Gå til innhold

Å mistrives..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Madley

Jeg flyttet til Oslo rett etter vidregående skole. 100 mil fra hjemstedet mitt.... Det er langt!!!

Jeg fikk mange venner, men jeg klarte ikke å slå meg til ro. Moren min ble syk og da valgte jeg å flytte hjem.

Det var mange årsaker til at jeg ikke trivdes. Studiet mitt, føltes ikke rett( sykepleien), det er veldig stort og føles ganeks uoversiktlig for en 19 åring alene for første gang.

Men har veldig lyst til å prøve på nytt.

Er eldre og har fått mange venner der nede etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og familien flyttet hit vi bor nå får 3 år siden, og jeg kan ikke si at jeg stortrives her. Og grunnen til det er at jeg føler meg ensom her, jeg har vanskelig med å bli kjent med folk. Nå vet jeg jo ikke om det vil bli annerledes hvis vi flyttet til et annet sted. Men en ting er sikkert, den dagen vi skal flytte, så skal jeg være flinkere til å sjekke ut nærmiljøet. For hit vi flyttet bor en veldig stor andel utenlandske familier, og de fleste av de er det ikke lett å komme inn på. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke helt happy med vårt bosted. Synes boligprisene er altfor høye her , der jeg kommer fra kunne vi fått et flott hus ! Liker ikke så godt leiligheten vår, eller dens beliggenhet. Synes det er vanskelig å finne venner her. Og siden jeg jobber dag/kveld -skift, er det ikke så lett med kveldsaktiviteter.

Lengter " hjem" til mine nesten daglig. Vi er heldigvis mye på besøk der, men det er ikke så lett å opprettholde kontakt med både venner og familie i løpet av en helg i måneden. Ikke har vi noe særlig plass til overnattingsgjester heller.

Trude :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jrg bodde et år i Stjørdal (ikke for å fornærme noen) men der vil jeg aldri i verden bo igjen! Aldri. Misstrivdes veldig. Fikk ikke venner. Holdt på å kjede vettet av meg.. Og det eneste som stod i hue på minne klassevenner var drekka mer!

Seriøst,

mandag gikk ut på å finne ut hva en hadde gjort i helga.

Tirsdag til å fortelle alle andre hva en hadde gjort, som en ikke huska. Onsdag til å finne bra fest for fredag og lørdag.

Torsdag til å skaffe mer heimkok.

Fredag til å fortelle om hvor en skulle feste..

Og så var det meg da som ikke var særlig glad i å drikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg mistrives fordi her er det lite sol store deler av året. Savner sol om høsten og vinteren. :cry: Jeg forstår ikke at folk orker å bo sånn, men....Jeg savner også turmuligheter i nærmiljøet, og liker ikke at man må slite seg opp flere 100 m for å gå en liten tur. Selv om jeg får god trim. Dessuten er det få jobber her, vanskelig å bli kjent med folk og lite anonymitet. Kan det bli verre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodde på et lite sted i fire år. Fikk ikke ordentlig kontakt med noen i bygda. Alle var så forbanna nyskjerrige. Kunne ikke gjøre en dritt uten at bygda visste om det.

Aldri mer om jeg skal bo i ei bygd eller på landet mer! Da bor jeg heller i en storby!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistrives fordi jeg er laaangt hjemmefra, kjenner ingen her, og fordi livet mitt er et eneste stort rot for tiden... Men tror ikke jeg hadde trvides bedre her om jeg hadde orden på det.

Jeg er vant til å bo ute ved havet, her er det trangt mellom fjelltoppene.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...