Gå til innhold

heftig magevirus herjer! :(

Fremhevede innlegg

Gjest Sunburn
Skrevet

Jeg var hos legen igår og fikk påvist et ganske så heftig magevirus. Det er veldig sesong for det nå virker det som.. Men i alle fall så er det jo sånn at hver gang jeg spiser bittelitt, eller drikker så må jeg på do ca med en gang.

Så nå lurer jeg på hva dere spiser når dere har magesyken? Må jo prøve å få i seg noe annet enn veske!? Fy søren som man raser ned i vekt...og jeg har ikke så mye å gå på fra før av så blir litt bekymret!...

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som om du har det noe kjekt nå. Det eneste rådet jeg kan gi er at du må prøve å få i deg noe salt. Salt binder væsken du har i magen og kan ihvertfall gjøre situasjonen mer utholdelig for deg. Hvis du føler at det er vanskelig å spise syntes jeg chips er det beste å småknaske på. ( I tillegg inneholder jo chips masse kalorier, så da får man mer å gå på)

God bedring :)

Skrevet

Prøv forskjellige typer kjeks (Marie variant el. lign.) og cola. Kulltabletter kan også hjelpe mot veldig løs mage. Har selv lykkes før med Marie kjeks og Cola til magen "setter" seg. Salt kjeks kan gå, men kan slå begge veier, spørs hvor ømtålelig man er for krydret mat f.eks...

Gjest Sunburn
Skrevet

Takk begge to! Skal få samboeren til å handle både chips og kjeks!

Men cola... funker det, eller er det en myte? Jeg føler kanskje det er en myte iom at den inneholder kullsyre som kanskje kan skape mere luftsmerter..!? Kanskje tam cola fungerer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Biola eller Cultura er lurt å bruke ved diare og magetrøbbel. Det inneholder sunne fordøyelsesbakterier, de blir det gjerne blir underskudd på når man har diare, sånn at det tar enda lenger før fordøyelsen går som den skal.

Skrevet

Cola er visst en myte, mener jeg at jeg leste et sted nå nettopp. Og Cola er jo veldig hardt for magen, da.

Bland 50/50 eplejuice og Farris. Forholdsvis snilt mot magen, så vidt jeg vet, og du får i deg både litt vitaminer og salter, i tillegg til litt kalorier.

Skrevet

Kanskje melkesyretabletter som Idoform, og ellers Biola og vanlig yoghurt kan hjelpe?

Skrevet

.......som om ikke svineinfluensaen er nok.......

Støtter Wadjet, farris og eplejuice er kjempebra (salt i farrisen)

Ellers så er blåbærsaft bra for magen.

God bedring!

Gjest Sunburn
Skrevet

Takk alle! Tror nok jeg skal overleve dette også!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...