Gå til innhold

Jeg er infisert av trojanske hester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så stas da gitt, jeg fikk nettopp en popup om at jeg har tre trojanske hester løpende rundt i systemet mitt, som truer med å overta windowsen min, stjele passordene mine og andre ubehageligheter.

Nå har det seg slik at jeg bare for avvekslingens skyld installerte Avira for noen dager siden (gratisutgaven), og plutselig skjedde dette.

Når jeg prøver å slette dem, får jeg beskjed om at jeg mangler kodenøkkelen til virusprogrammet. Jeg har jo ikke noe større iver etter å betale for virusprogram nå enn før, så jeg lurer på hvordan jeg skal bli kvitt disse dyrene.

Og helst uten å måtte gjennopprette.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bi litt!

Av og til så kommer pop-up vinduer med samme ramme som nettleseren din. Dette er da ikke en virusmelding, men en fake virusmelding fra noen som har egeninteresse av å skremme deg til å klikke på pop-up-en.

Hvilket virusprogramm er det som forteller deg at du har infisert PCen din? Det fins andre virusprogrammer du kan prøve også. F.eks kan du laste ned virusprogrammer fra en side jeg ikke får lov til å nevne her.

Skrevet (endret)

Dette er litt pussig, føler jeg.

Jeg fjernet Avira og lastet ned Avast, i tillegg til et program som skulle fjerne allerede eksisterende virus.

Den scanner maskina, og finner 0 infiserte filer.

Okey.

Men, likevel popper det opp en "critical system warning" stadig vekk både fra noe som heter Personal antivirus, som jeg ikke engang ante at jeg hadde (jeg trodde det var endel av Avira, men den har jeg fjernet?), og som sier at jeg har en trojaner som heter w32.agent.azsy, og dette programmet har funnet ut at jeg har et lass med ormer og hester på tur her.

Endret av -Solsikken-
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg kjører Malware og Combofix som beskrevet her hver gang det dukker opp noe suspekt på pc-en min. Har alltid fjernet det jeg måtte ha av rask.

Skrevet

google is your friend.

http://remove-malware.net/how-to-remove-tr...entazsy-trojan/

When inside and active, Trojan.win32.agent.azsy parasite launches the malicious campaign for promoting the affiliated rogue anti-spyware program called Personal Antivirus. For this purpose, Trojan.win32.agent.azsy uses the tactics of triggering exaggerated popup alerts and even bogus system scanners that will try to scare the victim into thinking he/she has multiple security issues and malware threats.

Kanskje denne hjelper? http://windowsprotection.net/how-to-remove...-removal-guide/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...