndromet.. Vel, det er en måte å se seg selv på. Det er mange 40-50 åringer som er og trener også, og jeg ser ikke på noen av dem slikt som du ser på deg selv som. Mange fine jenter/damer i alle aldre, kommer helt an på. Klarer fint å drite meg ut selv jeg også (ikke bokstavlig talt nei , har skjedd noen ganger når jeg har trent magen f.eks... Hehe. Men men, selv ironi er jeg full av.. så jeg får vel rett og slett prøve & se. !!! Den selvironien må du jobbe med gitt... For du tok absolutt IKKE min...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå