theama Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Har gått på cerazaette i noen uker og sexylysten har forsvunnet fullstendig (da er jo mye av meninga med å gå på p/minipille borte). Er det noen som kan anbefale noen p-piller som det er mindre sjanse for å få den bivirkningen med? Legen min er på ferie til midten av august, så jeg spør dere. Ville det vært dumt av meg å slutte å ta dem uten å snakke med legen min først?
Yoshimi Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Etter en pause fra p-piller, vil jeg begynne på pillen igjen så denne tråden skal jeg følge med på. Gikk på Microgynon, men syns den har for mye hormoner. Trenger ikke fler humørsvingninger
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Så vanskelig siden alle reagerer ulikt på ulike typer p-piller, men jeg trives godt med Loette. Har ingen bivirkninger med den, mens en gang det var tomt for den, så måtte jeg bruke trionetta og da klikka jeg Hadde skikkelige humørsvingninger og gråt for ingenting, ble kjempesint osv. Stakkars kjæresten min hehe... Godt Loette kom tilbake i hyllene igjen etter kort tid.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Jeg brukte Loette helt til jeg begynte å få mellomblødninger. Pillene var rett og slett for svake, så jeg gikk over til Trionetta som etter ble trukket fra markedet kort tid etter, så jeg fikk Synfase i stedet. Synfase har jeg sikkert brukt i minst to år nå. Jeg aner ikke om de har bivirkninger for kroppen min eller ikke, jeg hadde aldri helt kontakt med den før jeg begynte med p-piller, om du skjønner hva jeg mener. Kjenner heller ikke til noen med erfaringer fra Synfase, negative eller positive. Det står i pakningsvedlegget at bivirkninger som f.eks. redusert sex-lyst kan oppstå, men at de vil forsvinne etter tre måneder. At du slutta av den grunn, synes jeg derfor det var litt forhasta.
Gjest lille_kvinne Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Mercilon er beste jeg har prøvd. Helt enig, har brukt diane, yasmine loette, og marvelon tidligere og mercilon er den som har passet meg aller best. Sexlysten er ikke borte og jeg fikk av meg en god del ekstra vannvekt når jeg byttet til mercilon. Endret 28. juli 2009 av lille_kvinne
theama Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2009 Det står i pakningsvedlegget at bivirkninger som f.eks. redusert sex-lyst kan oppstå, men at de vil forsvinne etter tre måneder. At du slutta av den grunn, synes jeg derfor det var litt forhasta. Nja. At vi ikke hadde sex begynte å bli et problem som tærte på selvtilliten til oss begge. 3 måneder uten sex når man har samboer..? Nei takk. :/
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. juli 2009 #8 Skrevet 29. juli 2009 Jeg bruker Loette. Er helt uten bivirkninger, har ikke lagt på meg, men gått ned i vekt. Har null humørsvingninger også. Eneste minuset er om man glemmer en pille, eller er litt sent ute, så får man blødninger fort. Så man må være litt nøye med når man tar den. Jeg har prøvd cerazette og yasmin før, men ble utrolig humørsyk av de begge faktisk. Og cerazette fikk jeg mye mellomblødninger med.
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Etter en pause fra p-piller, vil jeg begynne på pillen igjen så denne tråden skal jeg følge med på. Gikk på Microgynon, men syns den har for mye hormoner. Trenger ikke fler humørsvingninger Jeg bruker microgynon, og er veldig fornøyd med denne. Jeg fikk beskjed av min lege og en annen lege at dette var den pillen som inneholdt minst hormoner av de merkene som finnes her i Norge. Det var en av grunnene til at jeg valgte den, og er strålende fornøyd! Men er jo forskjellig fra person til person
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå