yvoesp Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Hvilke kaker anbefales mtp. frysing? Egner vaffelrøre seg til dette? Anbefalte kaker ved stort arrangement (100/ 200+ pers.) ? Muffins: erfaringsmessig har frysing av muffins gått dårlig. De har blitt klissete og nærmest rå i smak. Kan legge til her at dette gjelder muffins som jeg har kjøpt "halvferdig" i poser på matvarebutikk. Har noen en muffinsoppskrift som holder muffinsene like fine etter frysing? Fint om jeg får inn endel tips & råd her
Aurela Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Hvilke kaker anbefales mtp. frysing? Egner vaffelrøre seg til dette? Anbefalte kaker ved stort arrangement (100/ 200+ pers.) ? Muffins: erfaringsmessig har frysing av muffins gått dårlig. De har blitt klissete og nærmest rå i smak. Kan legge til her at dette gjelder muffins som jeg har kjøpt "halvferdig" i poser på matvarebutikk. Har noen en muffinsoppskrift som holder muffinsene like fine etter frysing? Fint om jeg får inn endel tips & råd her Jeg har bakt mange forskjellige muffinser opp gjennom tiden, og har aldri hatt noe problem med å tine dem igjen. Når de er tint, så slenger jeg dem bare en kort tur i microen, slik at de blir varme, nesten som nybakte
Strix Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Daim iskake, skal fryses og er veldig god! Og så er det en del gjærbakstkaker jeg har vært borti som fungerer veldig bra etter nedfrysing.
Gjest Gjest_yvoesp_* Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har bakt mange forskjellige muffinser opp gjennom tiden, og har aldri hatt noe problem med å tine dem igjen. Når de er tint, så slenger jeg dem bare en kort tur i microen, slik at de blir varme, nesten som nybakte Tar du de rett fra fryseren og i mikroen? eller lar du de tine litt først? Jeg har nemlig bare tint dem og trodd at de da ville være klar til pynting etc.
Aurela Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Tar du de rett fra fryseren og i mikroen? eller lar du de tine litt først? Jeg har nemlig bare tint dem og trodd at de da ville være klar til pynting etc. Jeg pleier å lprøve å dem tine litt først, men siden jeg er et godtemonster så ender det ofte med at de havner i microen før de er helt tint, men som det meste annet av bakevarer blir de litt våte/klissete av å være for lenge i microen, derfor prøver jeg å la dem tine litt først. De siste muffinsene jeg gjorde dette med var muffinsene til Ankara(?), du finner dem garantert ved å søke litt her på forumet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå