Cristycreme Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Vi flytter inn i huset vårt til jul, og vil gjerne ha en hage til våren sommeren neste år. Jeg regner med vi får murt opp en "grunnmur" rundt hagen allerede i oktober/november i år som da er klar til å settes inngjering. Jeg drømmer om en fin hekk derimot, og tenker på å sette opp et lavt stål-gjerde og plante hekk rundt. Hva slags hekk burde jeg gå for? Ikke tuja, det må være en fin "parret" hekk til slutt.
Gjest antigartner Skrevet 29. juli 2009 #2 Skrevet 29. juli 2009 Hekk er fint! Liguster (finnes flere forskjellige), søtmispel og alperips gir tette og fine hekker og er enkle å få til. Dette er bare eksempler jeg kom på i farten, det finnes helt sikkert mange flere. Her er en lenke for bilder og beskrivelser av mange hekkbusker: http://www.plantasjen.no/Produkter/Planter/Hekkplanter/
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #3 Skrevet 29. juli 2009 Jeg synes bøkehekk er fantastisk fint. Den holder bladene også om vinteren, og skjermer dermed mot innsyn. Men det tar jo tid før den vokser til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå