Gå til innhold

Kalorier


Gjest D-shol

Anbefalte innlegg

Gjest D-shol

I dag har jeg trent 20 min Zumba, og deretter valset i 45 min med min man. Ifølge fitday.com brukte jeg 100 kalorier på Zumba og 146 på på valsen. Hallo? Hva må man egentlig gjøre for å brenne ordentlige kalorier? Er det kun 2 timers spinningøkt som gjør en ordentlig forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vettel

Spinning med motstand vil gjøre en forskjell, samme med jogging/springing. Men sykling til og fra jobb gir faktisk mindre kaloriforbruk enn å gå til og fra jobb. Bare for å ha nevnt det...

Og ja, man kan faktisk ikke "spise hva man vil" bare fordi man trener, trist men sant. *sukk*

Jeg spiser ikke mye mat, og det jeg spiser er sunt, men alikevel er tendensen opp i vekt, ikke ned. Noen ganger tenker jeg at det virker som at jeg må gå konstant hele dagen før det skal skje noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en real løpeøkt er nok det som forbrenner mest.

Jeg forbrenner ca 800 kalorier + på 1 time med rask løping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å kjøpe deg en pulsklokke, på den måten kan du mer nøyaktige tall for din kropp og ikke bare tall som er gjennomsnitt til mennesker generelt på ulike aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent 20 min Zumba, og deretter valset i 45 min med min man. Ifølge fitday.com brukte jeg 100 kalorier på Zumba og 146 på på valsen. Hallo? Hva må man egentlig gjøre for å brenne ordentlige kalorier? Er det kun 2 timers spinningøkt som gjør en ordentlig forskjell?

Det vil si at du har økt kaloriforbrenningen med 10-15% den dagen - er det så lite da? Det som monner er at man er mer aktiv enn tidligere - HVER dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D-shol
Valset? Tenker du på dansen vals??

jepp.

Takk for svar, alle sammen. Jeg tenker ikke generelt på "ned i vekt fortest mulig" eller "kan jeg spise hva jeg vil nå?", det bare overrasker meg at det skal såpass mye til å brenne noen ekstra kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.

Takk for svar, alle sammen. Jeg tenker ikke generelt på "ned i vekt fortest mulig" eller "kan jeg spise hva jeg vil nå?", det bare overrasker meg at det skal såpass mye til å brenne noen ekstra kalorier

Fortsett med trening du liker og det vil gi deg mye mer i lengden enn å bare trene for å brenne kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.

Takk for svar, alle sammen. Jeg tenker ikke generelt på "ned i vekt fortest mulig" eller "kan jeg spise hva jeg vil nå?", det bare overrasker meg at det skal såpass mye til å brenne noen ekstra kalorier

Vals er jo ikke akkurat den danseformen hvor du forbrenner mest kalorier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol
Vals er jo ikke akkurat den danseformen hvor du forbrenner mest kalorier ;)

Nei, men vi trener ikke det for å bli spreke, akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter rask løping eller spinning = 200 Kcal forbrent!

20 minutter moderat styrketrening = 200 Kcal

30 minutter dans (men da noe raskere enn vals ;)) = 200 Kcal

Du må ta vekten din i betraktning! Dette er tall for en person mellom 70-90 kilo!

Veier du under 70 kilo må du opp på 20 minutter spinning.

30 minutter styrke eller 45 minutter dans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vi trener ikke det for å bli spreke, akkurat ;)

Klart at dans er en god form for aktivitet=) Fortsett å dans, kroppen er glad for all form for fysisk aktivitet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...