Gjest firle Skrevet 31. juli 2009 #21 Skrevet 31. juli 2009 Jeg er litt kjerringa mot strømmen, og ville latt far ha samvær så lenge barna hadde lyst til det. Hvis barna har det greit og trives, så ser jeg ærlig talt ikke det store problemet. Det hadde vært et stort problem hvis han hadde hovedomsorgen og drakk seg full hver kveld, men når det er annenhver helg så mener jeg at det ikke er så farlig at vi som voksne må gripe inn. Personlig ville jeg grepet inn og nektet samvær hvis far var voldelig, konstant dritings eller på andre måter totalt uskikket. Men en rettssak er svære greier, det skal mye til for å frata barn kontakt med den andre forelderen, så med mindre han er et ødeland hele dagen, hver gang han har barna der, så ville jeg bitt det i meg. Hvis barna reagerte på det, ville det vært noe annet. Da skal og bør man reagere. Samme hvis han var helt uskikket. du har tydligvis aldri vært tvunget til å leve med rusmisbrukere......heldig for deg. barn trives ALDRI i selskap med fulle/rusa mennesker, og da særskilt ikke sine egne foreldre. barn trenger trygge rammer, og når du kjenner alkoholdunsten mot deg så føles ikke det særlig trygt. en ruset person har ikke samme evne til å vise omsorg hverken følelsesmessig eller rent praktisk som andre, og det gir seg til utrykk på mange måter - og jeg lover det at barna merker alle. de som tviler på dette kan jo lese tråden som er her inne for de som har vokst opp med alkoholikere/rusmisbrukere - og legg spesielt merke til skadevirkningene som det fortelles om her selv i voksen alder. kjente jeg ble veldig sjokkert over hvor ekstremt naiv det går an å bli....
Nigo-san Skrevet 31. juli 2009 #22 Skrevet 31. juli 2009 du har tydligvis aldri vært tvunget til å leve med rusmisbrukere......heldig for deg. barn trives ALDRI i selskap med fulle/rusa mennesker, og da særskilt ikke sine egne foreldre. barn trenger trygge rammer, og når du kjenner alkoholdunsten mot deg så føles ikke det særlig trygt. Det tror jeg absolutt du har rett i. Men nå var det ikke snakk om å "leve med", denne faren skal ikke ha daglig omsorg for barna, bare en helg nå og da. Og selv om verken du eller jeg vet noe om de praktiske forholdene, så kan det hende at far holder seg på matta de få dagene, eller miniserer forbruket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå