Gå til innhold

Festprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

2,5 måned igjen til bryllupet, og vi må etterhvert begynne på de små detaljene også. Festprogrammet er en av dem, og nå grubler jeg veldig. Vi skal ikke ha noen egne sanger, men det er jo mulig at det kommer noen fra en tante eller onkel her og der. Festprogrammet skal derfor først og fremst inneholde menyen, presentasjon av gjestene, bordoppsettet og andre småting vi måtte finne på at passet der.

Men hva slags format tenker dere andre å lage deres i? Stående eller liggende A4? Stående eller liggende A5? Eller A4 brettet i høyden? Og hvordan binder dere sammen heftene? Jeg er på jakt etter en løsning UTEN silkebånd, men er litt usikker på hvordan det skal bindes sammen.

Og hvor på bordet legger dere programmene? Under tallerkenen? Ved siden av?

Skrevet

Jeg har ikke bestemt noe enda, men tenker A5 stående, jeg da. dvs brettet A4. Jeg tror vi kan få det trykket på jobben til pappa, og da kan de sannsynligvis stifte det for oss. Hvis du får trykket det på en større kontor-kopimaskin eller i trykkeri, skal de kunne gjøre dette for deg.

Skrevet
2,5 måned igjen til bryllupet, og vi må etterhvert begynne på de små detaljene også. Festprogrammet er en av dem, og nå grubler jeg veldig. Vi skal ikke ha noen egne sanger, men det er jo mulig at det kommer noen fra en tante eller onkel her og der. Festprogrammet skal derfor først og fremst inneholde menyen, presentasjon av gjestene, bordoppsettet og andre småting vi måtte finne på at passet der.

Men hva slags format tenker dere andre å lage deres i? Stående eller liggende A4? Stående eller liggende A5? Eller A4 brettet i høyden? Og hvordan binder dere sammen heftene? Jeg er på jakt etter en løsning UTEN silkebånd, men er litt usikker på hvordan det skal bindes sammen.

Og hvor på bordet legger dere programmene? Under tallerkenen? Ved siden av?

I et bryllup vi var i nå nettopp så hadde de A5 stående. Veldig praktisk, for da var det plass ved siden av tallerkenen.

Skrevet

Jeg skal lage omslag i A3, dvs brettet ned til A4 med dobbel åpning foran (hvis det var en god forklaring...), jeg kommer til å feste bånd og lukke de på den måten, men det går jo an å evt lage en festeordning med ekstra papir (hjerter ell?) på den ene "døren" og innsnitt i den andre slik at de hektes sammen. Sanger og annen info legges løst i omslaget

Vi skal ikke legge opp til noen sanger selv, men vet at det kommer og siden jeg vet enkelte kommer til å være litt trege så er det greit med noe som ikke krever at det stiftes sammen. Vi bruker omslagene som bordkort, kommer til å legge de ved hver tallerken (sånnsett så hadde A4 brettet på langs vært bedre, men det krever at man setter krav til hvordan folk printer...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...