Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #1 Del Skrevet 24. juli 2009 Det "hviner" i dekkene når jeg svinger. Jeg kjører ikke spesielt fort, lyden har ikke vært der før, og forsvinner når jeg retter opp rattet. Noen ideer på hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Las Aron Skrevet 24. juli 2009 #2 Del Skrevet 24. juli 2009 Det "hviner" i dekkene når jeg svinger. Jeg kjører ikke spesielt fort, lyden har ikke vært der før, og forsvinner når jeg retter opp rattet. Noen ideer på hva det kan være? Sjekk misvisning på speedometeret, er det riktig lufttrykk i dekkene, sjekk også hjullagere og bremser, hvis remmen til servopumpa er slakk kan det også høres ut som om lyden kommer fra dekkene i svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #3 Del Skrevet 24. juli 2009 Er en god sjagse for at de er slitt. Er det lenge siden du har byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #4 Del Skrevet 24. juli 2009 Bilen din er ikke daukjørt da? Vår er det, og vi hører lyder i svingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #5 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det kan også være servopumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #6 Del Skrevet 4. oktober 2009 Dekkene på ene bilen min hvinet det også i dekkene på når jeg svingt. Det er fordi det satt vinterdekk uten pigger som jeg brukte som sommerdekk på den. Vinterdekk er noe mykere enn sommerdekk og om du kjører med vinterdekk u/ pigger om sommeren, så vil de hvine litt når du svinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 4. oktober 2009 #7 Del Skrevet 4. oktober 2009 Dekkene på ene bilen min hvinet det også i dekkene på når jeg svingt. Det er fordi det satt vinterdekk uten pigger som jeg brukte som sommerdekk på den. Vinterdekk er noe mykere enn sommerdekk og om du kjører med vinterdekk u/ pigger om sommeren, så vil de hvine litt når du svinger Hvis du kjører med vinterdekk på sommeren må du kaste de eller sette på nye vinterdekk når det blir kaldt nok. Den myke gummien ødelegges av varmen og de blir da helt ubrukelige på vinterføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 4. oktober 2009 #8 Del Skrevet 4. oktober 2009 Stopper lyden dersom du trykker på bremsen (selv om du svinger). Skjedde akkurat det samme med meg, men det var noe småstein som hadde satt seg fast mellom bremseskiven, så det tok borti noe når jeg svingte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #9 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvis du kjører med vinterdekk på sommeren må du kaste de eller sette på nye vinterdekk når det blir kaldt nok. Den myke gummien ødelegges av varmen og de blir da helt ubrukelige på vinterføre. HÆ??? Hvor tar du dette fra? Kom med fakta om dekk viss du skal uttale deg. Vinterdekk har en mykere gummi blanding og kan selvfølgelig bruke de på sommeren viss man ønsker det, forutsatt at de ikke har pigger. Lite egenet på varme sommerveier, fordi gummien spises opp ganske kjappt. Men at gummien blir ødelagt for vinterføret i ettertid er bullshit. Gunmmiblandingen er nøyaktig den samme fordi om dekkene har blitt kjørt på om sommeren, egenskapene i vinterdekk blir dermed de samme. Men for all del, kjør da med sommerdekk på sommeren, billigere totalt sett er det iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 4. oktober 2009 #10 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det "hviner" i dekkene når jeg svinger. Jeg kjører ikke spesielt fort, lyden har ikke vært der før, og forsvinner når jeg retter opp rattet. Noen ideer på hva det kan være? Hvis vinklene på hjulene ikke er riktige får man lett denne hvinende lyden, som om dekkene slipper, selv om man ikke presser bilen hardt i svingene. En forstillingskontroll kan være smart. Dårlige støtdempere kan også medvirke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå