Gjest amatør Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hvordan skal bunnen på snickerskake være når man tar den ut av ovnen? Har aldri laget kaken før, så jeg ble veldig usikker nå når den er bløt inni.... Skal den være sånn??
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Er du heeelt sikker på at den skulle stekes? Jeg har oppskrift på to snickerskaker, ingen av dem skal stekes...
Gjest ts Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Jepp. Bunnen er marengs, ritzkjeks og peanøtter. Den ble ikke helt bra da, var ikke ferdigstekt nei... Merkelig, lot den stå ti minutter lengre enn det sto i oppskrifta Jaja, prøver ei anna oppskrift neste gang.
Alison Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Er du heeelt sikker på at den skulle stekes? Jeg har oppskrift på to snickerskaker, ingen av dem skal stekes... Jeg har en oppskrift der den skal stekes. Fakisk laget jeg en slik for første gang i går. Jeg lot den stå inne litt lenger enn det sto i oppskriften, og bunnen min var ikke bløt da jeg tok den ut. Vet ikke om dette er riktig eller ikke. Jeg har så vidt fått smake på noe av det som var langs kanten, men det kjentes veldig bra ut. Kaken ser dessuten veldig god ut.
Gjest *Mim* Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Ts: hva slags form brukte du? Jeg har lagd snickerskake noen ganger, bunnen har vært litt seig, men ikke blaut?
Gjest ts Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Ts: hva slags form brukte du? Jeg har lagd snickerskake noen ganger, bunnen har vært litt seig, men ikke blaut? Brukte 22 cm springform. Kanskje den var litt liten? Ble høyere enn jeg hadde sett for meg ja. Har brukt oppskrifta på det søte liv, den øverste man får opp når man søker på snickerskake. Når jeg hvelva kaka på fatet og tok av bakepapiret, hang det ustekte av kaka fast på papiret. Kantene og litt over halvveis ned var den stekt. Var bare til samboeren og meg, så jeg hadde bare glasuren på flykræsjet jeg Smakte godt, men var fryktelig søt, litt i overkant for min del.
ToveM Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Jepp. Bunnen er marengs, ritzkjeks og peanøtter. Den ble ikke helt bra da, var ikke ferdigstekt nei... Merkelig, lot den stå ti minutter lengre enn det sto i oppskrifta Jaja, prøver ei anna oppskrift neste gang. Har laget denne mange ganger, og har aldri helt fulgt oppskriften,men kjenner etter om den er blitt hard. Ikke bruk for sterk varme, og ikke bruk varmluften på ovnen, men vanlig over/undervarme, Prøv igjen, kaken er kjempegod. Men bunnen blir litt seig når fyllet kommer på, og den har stått litt, men det er vel slik den skal være..
Gjest ts Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Har laget denne mange ganger, og har aldri helt fulgt oppskriften,men kjenner etter om den er blitt hard. Ikke bruk for sterk varme, og ikke bruk varmluften på ovnen, men vanlig over/undervarme, Prøv igjen, kaken er kjempegod. Men bunnen blir litt seig når fyllet kommer på, og den har stått litt, men det er vel slik den skal være.. Stekte på 180 grader, vanlig over- og undervarme. Den var hard på toppen, men jeg så på sidene at den ikke var ferdigstekt, så den fikk ti minutter ekstra. Kanskje det var noe rart med marengsen min? Jaja. Kan hende jeg prøver igjen, men synes som sagt det ble i overkant søtt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå