Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Hei! Litt historikk; jeg er snart 27, og plages fremdeles med kviser. Og jeg har selvfølgelig sånne som etterlater arr selv om det bare er små kviser i utgangspunktet. Har prøvd mye forskjellig, er lei... Har gått en Roaccutankur, og bruker nå Obagiprodukter - som tørker ut huden helt *sukk* Dette påvirker meg psykisk, så jeg må finne ut av det... (vet det høres sutrete ut, men men... det er likevel et stort problem for meg...) Så nå må jeg spørre dere andre som forhåpentligvis kan hjelpe meg; er det noen måte man kan finne ut hva som forårsaker kvisene? Det eneste jeg vet er at moren min også hadde en slik hudtype, men kan man finne ut om det kan være noe mer, så man kanskje kan jobbe mer målrettet mot problemet? Er det for eksempel noen prøver fastlegen kan ta? Håper noen kan gi meg gode svar! (alle mottas med takk!)
Mixelite Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Ta en titt på kostholdet ditt. Selv tåler jeg ikke gluten og melk og får jeg i meg noe av det, blir jeg straks kvisete. Alt fra dype byller til overflatekviser. Etter at jeg i en alder av 40 år la om kostholdet mitt pga gluten- og melkeintoleranse, har huden min blitt mye bedre også. Jeg sier ikke at du ikke tåler gluten eller melk altså, men at det kanskje kan være ting i kosten din som lager problemer.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Takk for svar, Mixelite! Til nå har jeg dessverre kun funnet ut at jeg får kviser om jeg får sterk saus (salsa o. l.) rett på huden. Da kommer det kviser nøyaktig der... Men takk!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #4 Skrevet 30. juli 2009 Jeg var også plaget av kviser, har fortsatt arr som bevis. (jippi) På meg har mineralpudder virket kjempe bra! Kvisene har blitt borte etter noen ukers bruk. Ikke behøver jeg å bruke mye heller, det er lite som skal til. Og de billige merkene er like bra som de dyre har jeg funnet ut. Men jeg må bruke det regelmessig. I sommer hvor jeg ikke har hatt behov for sminke har det etter et par uker begynt å komme kviser, men det er som sagt ikke mye som skal til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå