Gå til innhold

Tegn på snusbruk?

Fremhevede innlegg

Gjest fnisa
Skrevet

Kan man se på noen om de bruker snus?

Jeg vet om misfarging av tenner, men er det flere tegn man kan se etter hvis man har mistanke om at noen bruker snus?

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Du kan jo se etter den karakteristiske bulende overleppen?

Gjest fnisa
Skrevet

selvfølgelig, men om det for eksempel er en sønn eller datter som ikke snuser åpenlyst, men man har mistanke om at de gjør det, hva kan man se etter da?

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

"Fordelen" med snusbruk er vel egentlig at det ikke synes, slik som sigarettene gjør. Men du kan lukte den. Kan dessverre ikke beskrive lukten bedre enn en søtlig lakrisaktig lukt (og nei, jeg snakker ikke om snus tilsatt smak). Men da kan det jo ikke være så lenge siden de byttet snusen. Kjenner ikke lukten mange timer etter de brukte snus.

Også kan du jo se etter snusbokser, eller ting som ligner. Ikke alle som oppbevarer snusen i den originale forpakningen. Du kan se etter det i søpla, og om de har prøvd å skylle den ned i do er det ikke alltid det blir skylt ned, så du kan kanskje se det der. Du kan også kjenne lukten jeg nevnte om de ligger øverst i en søppelbøtte.

Dette var det jeg kom på....

Skrevet
"Fordelen" med snusbruk er vel egentlig at det ikke synes, slik som sigarettene gjør. Men du kan lukte den. Kan dessverre ikke beskrive lukten bedre enn en søtlig lakrisaktig lukt (og nei, jeg snakker ikke om snus tilsatt smak). Men da kan det jo ikke være så lenge siden de byttet snusen. Kjenner ikke lukten mange timer etter de brukte snus.

Også kan du jo se etter snusbokser, eller ting som ligner. Ikke alle som oppbevarer snusen i den originale forpakningen. Du kan se etter det i søpla, og om de har prøvd å skylle den ned i do er det ikke alltid det blir skylt ned, så du kan kanskje se det der. Du kan også kjenne lukten jeg nevnte om de ligger øverst i en søppelbøtte.

Dette var det jeg kom på....

Sanne tips, men tviler på om hun vil finne det ut på den måten. Hvis gutten/jenta "smugsnuser" vil h*n jo ikke kaste den ferdige snusen i søppelbøtta til mor? Eller en tom snusboks for den saks skyld. Lukten kjenner man ikke noe særlig om det ikke ligger en åpen snusboks foran deg..

Jeg var selv en smugsnuser da jeg bodde hjemme, og snuste aldri foran foreldrene mine, og kastet heller aldri noen snusting i søpla. Hadde en boks gjemt ganske godt, tok meg kanskje en snus på kvelden alene på rommet (når de hadde lagt seg/jeg hadde "lagt meg") og ellers kun utenfor husets vegger.

Men det positive med det: bedre med snus enn med røyk! Hadde jeg smugrøyket hadde nok foreldrene mine merket det ganske fort (det lukter jo lenge etterpå), og snus er tross alt "sunnere" enn røyk. Kanskje h*n vil slutte med smugrøyking, og heller tar en snus..? Når det skal sies, jeg vet jo ikke hvilken alder som er inne i bildet, og sier ikke at det er bra å snuse ;)

Skrevet (endret)

Vet ikke om du er mor, men skriver som om du skulle vært mor. Det blir enklere på den måten;

Det kan vises på strengen oppe i munnen. Du sitter vel sjeldent å titter på overleppen til sønnen/datteren din så det blir kanskje litt vanskelig, men det går faktisk an å se det på det. For når man snuser blir strengen inne i overleppen ganske slitt ned.

Bortsett fra de andre vanlige varslene som er ramset opp her, misfarging på tenner og slikt, tror jeg det er vanskelig å se. Men hvis du ser bort i fra det fysiske å heller fokuserer på det praktiske, tror jeg det skal være greit å finne ut av det. Du kan jo f.eks skjekke hva den personen bruker penger på, hvis du har tilgang til saldoene hans og slikt. En boks snus koster jo rundt 60 kroner og det blir litt penger hvis man er avhengig. Du også se på vennene hans/hennes og se om dem snuser osv...

Endret av Babyrus
Skrevet

Det er ikke alle som snuser som legger snusen midt under overleppa der strengen er.

Jeg og flere andre legger den på siden, altså langt inn mot de innerste jekslene, da er det veldig vansklig å se om noen snuser, selv om de smiler eller gapskratter.

Andre igjen legger dem samme sted bare i underleppen.

Jeg har aldri smugsnust, jeg begynte ikke å snuse før jeg var 19.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...