Gå til innhold

Jeg vil ha en Kvinne!

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Syns ikke min mann gjør det engang - uten mas fra meg !

Og bilen min må jeg vedlikeholde selv . Jeg må selv ta oljeskift , fylle opp frostvæske .Selv få den reparert på verkstedet .Må betale og gjøre allt selv ...

Lite hjelp egentlig . Kanskje jeg bare har vært extremt uheldig da .Som må gjøre både mannfolk arbeid og kvinne arbeid . Mange menn i dag - kan ikke vedlikeholde biler - eller de gidder ikke . Pusser og steller kunn sin egen bil .

Vel, da har du nok vært uheldig, men det er av min erfaring mer vanlig at menn gjør de tingene mens kvinner har vært mer fokusert på inneting. Ikke noe galt i det om man er fornøyd, men disse tingene må altså tas med i "timeregnskapet".

For øvrig kan man heller vaske kun sine egne klær om partneren aldri vil gjøre noe. Det har jeg selv gjort, og jeg er mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest womenwomen
Ja, alle har krav på akutthjelp og en del slike ting.

Likevel er det mye som ikke dekkes av det offentlige, og det kan være avhengig av hvilken stat man er registrert bosatt i. Større kirurgiske inngrep for eksempel dekkes ikke nødvendigvis av det offentlige.

Fattige har det generelt verre i USA enn her.

De som er narkomane , kriminelle og fattige i USA - er skyld i det selv . Staten syr ikke puter under ræva på de narkomane og forsørger dem som ikke gidder å jobbe - som nisse Norge gjør . Her i Norge har late folk det så bra - at de kan velge å ikke jobbe .Men leve på oss andre som går i 8 - 4 jobb...- der sløses mye av skattepengene vi arbeidsfolk betaler inn til statskasse ... Mange utnytter systemene i Norge desverre .

I USA har folk det bra - om de gidder å jobbe .Og JEG er en av dem .Ville klart meg utmerket godt i USA .Har ikke tenkt å leve av sosial trygd likevel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De som er narkomane , kriminelle og fattige i USA - er skyld i det selv . Staten syr ikke puter under ræva på de narkomane og forsørger dem som ikke gidder å jobbe - som nisse Norge gjør . Her i Norge har late folk det så bra - at de kan velge å ikke jobbe .Men leve på oss andre som går i 8 - 4 jobb...- der sløses mye av skattepengene vi arbeidsfolk betaler inn til statskasse ... Mange utnytter systemene i Norge desverre .

Nå ser det ut til at dette blir en litt annen debatt som mod. sikkert deler, men likevel må jeg si at jeg er delvis uenig med deg.

Ja, det er en del som har skyld i det selv og ikke gidder, men det er ikke til å komme bort i fra at en del formelle strukturer forankrer de fattige fast i videre fattigdom, og noe av det viktigste her er utdanning. Når foreldrene rett og slett ikke har råd til collegesparing vil ofte neste generasjon også bli fattig, og slik fortsetter det. Ekstremt vanskelig å komme seg ut av.

I USA har folk det bra - om de gidder å jobbe .Og JEG er en av dem .Ville klart meg utmerket godt i USA .Har ikke tenkt å leve av sosial trygd likevel .

Helt til de blir syke og juristene finner en klausul i sykeforskringen om at tilstanden ikke dekkes... Joda mange klarer seg veldig bra, men mange er også veldig sårbare hvis de mister jobben pga. sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det jeg leser fra deg er deprimerende, du har absolutt ingen rett til å fortelle noen hvem de er og hvordan folk er uten å kjenne dem.

min gode venn, kan du ikke registrere deg så argumentene kommer frem? :) synes også det er litt feigt å " gjemme seg bak" en gjest til stadighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Blir nok en vanskelig en. Hvorfor ikke bare få seg en hushjelp som gjør alt med hus og mat istedet?

Tja, da kan vel norske kvinner leie en polsk altmuligmann også, fremfor å lete etter en mann som er flink til å snekre, lage mat m.m. Men det gjør dere altså ikke.

Du krever ALT av henne, og det ser ikke ut som du vil gi noe tilbake.

Litt som de fleste norske kvinner, altså?

Jeg hadde ikke blitt lykkelig i et sånt liv. Min mann skal gjøre minst like mye husarbeid som meg.

Minst like mye? Er du helt på bærtur? Mannen skal da vel ikke gjøre mer kvinnfolkarbeid enn du gjør mannfolkarbeid???

Mannen skal klippe plenen, måke snø, beskytte hjemmet mot ville dyr, negre, skatteoppkreve og annet utøy. Kvinnen skal lage mat og vaske gulv.

Støvsuging, oppvask og klesvask involverer bruk av maskiner og maskiner er barske, så det kan deles 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Og så én ting som jeg har lurt på en stund, men ikke kommet meg til å starte egen tråd om. Jeg tar det her i stedet:

Hvor mye yngre enn dere bør dama være?

Det er merkelig det der, menn skal absolutt ha yngre damer. Ser det på datesider, er mannen 47, så søker han etter dame fra f.eks. 30-45 år. Ikke helt opp til sin egen alder, men bare nesten.

Noen er forrestn "storsinnet" nok til å kunne ønske dem ett eller to år eldre enn seg selv, så jeg skal jo ikke skjære alle under én kam her.

Ønske om ti år yngre kvinne - nesten uten unntak.

Ønske om ti år eldre - skjer ikke.

Snodig....

Ja, rart det der. For min del er eldre menn helt uaktuellt. Det er veldig sjelden jeg møter noen interessante som er vesentlig eldre enn meg. 1-2 år eldre er som regel maks. Det er faktisk oftere jeg møter noen som er yngre. Som regel er de fra 2 år yngre til et år eldre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så alt koker ned til at du i bunn og grunn ikke gidder å jobbe?

.....og det krever hun respekt for, God DAMMIT! Hun er da kvinne/Guds utvalgte, må vite! *Rister oppgitt på hodet over denne bortskjemte og ufyselige primadonnaen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så leser jeg i div. aviser om hvordan få gravide til å stå LENGST mulig i full jobb og unngå sykefravær under graviditeten osv ...Helst skal gravide stå i full jobb inntil de ramler om på gulvet på arb. plassen og fødselen settes i gang av seg selv nærmest .... UVERDIG ! UTNYTTING er det !

Fysj for en utnytting av kvinner . De skal presse de siste kreftene av dem - så samfunnet sparer penger ...

Kan tenke meg det er vanvittig slitsomt og tungt for en høygravid kvinne å stå i 100 % full stilling - ser nesten latterlig ut bare å SE høygravide jobber ... De burde vært hjemme og hvilt seg til fødseln istede . De fleste har vann i kroppen , hevelser i beina , trykk på blodårer , høyere blodtrykk enn normalt , sliter med kvalme , bekkenløsnings smerter og kynnere osv

Jeg har lest at mange leger er skikkelig vanskelige og vil ikke gi sykemelding til gravide m / plager ,dermed presses de til å holde ut full stilling tett inntil fødselen .. Det er uverdig !

Var på kiosken - og der ser jeg en diger høygravid kvinne ...stå i kassa .

Vet dere hva - jeg syns synd på den dama . Jeg kan tenke meg det er vondt å måtte stå 8 timer i kassa hver dag - så diger som hun var og med hovne ben . ER DET RART - KUNN NORSKE KVINNER og vestlige kvinner sliter med bekkenløsning i mye større grad enn kvinner i andre deler av verden ? Kvinner i andre land - slipper jobbe fulltid under hele graviditeten .De har det mye lettere enn norske kvinner - som forventes å ha full arbeidskapasitet som høygravide også ...

Dette er SKAMMELIG ! Syns jeg . Uverdig bare å SE .Stakkars damer i vårt vestlige land tenker faktisk mange utenlandske menn - når de ser dette .De sliter seg ut - i dette likestillingslandet . Hvor det er totalt mangel på sunn fornuft .Og kunn beinharde økonomi hensyn som styrer .

Joda, jeg har vel skrevet tidligere at jeg er enig med deg her.

Du får bli politiker :) Eneste muligheten til å komme noen vei er jeg redd.

Hadde det vært opp til meg så hadde jeg gjerne sett mange endringer på dette området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke, det er også rimelig kjipt å ha ufaglærte jobber i USA. Man har dessuten ikke full kontroll over egen skjebne, det er en ekstremt naiv holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rart det der. For min del er eldre menn helt uaktuellt. Det er veldig sjelden jeg møter noen interessante som er vesentlig eldre enn meg. 1-2 år eldre er som regel maks. Det er faktisk oftere jeg møter noen som er yngre. Som regel er de fra 2 år yngre til et år eldre enn meg :)

Er jo ikke noe rart i at du aldri finner noen som er bra nok for deg da ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Er jo ikke noe rart i at du aldri finner noen som er bra nok for deg da ;) hehe

Ærlig talt, så du mener jenter skal ta til takke med en som er 10 år eldre? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, så du mener jenter skal ta til takke med en som er 10 år eldre? :klø:

Det har alltid vært sånn faktisk. Det er bare nå de siste 10-20 årene at dette har blitt et "problem". Og en annen fordel er jo at du blir kvitt den gamle gubben mye tidligere i livet og får alle penga for deg selv ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Det har alltid vært sånn faktisk. Det er bare nå de siste 10-20 årene at dette har blitt et "problem". Og en annen fordel er jo at du blir kvitt den gamle gubben mye tidligere i livet og får alle penga for deg selv ;) hehe

Selv om det alltid har vært sånn tidligere betyr ikke at det trenger å være sånn nå. Når jeg først finner meg en mann er ikke det fordi jeg ønsker å bli kvitt han fortest mulig. Heldigvis er det mange gutter på rundt min alder som er interessert, så jeg tror neppe jeg trenger å forandre på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det alltid har vært sånn tidligere betyr ikke at det trenger å være sånn nå. Når jeg først finner meg en mann er ikke det fordi jeg ønsker å bli kvitt han fortest mulig. Heldigvis er det mange gutter på rundt min alder som er interessert, så jeg tror neppe jeg trenger å forandre på det :)

Heldig for deg da :) Og du er da hvor mange år? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Slettes ikke, det er også rimelig kjipt å ha ufaglærte jobber i USA. Man har dessuten ikke full kontroll over egen skjebne, det er en ekstremt naiv holdning.

og du vet fordi du har bodd og jobbet der med din thai-kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg synes det er helt naturlig at mannen er eldre enn kvinnen. Det kan selvsagt helt unntaksvis være mulig å være sammen med en mann som er et par år yngre/jevngammel/et par år eldre, men det ideelle er i grunnen et gap på 7-15 år...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg synes det er helt naturlig at mannen er eldre enn kvinnen. Det kan selvsagt helt unntaksvis være mulig å være sammen med en mann som er et par år yngre/jevngammel/et par år eldre, men det ideelle er i grunnen et gap på 7-15 år...:-)

Så fornuftig du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det ideelle for deg kanskje, men ikke for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Jeg ser også på Poirot, så er ganske fornuftig.

Ja, og det er godt at det er pauseknapp på tuneren ellers hadde jeg misset mye av storyen ved å taste her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...