Gå til innhold

krav for å komme inn på


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

er det noen som vet hvilket karaktersnitt man bør ha fra sykepleien for å komme inn? er kunn vestfold høgskole som er aktuelt? er det en fordel å ha jobba på gyn før man begynner? evnt noe annet man bør gjøre for å øke sjansene sine? er det intervju for å komme inn når man søker?

takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
er det noen som vet hvilket karaktersnitt man bør ha fra sykepleien for å komme inn? er kunn vestfold høgskole som er aktuelt? er det en fordel å ha jobba på gyn før man begynner? evnt noe annet man bør gjøre for å øke sjansene sine? er det intervju for å komme inn når man søker?

takknemlig for svar :)

Høyskole i Akershus, Vestfold, Bergen, Trondhjem og Tromsø.

Gjerne fordel med å ha jobba på gyn, men gjerne ennå viktigere med litt akutt erfaring (mottak, intensiv eller avdelinger hvor det er akutte ting som skjer)

Ingen intervju og ingen ting ant å gjøre for å øke sjansene enn å arbeide (må ha minst 1 års arbeidserfaring)...snitt for å komme inn varierer fra skole til skole...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jobber for tiden på nevrologisk sekjon, er jo noe akutt der da.. feks trombolyse av slagpsaienter, men burde jeg jobbe noen andre steder for å øke sjansene mine? feks hvor? kan du gi et ekspel på karaktersnitt? har 50% B og 50% C i snitt fra sykepleien, bør jeg begynne å ta opp fag?

takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_koko_*

Du kan ikke ta opp igjen fag fra sykepleien, så du må nok klare deg med de karakterene du har. Kravet varierer fra år til år og mellom de ulike studiestedene. Jodmor er vanligvis ikke det vanskeligste å komme inn på , så det bør være mulig. Iflg hib sine sider om videreutdanning (les her) må du ha minimun ett års relevant erfaring, vil ikke tro nevro teller som relevant, selv om det er på sykehus. De jeg kjenner/vet om som har tatt jordmor har jobbet på gyn, akuttmottak og intensiv før de begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei

ang "relevant arbeidserfaring": Dette betyr bare at du har jobbet som sykepleier i ett år, f eks på sykehus, sykehjem ol. Jeg jobbet ett år på nevrologisk før jeg begynte på jordmorutdannelsen. Har rundt C/B i snitt, men mange i klassen hadde ikke mer enn en ren C i snitt :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_maja_*
Hei

ang "relevant arbeidserfaring": Dette betyr bare at du har jobbet som sykepleier i ett år, f eks på sykehus, sykehjem ol. Jeg jobbet ett år på nevrologisk før jeg begynte på jordmorutdannelsen. Har rundt C/B i snitt, men mange i klassen hadde ikke mer enn en ren C i snitt :)

Lykke til!

er det lenge siden du begynte på utdannelsen?

hvor utdannet du deg? (by) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...