Maliin Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Jeg får ikke focacciabrødet sånn mykt og lufting som man feks får på resturanger? Blir nesten som vanlige boller:D .. Har noen noen gode tips når det gjelder focacciabrød?? Skal lage det til 2 store bursdager så kjenner jeg er litt stressa:)
Arkana Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Denne oppskriften er veldig god. 25 g gjær 2 dl lunkent vann 2 ss olivenolje 1 ts grovt havsalt 350 g hvetemel 2 ss olivenolje 2 ts grovt havsalt 3 ts frisk hakket timian, evt 1 ½ ts tørket Rør gjæren ut i lunkent vann. Tilsett olje, salt og hvetemel og elt til en blank og smidig deig. Dekk bollen med plast og la heve ca 40 minutter. Elt og klapp den flat ca 2 cm tykk. Legg på stekebrett. Dekk med klede og la heve ca 20 minutter. Lag små groper med fingertuppene. Drypp olje over og dryss over salt og timian. Stek midt i ovnen ved 200 grader i 25-30 minutter.
Maliin Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2009 Tusen takk:) skal prøve den med en gang:P
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Fortell oss hvordan det gikk da :-)
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 30. juli 2009 #5 Skrevet 30. juli 2009 Jeg prøvde denne i dag, veldig god! Jeg brukte tørrgjær, som fungerte greit, men kanskje det er best med fersk? Det hevet ikke så mye som jeg skulle ønske liksom..
Arkana Skrevet 30. juli 2009 #6 Skrevet 30. juli 2009 Jeg bruker vanligvis tørrgjær selv og det fungerer bra. Du kan med fordel ha væsken noen grader varmere når du bruker tørrgjær, evt la den heve litt lengre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå