Gjest soffy Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 (endret) Jeg finner det svært vanskelig å slutte på pillen, for jeg skal IKKE bli gravid. Men jeg LIKER IKKE alle de hormonene jeg tilfører kroppen min, jeg vet jo ikke om det gjør noe skade på meg?! Har tenkt litt på å kjøpe en sånn Pearly greie når jeg har råd til det.. Men foreløpig klarer jeg bare ikke slutte på ppillene. Har skrevet en liste med for- og motargumenter. Det er jo flere på "for at jeg skal slutte".. Det høres sikkert utrolig teit ut, men jeg vil ikke miste puppene mine Jeg sluttet på pillen en gang før og merker betydelig forskjell på puppene. Gikk ned en str. Og selvfølgelig er jo pillen sikrest mot graviditet. Men så er det alle disse hormon-greiene.. Humørsvingninger, migrene, laaange mensperioder osv.. Hjelp meg litt her! Er det flere som tenker sånn som meg?? Endret 26. juli 2009 av soffy
Anaconda Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Jeg finner det svært vanskelig å slutte på pillen, for jeg skal IKKE bli gravid. Men jeg LIKER IKKE alle de hormonene jeg tilfører kroppen min, jeg vet jo ikke om det gjør noe skade på meg?! Har tenkt litt på å kjøpe en sånn Pearly greie når jeg har råd til det.. Men foreløpig klarer jeg bare ikke slutte på ppillene. Har skrevet en liste med for- og motargumenter. Det er jo flere på "for at jeg skal slutte".. Det høres sikkert utrolig teit ut, men jeg vil ikke miste puppene mine Jeg sluttet på pillen en gang før og merker betydelig forskjell på puppene. Gikk ned en str. Og selvfølgelig er jo pillen sikrest mot graviditet. Men så er det alle disse hormon-greiene.. Humørsvingninger, migrene, laaange mensperioder osv.. Hjelp meg litt her! Er det flere som tenker sånn som meg?? Hmm....jeg tok også en "p-pille-pause" for noen år siden av samme grunn som deg. Dette puppe-problemet.. Jeg ser absolutt den!Jjeg merket selv ikke så stor forskjell.. gikk på Jasmin den gangen.. jeg har små pupper, noe som var et betydelig større problem for meg tidligere enn det er nå. Har vel vokst det litt av meg eller hva jeg skal si :gjeiper: men d er jo en helt annen diskusjon :gjeiper: ) men hva er viktigst?! helsa eller puppene?? Du bør gjennomføre denne pille-pausen altså!
Gjest soffy Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Hmm....jeg tok også en "p-pille-pause" for noen år siden av samme grunn som deg. Dette puppe-problemet.. Jeg ser absolutt den!Jjeg merket selv ikke så stor forskjell.. gikk på Jasmin den gangen.. jeg har små pupper, noe som var et betydelig større problem for meg tidligere enn det er nå. Har vel vokst det litt av meg eller hva jeg skal si :gjeiper: men d er jo en helt annen diskusjon :gjeiper: ) men hva er viktigst?! helsa eller puppene?? Du bør gjennomføre denne pille-pausen altså! Ja, har skikkelig små pupper jeg også Men på pillen blir de helt perfekte!! Hmm.. Helt klart at helsa er viktigere haha.. Men så er det det at jeg er redd for graviditet. Kondomer er kjedelige å ha med å gjøre... Men det er vel en vanesak??
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Har du prøvd ulike merker? Det skal kunne variere endel hvilke piller man passer til å bruke. Dessuten finnes det jo annen hormonprevensjon det går an å prøve, f eks p-ring eller p-plaster? Kuttet ut p-piller selv fordi jeg ikke taklet bivirkningene, og vi bare hopper av i svingen. Ikke 100% lurt hvis man absolutt ikke vil bli gravid, så du bør jo bruke en eller annen form for prevensjon.
Gjest soffy Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Har du prøvd ulike merker? Det skal kunne variere endel hvilke piller man passer til å bruke. Dessuten finnes det jo annen hormonprevensjon det går an å prøve, f eks p-ring eller p-plaster? Kuttet ut p-piller selv fordi jeg ikke taklet bivirkningene, og vi bare hopper av i svingen. Ikke 100% lurt hvis man absolutt ikke vil bli gravid, så du bør jo bruke en eller annen form for prevensjon. Går på mercilon nå, den har funket helt greit på meg, men i det siste har jeg hatt migrene, noe som jeg ikke har hatt på leeenge.. Også skal man jo egentlig ikke gå på pillen hvis man har migrene? Gått på microgynon(?) men slutter fordi jeg ville ha noe med mindre hormoner, og så prøvde jeg loette men den gav meg intens migreneanfall, så den kutta jeg ut bare etter et par dager.. Nei, nå har jeg lyst til å være helt hormonfri en periode Men er det sant at det er farlig å slutte, for å så begynne igjen et par mnder senere igjen på pillen?? Snakket nettopp med kjære og fortalte at jeg ikke ville ta pillen lengere.. Han begynte nærmest å grine! Haha, han er ikke vant til noe annet, og forandringer- det liker han ikke! MEN, hvis jeg kan bli i bedre humør av å slutte, så blir han nok en glad gutt
Avalon Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Går på mercilon nå, den har funket helt greit på meg, men i det siste har jeg hatt migrene, noe som jeg ikke har hatt på leeenge.. Også skal man jo egentlig ikke gå på pillen hvis man har migrene? Gått på microgynon(?) men slutter fordi jeg ville ha noe med mindre hormoner, og så prøvde jeg loette men den gav meg intens migreneanfall, så den kutta jeg ut bare etter et par dager.. Nei, nå har jeg lyst til å være helt hormonfri en periode Men er det sant at det er farlig å slutte, for å så begynne igjen et par mnder senere igjen på pillen?? Snakket nettopp med kjære og fortalte at jeg ikke ville ta pillen lengere.. Han begynte nærmest å grine! Haha, han er ikke vant til noe annet, og forandringer- det liker han ikke! MEN, hvis jeg kan bli i bedre humør av å slutte, så blir han nok en glad gutt Altså, når det gjelder migrene og p-piller, jeg har hatt migrene så lenge jeg kan huske. Men det er mange, mange forskjellige faktorer som er avgjørdene for om jeg får migrene. Jeg har gått på forskjellige p-piller i flere år. Eneste merket jeg brukte som jeg kjente en økning på migrenen var Yasmin, men det varte kun i en mnd, så var den bivirkningen borte. Nå får jeg ikke hormonell migrene lenger, da jeg bruker Cerazette. Men, kan allikevel få migrene om jeghar en stressende periode ellers, stress med skole, personlig stress, for lite eller mye søvn, for øite mat, pollen, for strekt sollys, for sterk vind osv. Så du bør tenke litt gjennom hva annet det kan være enn p-pillen som gir deg migrene, og du kan bytte merke. Når det gjelder å tilføre kroppen hormoner, det de gjør er å legge reproduksjons organene dine i dvale. De blir ikke ødlagte av å være i dvale, p-piller kan faktisk minske risikoen på flere typer kreft. Snakk med legen din om dette eller helsesøster. Vi hadde mye, mye om p-piller og annen prevensjon på helse og sosial, der var et av tipsene, som også er tipss leger gir, selv om det blir slutt med kjæresten ikke slutt på p-pillen. Kroppen trenger ikke noen "pause" fra p-piller, den trangen til pause er kun i hodet på noen. Det er ofte de som tror de trenger en pause fra pillen som plutselig blir gravid. For å få mer, og rett informajon om annen prevensjon, konsekvenser og hva som er sant eller ikke, vil jeg anbefale deg om å snakke med lege eller gynokolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå