Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010

Nótt

Anbefalte innlegg

Sykehus bagen ja... den har jeg i grunn ikke ofret en tanke.. hehe.. men bør vel kanskje det ja.. sånn etterhvert...

må vel kanskje ha med ammeinnlegg, en slapp bh med god plass og ei behagelig innebukse? Problemet er jo at jeg går jo hele tiden med den gode gravidjoggebuksa mi... har jo et problem om vannet skulle gå i den! :gjeiper: Da får mannen ta den med hjem å vaske og ta med tilbake igjen :gjeiper:

Nei jeg vet ikke helt hva som er normalt å ha med jeg.. vanlige toalettsaker, kamera, lader, mobillader og ei notatbok kanskje?

Jeg er sånn som liker å skrive ned alt mulig :sjenert:

til babyen trengs det vel bare et sett med tøy til å ha på når vi skal hjem? Jeg tenker da strømpebukser, body + bukse/genser, og tykk lue?? Skal jo rett ut i bilen som mannen får gå ut å varme opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer å komme med, men tenker at jeg ikke pakker den ennå. :fnise: venter nok til nærmere jul eller enda bedre over jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke begynt å pakke den ennå, men har startet tankeprosessen med hva jeg skal ha med meg.

Det jeg husker i farta er

amme bh'er

ammeinnlegg

bind, selv om vi også får det på sjukehuset. Greit å ha noen egne i tillegg.

Klær som vesla skal ha på seg når vi reiser hjem

Bok å lese i.

mobillader

kamera

klær til meg selv

gode innesko/tøfler

toalettsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehus bagen ja...den begynte jeg så smått åpakke for en uke siden :fnise: Bare for jeg syns det er så kjekt da. Har bare pakket ting jeg ikke bruker så gjør ikke noe om det ligger der.

Kommer til å ha med:

Toalettsaker

Joggebukse+joggejakke

Topp/ammetopp + en cardigan eller 2

1 ammebh

Sokker

Kamera+ lader

Mobil+lader

Ammeinnlegg

Slipperser

Et par plagg til den lille + hentesett

Klær jeg kan reise hjem i

Noen gode stoore truser :fnise:

En liten gave til den kommende storesøster og helsekortet

Var det jeg kom på i farta. Vi er heldige og har bare 5 min kjøretur til sykehuset så mannen kan lett svippe hjemmom om jeg trenger noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk - begynner å bli klar for å få kroppen min tilbake nå altså.. også er det 2 mnd igjen... :sjenert:

det er utrolig stramt på undersiden av magen hele tida.. forferdelig ubehagelig.. og ikke godt når frøkna da beveger på seg.. blir fort sterke kynnere ut av det.. og når jeg da er stram i musklene i korsryggen så blir alt bare stramt og vondt..

er litt tungt og slitsomt og ikke finne noen stillinger som er avslappende og behagelig... er nok litt fordi hun ligger så utrolig vannrett inni der... presset på ligamentene eller senene som ligger på undersiden blir så hardt.. i stedet for at de er et hode eller bein som ligger der, så ligger liksom hele kroppen og hviler oppå senene.. og det er ubehagelig og stramt.. blæ-- dagens klageinnlegg... :fnise: Håper jo selvfølgelig at hun holder seg der inne i 2 mnd til, bare kanskje flytter litt på seg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengter også etter å få kroppen min tilbake, men heldigvis går tiden veldig fort så jeg begynner å se enden på det. Kjempekoselig å være gravid, men 9 mnd er lenge så da lengter man naturligvis etter sin gamle kropp. Håper bare lillegutt har tenkt til å være i magen ivertfall til jeg er 38 uker. Jenta vår kom jo i uke 36, og jeg har hatt et par mareritt der bebis kommer en god del for tidlig. Det vil jeg ikke.

Andre som har vondt i skambenet eller hva det nå kalles? Herligt navn :fnise: Jeg er så øm der og vond der, litt slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på å gå helt til 1januar minst jeg :ler:

da er jeg 38+4.

Ellers har jeg ingen problemer med gravideten.. nyter bare å være gravid, og synes at det er vemodig at det snart er over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sliten for tiden. Er delvis sykemeldt så nå sitter jeg i sofaen og slapper av, heldigvis uten kvalme :enig:

Skambeinet mitt er SÅ vondt noen ganger at jeg har lyst å hyle. Særlig når jeg snur meg i sengen, blir sånn; snu snu snu tipp tipp tipp......

Jeg håper også å gå til termin, men en liten del av meg syns ikke det hadde gjort noe å få henne ut bittelitt før.

Vi skal på fødselsforbredende samtale idag. Noen som har vært på det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, smertene blir bare verre :tristbla: Sliter med å gå igjen nå. Var ikke det samme jeg hadde sist, sitter liksom på innsiden oppi der :fnise: Sikkert i skambenet, ikke så lett å forklare her. Håper bare det gir seg, har ikke så lyst på ny sykemld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødselsforberedende samtale? Hvor er det? Hos jordmor, eller på sykehuset? vi har bare vært på svangerskapskurs.. en kveld hvor jordmor gikk gjennom hva vårt sykehus har tilgjengelig av smertelindring, og når vi skal kontakte føden etc... vet ikke om det er noe av samme greia som den samtalen?

Jeg har heldigvis ikke vondt i skambeinet - det hørtes ikke godt ut! Er kanskje hodet til ungen som ligger å gnager på noen nerver nedi der??? Ellers tror jeg det kan være en del av bekkenløsningen...

Jeg har mer konstant press på ligamentbåndene, som strekkes godt for tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var på sykehuset med en jordmor. Hun var veldig alright, men følte vel ikke at jeg fikk så altfor mye ut av. Har lest meg til det meste. Men høres likt ut som svangerskapskurset dere har vært på.

Så neste gang vi skal på sykehuset så skal vi føde.... Bør vel snart tenkte på å pakke bagen. Har sikkert lest hundre forskjellige pakkelister, så har noen ideer om hva vi skal ha med.

Hun ligger med hodet ned, men jeg har lenge hatt vondt i symfysen. Idag var det vondt å gå og clutche. Skal til legen imorgen, så får høre hva hun sier. Er jo bare 2 uker og 2 dager igjen før permisjonen min. Hipp Hurra sier nå jeg :skaal: (i julebrus) :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt glemt sykehusbagen før det ble snakk om det her. Tror jeg venter litt til med å pakke. Skulle noe skje i hui og hast lenge før tiden får vel bare kjære stikke hjemom å hente det vi får bruk for. Jeg kan kanskje begynne å tenke på hva jeg skal ha i den...

Litjas hjemreiseklær er klare, men ikke vasket. Jeg tenkte jeg skulle begynne å vaske litt klær når stellekommoden kommer i hus. Vi har forresten arvet så mye klær at vi nesten har et luksusproblem. Mye er godt brukt, men vi er veldig takknemmelige og nå slipper jeg å fundere på å kjøpe inn nok klær og at ting ikke blir liggenes utbrukt.

I neste uke er det tid for fødselsforberedende kurs for oss. Det er delt opp i to deler og uka etter skal vi på ammekurs. Jeg har (som kanskje tidligere nevnt her) satt meg lite inn i fødsel og amming, så jeg gleder meg litt. Begynner med det og samtaler med JM og så får vi se om jeg har behov for å oppsøke mere info.

Var forresten hos JM i dag og alt ser bra ut. Opplever mye stress og styr i hverdagen og mange tunge dager, og da er det ekstra godt å vite at litja har det bra og kroppen min fungerer som den skal! Heldigvis oppi alt, koser jeg meg med å være gravid! Nesten litt vemodig at det begynner å nærme seg slutten for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten hos JM i dag og alt ser bra ut. Opplever mye stress og styr i hverdagen og mange tunge dager, og da er det ekstra godt å vite at litja har det bra og kroppen min fungerer som den skal! Heldigvis oppi alt, koser jeg meg med å være gravid! Nesten litt vemodig at det begynner å nærme seg slutten for denne gang.

Akkurat den tanken slo meg i går kveld også! Egentlig trives jeg veldig godt med å gå gravid, elsker den voksende magen og bevegelsene derfra.. :rødme:

:trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er enig i at det er koslig med bevegelsene og dette... men er såpass hemmet i hverdagen at det skal bli utrolig godt å få ungen på utsiden, og ryggen min tilbake... Gleder meg stort til det! Hadde ikke ryggen min vært så vanskelig så hadde jeg helt sikkert kost meg mer med det..

Ammekurs hørtes ut som en god ide. Jeg har bare snakket såvidt med jordmor om det. Men er kanskje lettere å heller komme tilbake til helsestasjonen når en har ungen med seg... hun viste liksom med ei dokke.. og det blir jo litt vanskelig å forholde seg til føler jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal se en ammefilm. Og sikkert prate litt om det.

Har hørt at de stort sett er veldig flinke på sykehusene når det gjelder å komme i gang med ammingen og her har de noe som kalles "ammehjelpa", så vi får sikkert den hjelpa vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen ja. Den pakker eg ikkje før slutten av desember. Skal være masse hos mamma og pappa i jula, så tar den kanskje med meg der. Må kanskje pakke litt ekstra siden sykehuset er langt borte. Håper ho holder seg der inne lengst mulig, men kjenner at eg er litt lei. Har av og til vondt heilt nederst i bekkenet. Vetlo ligger meir på midten no. Er spent om ho forsatt er 12% større enn normalen. Skal til Jm på mandag.

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagen har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, i grunnen. Regner med noen kan komme etter med eventuelt nødvendig utstyr, om jeg plutselig skulle måtte frese avgårde :)

Ellers så funderer jeg veldig på hvordan babyen egentlig ligger her inni - har definitivt en favorittstilling, jeg får VELDIG mye harde spark like under ribbeina på høyre side, men kjenner også en del "pirking" ganske langt nede på venstre side et sted (og gjerne begge deler samtidig) :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...