Gå til innhold

EGNET TIL FRYSING?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke kaker anbefales mtp. frysing?

Egner vaffelrøre seg til dette?

Anbefalte kaker ved stort arrangement (100/ 200+ pers.) ?

Muffins: erfaringsmessig har frysing av muffins gått dårlig. De har blitt klissete og nærmest rå i smak. Kan legge til her at dette gjelder muffins som jeg har kjøpt "halvferdig" i poser på matvarebutikk.

Har noen en muffinsoppskrift som holder muffinsene like fine etter frysing?

Fint om jeg får inn endel tips & råd her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilke kaker anbefales mtp. frysing?

Egner vaffelrøre seg til dette?

Anbefalte kaker ved stort arrangement (100/ 200+ pers.) ?

Muffins: erfaringsmessig har frysing av muffins gått dårlig. De har blitt klissete og nærmest rå i smak. Kan legge til her at dette gjelder muffins som jeg har kjøpt "halvferdig" i poser på matvarebutikk.

Har noen en muffinsoppskrift som holder muffinsene like fine etter frysing?

Fint om jeg får inn endel tips & råd her :)

Jeg har bakt mange forskjellige muffinser opp gjennom tiden, og har aldri hatt noe problem med å tine dem igjen. Når de er tint, så slenger jeg dem bare en kort tur i microen, slik at de blir varme, nesten som nybakte :)

Skrevet

Daim iskake, skal fryses og er veldig god!

Og så er det en del gjærbakstkaker jeg har vært borti som fungerer veldig bra etter nedfrysing.

Gjest Gjest_yvoesp_*
Skrevet
Jeg har bakt mange forskjellige muffinser opp gjennom tiden, og har aldri hatt noe problem med å tine dem igjen. Når de er tint, så slenger jeg dem bare en kort tur i microen, slik at de blir varme, nesten som nybakte :)

Tar du de rett fra fryseren og i mikroen? eller lar du de tine litt først? Jeg har nemlig bare tint dem og trodd at de da ville være klar til pynting etc. :sukk:

Skrevet
Tar du de rett fra fryseren og i mikroen? eller lar du de tine litt først? Jeg har nemlig bare tint dem og trodd at de da ville være klar til pynting etc. :sukk:

Jeg pleier å lprøve å dem tine litt først, men siden jeg er et godtemonster så ender det ofte med at de havner i microen før de er helt tint, men som det meste annet av bakevarer blir de litt våte/klissete av å være for lenge i microen, derfor prøver jeg å la dem tine litt først. De siste muffinsene jeg gjorde dette med var muffinsene til Ankara(?), du finner dem garantert ved å søke litt her på forumet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...