Gjest imli Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Når fikk ditt barn sin første hårklipp? Og hva slags "frisyre"? :klø: Har en gutt på 15 mnd som begynner å bli veldig lang i håret. Det er foreløpig ganske tynt da, samt at det krøller seg en del, og det er først og fremst langt i nakken, så ingen bråhast ennå, men jeg ser jo at det snart begynner å bli på tide. Spørsmålet er bare hvordan i all verden man klipper håret på en ettåring? Går man til frisør, eller bare klipper man av "det verste" selv liksom? Hva er deres erfaringer?
Nuith Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Har ikke barn enda, men har egentlig sett for meg at om jeg får gutter, så blir det en omgang med hårklippemaskina inntil de blir gamle nok til å bry seg om sveisen. Raskt, enkelt, og riktig barskt
Ulrikke Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Snuppa var 6 mnd da jeg klippet luggen hennes, og 11 mnd da hun ble klippet bak... Hun er født med masse hår, da...
Umuriel Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har en gutt med veldig mye hår (den første ettåringen frisøren måtte bruke tynningssaks på ), og klippet ham selv to ganger før vi dro til frisør. Første gang var han 14 måneder gammel, og de lengste fjonene hang ned til skuldrene. Klippet de til midt på øret. Andre gang var han 16 måneder gammel. Satte ham foran tv'n så fikk jeg nesten klippe i fred Tok ham med til frisøren da han var 19 måneder gammel, og da ble han klippet ganske kort, i alle fall ved ørene. Han var veldig fascinert av frisørdama og saksa og satt som et lys de 25 minuttene det tok.
Rime Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 er i samme situasjon nå, så måtte titte på denne tråden. Får man til å klippe de med maskin tro? Prøvde å klippe min på halvannet år med saks i dag, men det synes han ikke noe om. Han ser ut som en av gutta i beatles på håret
storesøs Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 -Har ikke barn selv så har ikke prøvd, men har lest at det er lurt å klippe mens de sover :-)
Rime Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 -Har ikke barn selv så har ikke prøvd, men har lest at det er lurt å klippe mens de sover :-) Tenk deg traumatisk, våkne opp med en helt annen frisyre Jeg får prøve, selv om jeg ikke akkurat er noen frisør:)
Gjest salma Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har klippet ham selv fra omtrent den alderen, Imli. Ganske kort baki, for han hater å kamme håret sitt. Nå har gutten min arvet tålmodigheten etter sin mor (=stakkars gutt eier ikke tålmodighet) så jeg har rett og slett ikke hjerte til å utsette en stakkars frisør for det. Tips: Klipp først litt av den ene siden, så litt av den andre slik at sidene er mest mulig like til enhver tid. På den måten er det ingen krise om raserianfallene kommer og man må ta det trinnvis *innrømmer omfattende erfaring på feltet*.
Rime Skrevet 23. oktober 2009 #9 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har klippet ham selv fra omtrent den alderen, Imli. Ganske kort baki, for han hater å kamme håret sitt. Nå har gutten min arvet tålmodigheten etter sin mor (=stakkars gutt eier ikke tålmodighet) så jeg har rett og slett ikke hjerte til å utsette en stakkars frisør for det. Tips: Klipp først litt av den ene siden, så litt av den andre slik at sidene er mest mulig like til enhver tid. På den måten er det ingen krise om raserianfallene kommer og man må ta det trinnvis *innrømmer omfattende erfaring på feltet*. Men hvordan klipper dere ved ørene der? prøvde å klippe litt kort rundt ørene, men det ser ikke helt bra ut :D
Gjest salma Skrevet 23. oktober 2009 #10 Skrevet 23. oktober 2009 Men hvordan klipper dere ved ørene der? prøvde å klippe litt kort rundt ørene, men det ser ikke helt bra ut :D Vel... Dette er IKKE noe ekspertråd, så du tar det på egen risiko Jeg tar ganske enkelt en kam, drar opp håret nedenfra med den, holder det rett ut fra hodet og klipper litt av gangen i tuppene. Tar omtrent like mye overalt, men litt mer ved ørene. Så "finklipper" jeg litt ved ørene til slutt.
Heidipia Skrevet 23. oktober 2009 #11 Skrevet 23. oktober 2009 Sønnen min har veldig tykt hår, så når han var 8 mnd stod det rett opp. Klippet han første gang da. Nå er han snart to og er godt vant med hårklipperen. Han sitter i vasken på badet, spiser kjeks og ser på seg selv i speilet.
Gjest *Mim* Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har gjort litt forskjellig. har hatt med atten måneder gammel gutt til frisøren som satt stille som et lys. Knøttet ble klipt første gang da han var ti måneder. Jeg la ut mange puffet ris-korn så han var opptatt mens jeg klippet i vei. Måtte ta det i et par omganger siden jeg er veldig dårlig på gutteveis.
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2009 #13 Skrevet 24. oktober 2009 Fint å lese flere erfaringer Har foreløpig fått klippeforbud av mamma Guttungen har nemlig så fine krøller
angelou Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg klippet ham selv to ganger før han var hos frisøren i sommer, da var han 20 måneder Og det gikk greit, hadde med bestikkelser da, Mariekjeks Klippet han ikke helt kort, men nok til at det ble litt sveis av det
Gjest Chiffon Skrevet 25. oktober 2009 #15 Skrevet 25. oktober 2009 Vi brukte maskin. Jeg tror nok vi brukte litt bestikkelser i begynnelsen, men så gikk det fint. Det er kun når de er begynt å bry seg selv de er blitt tatt med til frisøren. Venninnen min hadde et barn som var livredd maskinen så hun klipte han med den mens han sov. Ungen kunne sikkert ha sovet seg igjennom en orkan, så han merket ikke noe.
Gjest salma Skrevet 25. oktober 2009 #16 Skrevet 25. oktober 2009 Har foreløpig fått klippeforbud av mamma Guttungen har nemlig så fine krøller Gutten min har også nydelige krøller - irriterer meg at han ikke lar meg kamme dem, slik at han kunne beholdt dem. De er ikke like fine etter tre dager uten børsting...
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2009 #17 Skrevet 25. oktober 2009 Her børster ungen håret selv Er blitt veldig opptatt av hår i det siste, etter at mannen min barberte av seg alle krøllene sine Nå går ungen rundt med børsten og sier "hår, hår" stadig vekk
Rime Skrevet 25. oktober 2009 #18 Skrevet 25. oktober 2009 Vi har klippet oss i dag vi!! Fint ble det og :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå