Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hei, Har i litt over en mnd nå hatt sur lukt i underlivet. Har ikke noe særlig mer utflod enn vanlig, ingen kløe eller irritasjon. Det lukter ikke fisk men som sur melk. Hvis jeg fører en finger i skjeden så kjenner jeg den lukten og den er veldig sur, utfloden er også hvitere og tykkere. Prøvde vivag piller i 14 dager og det hjalp men kom tilbake bare noen dager etter kuren. Prøvde også en canesten kur (6 piller), men dette gjorde ingen forskjell så er nok ikke sopp. Kan det være bakteriell vaginose? Lest at sopp skal ha mer sur lukt og at BV skal ha fiske lukt og grå utflod (det har jeg ikke). Fastlegen og gyno har sommerstengt nå og åpner igjen i august, skal prøve å få en time da. Noen andre forslag/ ideer hva det kan være? Har også lest at underlivet skal være litt surt men vet at dette ikke er som normalt. (Har forresten gått på samme p-pille merke (yasmin) i 7 år så tror ikke det har noe mer hormonell prevansjon å gjøre).
mæda Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 (endret) www.lommelegen.no eller legevakta kan kanskje hjelpe deg:) Endret 25. juli 2009 av mæda
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Sur melk lukter vel litt råttent på en måte, det kan kanskje være bakteriell vaginose da? Er det noen andre lukter du kan sammenlikne med? Sopp lukter ikke nødvendigvis noe særlig heller, men en litt gjær/ølaktig lukt kan nok noen kjenne.. eller til og med litt som sopp man finner ute. Normal utflod lukter mer som syrnet melk, om man skal sammenlikne Sikkert pga melkesyrebakteriene. Og det lukter ikke mye.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Sur melk lukter vel litt råttent på en måte, det kan kanskje være bakteriell vaginose da? Er det noen andre lukter du kan sammenlikne med? Sopp lukter ikke nødvendigvis noe særlig heller, men en litt gjær/ølaktig lukt kan nok noen kjenne.. eller til og med litt som sopp man finner ute. Normal utflod lukter mer som syrnet melk, om man skal sammenlikne Sikkert pga melkesyrebakteriene. Og det lukter ikke mye. Lukter ikke råttent nei, mer som sur yoghyrt eller syrnet melk som du sier men er mye surere enn vanlig..(og litt hvitere og tykkere) ellers ingen andre symptomer utenom det vanlige
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Egentlig synes jeg ikke det høres ut som noe er galt på lukta ut fra det jeg forstår i hvert fall. At utfloden er sur er stort sett et sunnhetstegn skulle jeg tro. Er utfloden tykkere og hvit i hele syklusen? For den pleier jo å variere litt og ofte være hvitere mellom eggløsning og mens. Kanskje lukta skyldes andre ting? Kan du være gravid, eller ha en urinveisinfeksjon (disse kan vel være så godt som symptomfrie for enkelte)? Synes du bør ta en tur til lege når kontorene åpner etter ferien dersom du fortsatt synes det er noe rart, er alltid greit å få sjekket.
Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Hei, Jeg tror ikke du har bakteriell vaginose. Jeg har hatt det, men syns ikke utfloden var grå. Derimot luktet det veeldig. Lukten av bakteriell vaginose er så sterk at man føler for å dusje flere ganger daglig og man kjenner nesten lukten gjennom klærne. Det lukter råtten fisk. Har hatt det selv og tro meg - du vet det når du har hatt det.
Gjest Karoline Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Hei, Har i litt over en mnd nå hatt sur lukt i underlivet. Har ikke noe særlig mer utflod enn vanlig, ingen kløe eller irritasjon. Det lukter ikke fisk men som sur melk. Hvis jeg fører en finger i skjeden så kjenner jeg den lukten og den er veldig sur, utfloden er også hvitere og tykkere. Prøvde vivag piller i 14 dager og det hjalp men kom tilbake bare noen dager etter kuren. Prøvde også en canesten kur (6 piller), men dette gjorde ingen forskjell så er nok ikke sopp. Kan det være bakteriell vaginose? Lest at sopp skal ha mer sur lukt og at BV skal ha fiske lukt og grå utflod (det har jeg ikke). Fastlegen og gyno har sommerstengt nå og åpner igjen i august, skal prøve å få en time da. Noen andre forslag/ ideer hva det kan være? Har også lest at underlivet skal være litt surt men vet at dette ikke er som normalt. (Har forresten gått på samme p-pille merke (yasmin) i 7 år så tror ikke det har noe mer hormonell prevansjon å gjøre). Jeg har akkurat samme problemet nå. Det lukter som sur melk, ost eller noe lignende..Og når jeg kjenner etter i kjeden er utfloden eller det som er der inne litt tykt og nesten hvitt.. Det begynnte etter jeg tok medisinsk abort og etter blødningen var over. Da jeg blødde luktet det helt grusomt, men nå er det bare den sure lukten! Aner ikke hva det kan være?!
Gjest Frkhelpesløs Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Samme her, det lukter sur melk. grådig irriterende. Føler jeg kan lukte det når jeg sitter vanlig, er ikke sikker på om andre kjenner det, men det er litt skummelt. Noen ganger kan det lekke litt, men vet ikke hva det er, om det er fra underlivet eller urin, men det lukter surmelk. Jeg har kontaktet legen, fått den sterkeste sopp kuren. Det gikk vekk en liten periode etter kuren, men så kom det tilbake. Det kom tilbake etter sex, så lurer på om dette kommer av at jeg ble spermet i. Tror underlivet kan reagere på den måten. Om noen har noe anelse om hva det kan være ellers, please gi en lyd, har hatt dette i mange måneder nå.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 Hei, gammel tråd, men jeg har akkurat samme problem. Utflod som lukter sterkt og syrlig, mye utflod er det og. Skikkelig plagsomt. Hva kan det være? Det har vært sånn lenge. Skal selvsagt dra til lege om litt, men er det noen som har en anelse om hva det er som feiler meg, eller som har samme problem?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Bumper en gammel tråd da jeg plages med det samme. I det siste så lukter det på en måte "sur urin" inne i skjeden min. Hvis jeg stikker inn fingeren så lukter det surt og stramt. Hva kan det komme av? Jeg er rimelig sikker på at det ikke er bakteriell vaginose for det lukter ikke rotten fisk (hadde det for noen år siden). Hva kan jeg gjøre med dette? Anonym poster: 659fb8abfce87d03eb4724e82de36ad6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 Bumper igjen. Utflod er litt fortykket, og lukter veldig surt. Hva kan det være? Anonymkode: 9b821...66a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå