winiwin Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hallo alle sammen, jeg er ny her men jeg har noen spørsmål ang kreft i underlivet. Jeg er bare 20 år og sikkert altfor ung til å få kreft i underlivet, men jeg har mange symptomer og jeg aner ikke hva dette kan være. Det siste halvåret har jeg fått en skikkelig illeluktende utflod, den varer kanskje 2-4 dager om ganger og kommer 3 ganger i måneden ca. Jeg må også veldig ofte tisse, og jeg har ofte akutte smerter nederst i magensom bare varer 5 min om gangen. Jeg var på sykehuset i februar pga akutte smerter i magen, og de fant aldri ut av hva det var og dermed gikk det over. Jeg har ingen kjønnssykdommer. Jeg kan også gå 4 dager uten å gå ordentlig på do (nr2) og av og til går jeg på do (nr2) 5 ganger om dagen. Det er aldri stabilt. Jeg er også veldig slapp og jeg har ofte svie nedentil. Jeg kan heller ikke ha samleie i alle stillinger lenger, for det gjør så vondt at tårene triller. Jeg føler meg ofte kvalm, og jeg har nesten ingen apetitt lenger. Er det noen som har ide om hva dette kan være? Kan det være kreft selvom jeg er ung? Takker for alle svar på forhånd.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Bestill en time hos legen din. Vedkommende er kvalifisert til å stille en diagnose, i motsetning til oss som frekventerer dette og andre internett fora.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Bestill en time hos legen din. Vedkommende er kvalifisert til å stille en diagnose, i motsetning til oss som frekventerer dette og andre internett fora.
Babyrus Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Det hørtes ikke akkurat ut som symptomer på kreft, men du bør absolutt oppsøke en lege og aller helst en gynekolog. Hvis symptomene oppstår der nede kan en eventuell gynekolog trekke konklusjoner mye fortere enn en vanlig allmennlege. Men er du usikker på hvilken gynekolog du skal gå til, kan du alltids gå til fastlegen din først slik at han kan legge inn en anbefaling til gynekologen.
Babyrus Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 (endret) Det er ingen grunn til frekkhet mot trådstarter, da hun faktisk er smart som spør andre hva de mener om saken i stedet for å gå rundt å tro at hun har rett og etter hvert utvikler kreft for at hun ikke spurte eller skjekke det hos lege o.l. Det er ikke spørsmålene som er dumme, det er alltid svarene! Endret 27. juli 2009 av Strix
Strix Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Tråden er ryddet iht. KG sine regler. Strix, mod
Relativista Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Uff, da. Ja, det kan jo selvfølgelig være kreft, men det ville de nok ha funnet ut på sykehuset, og sett tegn til det, både på blodprøve, røntgen/CT, osv. Så sannsynligheten for det er ikke høy. Vondt under samleie og vondt i magen kan begge deler ha psykiske årsaker. Det samme gjelder slapphet. Utfloden og tissetrangen er det eneste som ikke passer. Dette er ikke en ekspertmening, men dersom du går til gynekologiske undersøkelser, så er alle andre kreftformer utrolig, utrolig sjeldne at 20 åringer får. Får man ikke en kopi av epikrisen når man er lagt inn på sykehuset i Norge? Hvis ikke så ville jeg gått til fastlegen, fortalt at du er redd og bekymret for dette, og selv om du skulle ha en angstforstyrrelse, så utelukker ikke det at du skal få forklart hvilke undersøkelser som gjøres og hva en finner ut. Det er dessverre ikke slik i helsesystemer generelt at en får noen bonus av å være spesielt flink til å tenke seg hva pasienten har behov for å vite, så lenge en er snill nok til at pasienten ikke vil saksøke. Derfor er visitter også stort sett et teaterstykke, slik jeg har opplevd det.
Lalle Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 Håper du nå har ringt og bestilt time hos legen? Det er det riktige her. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 Illeluktende utflod kan skyldes blant annet bakteriell vaginose, det kan også skyldes noen andre tilstander som er relativt ufarlige, men som bør behandles. Svie og smerter ved sex kan skyldes stress o.l, men også sopp (som også oppstår lettere når man sliter med bekymringer og stress). At du må ofte tisse - det kan skyldes urinveisproblemer, blæra di (jeg kjenner ei som sliter med at hun "alltid" må tisse, men hun feiler ingenting), evt sukkersyke. Mageplagene kan godt skyldes psykiske ting eller i hvert fall noe helt ufarlig (se på magekatarr, irritabel tykktarm o.l). Jeg har selv vært plaget av magekatarr o.l, så kjenner litt til både hvor vondt det kan være, hvor bekymret man blir og hvor lettet jeg ble da legen kunne si at jeg var 100% frisk fysisk... det er også vanlig at slike plager forsterkes ved at man går og bekymrer seg for at det kan være alvorlig. Dette er NOEN forslag som er mer sannsynlige og mye mindre å være redd for enn kreft, men disse krever jo også undersøkelse og evt behandling. Skriv opp plagene dine og hva du bekymrer deg for av sykdom (ikke for å bli tatt for å være hypokonder, men fordi legen bør tenke på hva du trenger å få utelukket gjennom undersøkelser) og ta det med på legekontoret. Du har jo definitivt grunn til å gå til lege med disse plagene. Når det gjelder det med sykdom og sannsynlighet er det også viktig å ikke bruke det som en hvilepute at man er i en alder hvor noe er lite sannsynlig. Jeg kjenner selv flere som har fått alvorlige og "usannsynlige" diagnoser i forhold til alder f eks, så jeg ber deg kreve å bli undersøkt ordentlig selv om jeg også er sikker på at dette kommer til å ordne seg
DDuck Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Jeg hadde mange av samme symptomene når jeg gikk med diabetes uten å vite det... Jeg sier jo ikke at det er det du har, men bestille en time å få tatt blodprøver og andre prøver for å evt utelukke sykdommer ihvertfall Lykke til
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 Det er ingen grunn til frekkhet mot trådstarter, da hun faktisk er smart som spør andre hva de mener om saken i stedet for å gå rundt å tro at hun har rett og etter hvert utvikler kreft for at hun ikke spurte eller skjekke det hos lege o.l. Det er ikke spørsmålene som er dumme, det er alltid svarene! Javel, tusen takk og jeg kom da pokker meg bare med et fornuftig råd!
Babyrus Skrevet 27. juli 2009 #12 Skrevet 27. juli 2009 Hvis man oppdager noen symptomer på et eller annet eller hvis at ting ikke er helt som det skal i kroppen, har denne siden mange gode svar: Lommelegen.no Her kan du stille spørsmål og så får du svar av fagfolk innen det feltet i løpet av noen dager. De kan ikke sette en fullstendig diagnose, men kan i hvert fall hjelpe deg litt på vei.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #13 Skrevet 27. juli 2009 Hvis man oppdager noen symptomer på et eller annet eller hvis at ting ikke er helt som det skal i kroppen, har denne siden mange gode svar: Lommelegen.no Her kan du stille spørsmål og så får du svar av fagfolk innen det feltet i løpet av noen dager. De kan ikke sette en fullstendig diagnose, men kan i hvert fall hjelpe deg litt på vei. Men de svarer også feil i endel tilfeller. Det kan være verdt det å sjekke symptomer opp mot en slik side, selv om det også er lett å bli skremt fordi det nesten ALLTID kan være en alvorlig diagnose blant alle de mer sannsynlige svarene, men jeg ville heller gått til lege enn å brukt betaltjenestene på denne siden.
Relativista Skrevet 27. juli 2009 #14 Skrevet 27. juli 2009 (endret) Jeg hadde mange av samme symptomene når jeg gikk med diabetes uten å vite det... Jeg sier jo ikke at det er det du har, men bestille en time å få tatt blodprøver og andre prøver for å evt utelukke sykdommer ihvertfall Lykke til En type MODY? Om hun var lagt inn på sykehuset, så tipper jeg de vil ha testet blodsukkeret på et eller annet tidspunkt, og dersom det var så høyt at hun måtte drikke og drikke, og gå på do igjen og igjen, så vil jeg tippe at de hadde funnet det ut? Men det er sant, bakteriell vaginose ville også vært bra forklart på den måten. Det er uansett for teit at en skal måtte være lege selv for å få riktig legehjelp. Jeg ville konfrontert usikkerheten min, og fått en forklaring på hva de har gjort, og hva planen er videre framover. Endret 27. juli 2009 av Relativist1
DDuck Skrevet 27. juli 2009 #15 Skrevet 27. juli 2009 Blodsukkeret kan ligge på høvelig normale verdier hvis man ikke har spist på mange timer når man har diabetes... da kan det hende at legene ikke oppfatter noe unormalt med det... jeg bare sier at det kan være greit å få sjekket for å utelukke ting...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå