Gå til innhold

Å komme seg til Valle Hovin

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*
Skrevet

Hvordan kommer jeg meg fra Romsås til Valle Hovin?

Skrevet

Du går på trafikanten.no, søker fra Romsås til Helsfyr (som er nærmeste t-banestasjon) evt Valle Hovin, dog det ikke er nødvendig du bare følger den enorme massen med mennesker som skal akkurat samme sted som deg :)

Kos deg på konsert!

Skrevet
Hvordan kommer jeg meg fra Romsås til Valle Hovin?

Ikke langt å gå fra Helsfyr, så t-bane bør funke.

Skrevet

T-bane 5, som er den som går fra Romsås, er erstattet med buss for bane i sommer. Bussene går til Tøyen. Bane 5 har aldri gått om Helsfyr, men det er ikke lange biten opp til Hasle t-bane, heller, som sikkert buss for bane stopper på.

Skrevet (endret)

Søkte på trafikanten for de,g jeg, og tok utgangspunkt i Romsås T. Ta buss 5B fra Gangtunellen til Hasle (i Økernveien) og bytt til buss 21 fra Hasle (i Grenseveien) til Valle. Derfra er det ca. 5 minutter å gå til Valle Hovin. :)

Endret av Wadjet
Skrevet

Jeg ville satset på bane, da busser har en tendens til å fylles ekstremt opp ved konserter på Valle Hovin (jeg bor her, så jeg burde vite). Er jo bare å bytte til en annen bane på Tøyen, to stasjoner og du er der :)

Skrevet

Synd du må bytte buss fra Hasle, for t-bane direkte fra Romsås hadde vært perfekt til Valle-konsert! Generelt er alle linjer på tvers av og ut av byen til Helsfyr noe voldsomt herk, stappings alle veier (til fortvilelse for oss som faktisk bor der og har skolebarn :ler: ), men t-bane fra ytre til indre by burde gå helt greit. Men nå må du altså benytte buss i steden- beregn god tid! Jeg ville faktisk beregnet gåtid og ikke ventet på overfylte busser, fra Hasle til Helsfyr er det ett kvarter til fots ;)

Gjest *Mim*
Skrevet

Takk for tips! Er litt usikker på hvilket tips jeg bør følge akkurat nå, men er helt åpen for gode argumenter... ;)

Skrevet

Jeg ville også tatt 5 til Hasle og gått derfra. Det er nesten ikke mulig å gå seg vill og det tar nok bare et kvarter. Min erfaring med 21-bussen er riktignok bare i rush-tiden, men jeg kan tenke meg at den ikke er spesielt mye bedre når det er konsert i de traktene.

Enkel veiforklaring: gå av 5-bussen på Hasle, ta til venstre (du har da Hasle Torg på din venstre side), fortsett på den veien helt til du kommer til skiltet til Valle Hovin og gå inn på den veien.

Skrevet

Jeg har ikke vært på Valle Hovin før selv, men planen er å ta banen. og føleg folkemengden. Vi er garantert ikke de eneste som skal opp dit den dagen;)

Skrevet

Tja, de setter jo inn endel ekstra busser/baner når de vet det er konsert. Men baner går det jo hele tiden av, og til Helsfyr går jo nesten alle, så kjipt det er 5'eren du må ta. Jeg ville tatt tipset om å bare gå fra Hasle, er nok endel som går derfra også :) Hvis du blir usikker på hvor du skal gå er det jo bare å spørre forbipasserende, alle vet hvor Valle er ;)

Gjest Glør
Skrevet

Jeg var på ac/dc konserten, og min erfaring er at buss/bane funker fint på vei til konserten, siden ikke alle kommer samtidig. På vei hjem igjen valgte vi å gå, siden det var enorme køer, og kort tid til kollektivtransporten sluttet å gå.

Gjest *Mim*
Skrevet

Lurer på om jeg drar fra Grorud. Da ser det ut som buss 66 er det greieste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...