Gjest Lyh Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hei! Jeg tenkte jeg skulle lage mye tomatsaus til å ha i pasta, pizza osv. også fryse det ned, men hvordan fryser dere det ned? I pose? PLastikkboks?
Gjest Gjest Marit Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Hei! Jeg tenkte jeg skulle lage mye tomatsaus til å ha i pasta, pizza osv. også fryse det ned, men hvordan fryser dere det ned? I pose? PLastikkboks? Så flink du har tenkt å være da! Frys den ned i plastposer. Fyll ønsket mengde i posen. Legg posen på benken (pass på at det ikke renner ut) gjør posen så flat som mulig og legg den i fryseren. Dette gjør jeg med kjøttdeig ol også. Da går det veldig fort å tine det når du skal bruke det. Lykke til! Obs: Har du oppskrift å dele på god og smakfull pizzasaus?
Gjest Lyh Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Takk for svar Fant denne oppskriften som jeg tenkte jeg skulle teste ut, så greit ut iallefall http://www.channel4.com/food/recipes/chefs...-02-14_p_1.html
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Jeg ville ikke turt å bruke plastikkpose med mindre jeg hadde ziplock-poser med veldig pålitelig lukkemekanisme. Jeg bruker plastbokser. Rømmebeger er genialt. De tåler maskinoppvask, og har en fin størrelse. De blir gjerne ødelagt etter 3-4 gangers bruk, men det er ikke så farlig i og med at de er "gratis", og at det sparer en for å kjøpe egne bokser til frysing. Og så kan de resirukleres når de går i stykker.
Brunhilde Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Plastposer går helt bra, det er bare å knyte godt, det!
Gjest moien Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Hei! Jeg tenkte jeg skulle lage mye tomatsaus til å ha i pasta, pizza osv. også fryse det ned, men hvordan fryser dere det ned? I pose? PLastikkboks? Ha de oppi tomme melkekartonger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå