Nilsen89 Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hei alle sammen Jeg er en jente på snart 20år som har fått vite jeg har kjønnsvorter. De er da INNE i vaginaen som jeg da ikke har merket, men det er en utenpå. Og legen har sendt inn en melding til sykehuset om at de skal fjernes ved sviing mens jeg er i narkose. Så jeg lurte på om noen eventuelt har gått igjennom dette før og, :Om det gjør vondt når jeg da våkner igjen? :Om det holder med den ene behandlingen? :Må jeg ta ut sykemelding? :Hvor lang tid det går før jeg kan ha sex igjen? Håper på svar <3
Gjest Reli Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Hei alle sammen Jeg er en jente på snart 20år som har fått vite jeg har kjønnsvorter. De er da INNE i vaginaen som jeg da ikke har merket, men det er en utenpå. Og legen har sendt inn en melding til sykehuset om at de skal fjernes ved sviing mens jeg er i narkose. Så jeg lurte på om noen eventuelt har gått igjennom dette før og, :Om det gjør vondt når jeg da våkner igjen? :Om det holder med den ene behandlingen? :Må jeg ta ut sykemelding? :Hvor lang tid det går før jeg kan ha sex igjen? Håper på svar <3 Hvis de skal "svi" dem bort brukes det vel elektrisitet, du vil nok oppleve noe smerte, og opphovning av område, det tar mellom 2-4 uker får dette er leget og er som normal. Det spørs igrunn hvor mye det er, hvis det er lite kan det bare være en uke, hvis det er mye kan ta det ennå lengre. Grunnen til at de tar å svir de med elektro er fordi det er me mindre sannsynlig at de kommer enn hvis man behandlet det kun med medisiner. (ca 80% får de ikke tilbake igjen etter bruk av elektro) Ville anbefalt deg å brukt kondom hvis du har sex opptill 6mnd i etterkant av behandlingen, er da per definisjon man er smittefri hvis man ikke får ett nytt utbrudd innen den tid.
Nilsen89 Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2009 Ok, men er det da sånn at jeg ikke har viruset mer i det hele tatt hvis det ikke skulle komme noe nytt utbrudd etter en seks måneders tid? Fikk høre om man fikk kjønnsvorter så går man rundt med viruset resten av livet =/ Men det er vell det beste alternativet å få det svidd vekk da:) Jeg har ikke store men mange "nupper" inni. Tusen takk for hjelp forresten!
Gjest Reli Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Ok, men er det da sånn at jeg ikke har viruset mer i det hele tatt hvis det ikke skulle komme noe nytt utbrudd etter en seks måneders tid? Fikk høre om man fikk kjønnsvorter så går man rundt med viruset resten av livet =/ Men det er vell det beste alternativet å få det svidd vekk da:) Jeg har ikke store men mange "nupper" inni. Tusen takk for hjelp forresten! Viruset vil nok alltids være igjen i nerverøttene (samme som Herpes, Varicella etc) Og kan komme igjen, men hvis du ikke får symptomer igjen (symptomene er også det som viser at du er smittsom) innen 6mnd er det en større sjangse for at imunforsvartet ditt klarer å undertrykke viruset, men desverre er det ikke noe som kan fjerne dette 100% ennå. Du bør uansett gå til oppfølgingstime senere, spesielt med tanke på at kondylomer kan feste seg på livmorshalsen og føre til livmorshalskreft. Og bare hyggelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå