Gjest EmilyLane Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Jeg hadde helt glemt å skaffe meg sykmelding i alt surret som skjedde da min mor døde i begynnelsen av juni. Merket det først når lønna kom, at det manglet 2 uker (som jeg hadde fått fri fra jobben pga det var mye surr med obduksjon, begravelse mm) Jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv, men er det mulig å hente ut en sykmelding i ettertid mot at jeg viser frem dødsattest eller noe annet? Tenkte å ringe på mandag, men vil gjerne høre om noen andre vet noe om dette
frk.strøken Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Aner ikke, man får jo egentlig ikke sykemelding i forbindelse med dødsfall. De skriver jo alltid deprimert eller noe sånt på sykemeldingen.
Gjest EmilyLane Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Ja, grunnen til at jeg var borte fra jobb var jo ikke at jeg hadde mye å gjøre. Det var jo pga følelsene omkring det hele. Jeg mistforsto sjefen min og, for da jeg ringte henne og fortalte henne nyheten sa hun "ikke tenk på det du, vi ordner det". Og i mitt surrete hode der og da tolka jeg det som at jeg ikke trengte å gjøre noe i det hele tatt, at de hadde en egen policy på det. Synd om jeg har mistet 5000 kr fordi jeg var "sløv". Noen som vet?
Rosalie Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Leger har ikke lov til å tilbakedatere sykemeldinger. Unntaket er dersom man ringer legekontoret for å få sykemelding, og man ikke får time samme dag. Da kan man få sykemelding fra dagen man kontakter legekontoret.
punkyB Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Du kunne jo søke om persmisjon fra jobben ? Siden sjefen sa det orsner vi så kan du hvertfall høre med vedkommende.
Gjest EmilyLane Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Du kunne jo søke om persmisjon fra jobben ? Siden sjefen sa det orsner vi så kan du hvertfall høre med vedkommende. Gjorde det, men hun sa de nok trengte en sykmelding. Utrolig teit, sykmelding var liksom ikke det første jeg tenkte på da jeg fikk telefonen.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Leger kan tilbakedatere sykemeldinger. NAV vil sjelden akseptere det, men i særs spesielle tilfeller kan de det. Aner ikke hva slags "diagnose" legen vil skrive da, men. Sorg kanskje? Kanskje er det gått for lang tid, men ring fastlegen og NAV på mandag. Uansett bør sjefen din få ordnet en permisjon! Mange har ordninger om permisjon med lønn ved dødsfall i nær familie. Siden h'n sa at du ikke skulle tenke på dette burde h'n allerede ha fyllt ut en slik søknad for deg...
Chica Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Vurder det nøye om du skal søke om livsforsikring etc i framtiden. Kan få forhøyet premie om du har sykmeldingr som viser at du har psykiske problemer. Spørs om de 5000kr er så viktige i det store og hele da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå