Gjest frk fryd Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Jeg er så innmari lei av venninnene mine. Det eneste de blir entusiastiske av å snakke om er menn og andre venninner (som ikke er tilstede) og kropp, mote og hvordan pleie huden osv. Hvis jeg prøver å snakke om noe dagsaktuelt i media, en bok jeg har lest, eller jobb ser jeg de blir glassaktige og likegyldige i blikket med en gang. Jeg tror at nettsteder og blader som KG er medvirkende til dette. Kan dere ikke fokusere på andre ting inne i mellom? Har noen guttevenner og føler at det er så mye mer givende å være i samtale/venneforhold med de.. de har hobbyer de er entusiastiske til og er mer opptatt av andre ting enn sin egen lille boble.. For å si det rett ut så kjeder venninnene mine vettet av meg. Sånn var det ikke da vi var yngre..
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Enig. Men, jeg merker stor forskjell på de venninnene jeg har som har utdanning og de som ikker har det. Et lite apropos til tråden i samliv/relasjoner om hvorvidt det er viktig at partner har utdanning...
TipsyTopsy Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 (endret) Ja, jeg tror moteblader og f.eks KG (og artiklene som blir postet her) har en stor medvirkning til hva en opptar seg med i livet. Man blir jo hjernevasket. Nei, hold deg til guttevennene dine, inntil noen nye kommer. Endret 23. juli 2009 av TipsyTopsy
Snill Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 (endret) Jeg visste, visste, VISSTE DET... ...de finnes! :gjeiper: (Bukker i støvet, selv om fullstendig sladder- og moteavhold ikke er nødvendig er dere alle sammen mye nærere et ideal enn jeg tror dere er klar over selv) Endret 23. juli 2009 av Snill
Gjest Cynthia Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Jeg er så innmari lei av venninnene mine. Det eneste de blir entusiastiske av å snakke om er menn og andre venninner (som ikke er tilstede) og kropp, mote og hvordan pleie huden osv. Hvis jeg prøver å snakke om noe dagsaktuelt i media, en bok jeg har lest, eller jobb ser jeg de blir glassaktige og likegyldige i blikket med en gang. Jeg tror at nettsteder og blader som KG er medvirkende til dette. Kan dere ikke fokusere på andre ting inne i mellom? Har noen guttevenner og føler at det er så mye mer givende å være i samtale/venneforhold med de.. de har hobbyer de er entusiastiske til og er mer opptatt av andre ting enn sin egen lille boble.. For å si det rett ut så kjeder venninnene mine vettet av meg. Sånn var det ikke da vi var yngre.. Hvis du ikke føler at du har noe til felles med dem, og bare ser på dem som irriterende, bør du kanskje revurdere dem og se deg om etter nye venninner?
Ethereal Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Jeg tror ikke venninnene dine er standarden for hvordan de fleste unge jenter er om dagen. Du er liksom ikke unntaket som brekrefter regelen, hvis det var det du håpet på. Jeg har hvertfall ingen venninner som bare bryr seg om mote og kropp, men vi snakker heller ikke så mye om politikk og menneskerettigheter, for å si det på den måten. Men du har rett i at mediene har mye av skylden for at kvinner snakker mer om kropp, utseendet og gutter enn de gjorde før. Personlig foretrekker jeg det over hva husmødrene snakket om på 50- og 60-tallet.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Jeg tror ikke venninnene dine er standarden for hvordan de fleste unge jenter er om dagen. Du er liksom ikke unntaket som brekrefter regelen, hvis det var det du håpet på. Jeg har hvertfall ingen venninner som bare bryr seg om mote og kropp, men vi snakker heller ikke så mye om politikk og menneskerettigheter, for å si det på den måten. Men du har rett i at mediene har mye av skylden for at kvinner snakker mer om kropp, utseendet og gutter enn de gjorde før. Personlig foretrekker jeg det over hva husmødrene snakket om på 50- og 60-tallet. Og hva diskuterte husmødrene på 50-tallet? Hushold, matstell og kosthold? Hadde de tid til så mye annet? De må lage mat, sy klær, vaske og stryke klær, handle og rydde i huset. Om ettermiddagen kom jo far hjem til ferdig middag etter en lang dag på jobben (dagens høydepunkt!) Jeg ville mye heller hatt en god og gammeldags husmor enn nåtidens kravstore og selvrealiserende kvinner som mangler respekt for menn.
Kiyo Skrevet 26. juli 2009 #9 Skrevet 26. juli 2009 Kravstor og selvrealiserende = mangle respekt for menn?? Alt faller på plass for meg nå
Gjest pøsj Skrevet 26. juli 2009 #10 Skrevet 26. juli 2009 Jeg ville mye heller hatt en god og gammeldags husmor enn nåtidens kravstore og selvrealiserende kvinner som mangler respekt for menn. Du ville hatt og du ville hatt? Hvem er det som har sagt at du skal ha noe som helst? Klabert at kvinner realiserer seg selv. Det er da en menneskerett. Fjompenisse. Og kravstore? Det føles nok slik for deg, da du sannsynligvis ikke innfrir kravene. Hvorfor skal vi respektere menn som ikke respekterer oss, f.eks. at respekterer at vi også ønsker selvrealisering og at vi også har endel høye krav? *klappe på*
Ethereal Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 (endret) Og hva diskuterte husmødrene på 50-tallet? Hushold, matstell og kosthold? Hadde de tid til så mye annet? De må lage mat, sy klær, vaske og stryke klær, handle og rydde i huset. Om ettermiddagen kom jo far hjem til ferdig middag etter en lang dag på jobben (dagens høydepunkt!) Jeg ville mye heller hatt en god og gammeldags husmor enn nåtidens kravstore og selvrealiserende kvinner som mangler respekt for menn. Jeg sier ikke at de hadde tid til annet. Jeg sier hva jeg foretrekker. Hvis du vil ha en kvinne som snakker om mat, sying, klesvaks og kosthold - da er det helt greit for meg. Hvis du vil ha en husmor, så er det ikke jeg som stopper deg. Jeg sier bare hva jeg, som selvrealiserende kvinne som mangler respekt for menn, foretrekker Endret 27. juli 2009 av Ethereal
Gjest Ikke brutal mann men lei mann Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 Og hva diskuterte husmødrene på 50-tallet? Hushold, matstell og kosthold? Hadde de tid til så mye annet? De må lage mat, sy klær, vaske og stryke klær, handle og rydde i huset. Om ettermiddagen kom jo far hjem til ferdig middag etter en lang dag på jobben (dagens høydepunkt!) Jeg ville mye heller hatt en god og gammeldags husmor enn nåtidens kravstore og selvrealiserende kvinner som mangler respekt for menn. Hvorfor ender alle diskusjoner opp på denne måten? Samme rakkern hva som skrives her inne så er det noen som henger det på "kravstore kvinner som ikke respekterer mannen og fratar han alle rettigheter og det vil vi hvert fall ikke ha"-knaggen.......
Vera Vinge Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 Jeg visste, visste, VISSTE DET... ...de finnes! :gjeiper: (Bukker i støvet, selv om fullstendig sladder- og moteavhold ikke er nødvendig er dere alle sammen mye nærere et ideal enn jeg tror dere er klar over selv) Sjokkerer det deg? Jeg kan ikke si jeg mangler interessante, kvinnelige samtalepartnere (det er for meg så selvfølgelig at jeg nesten ikke vet hvorfor jeg svarer på dette innlegget, ettersom det ikke er noen grunn til at kvinner skal ha mer snevre interesser enn menn). Det høres ut som ts kan trenge å utvide vennekretsen noe, hvis hun savner mer dagsaktuell prat.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #14 Skrevet 6. august 2009 Kjenner meg igjen. For meg er det viktig å ha ulike venner som jeg kan gjøre ulike ting med og snakke om ulike ting med. Noen partyvenner som kan feste natta lang og noen jeg kan snakke med om livet og døden og hva jeg egentlig synes om at foreldrene mine er skilt... Jeg har en barndomsvenninne som alltid er der for meg når jeg har det kjipt, men ikke når jeg har det bra, hun klarer ikke å være entusiastisk på andres vegne. Hun tror også at det er noe galt når noen ser på henne på et utested, så hun ser litt sinna ut, litt sånn "ikke glo på meg!" og så tror hun at ingen kommer bort til henne fordi hun har et par kilo for mye... Så med henne sitter jeg hjemme og drikker te og prater om mann og barn og sånt. Så går jeg på fest med andre venner. Da sover hun uansett.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #15 Skrevet 7. august 2009 At venninnene dine kjeder deg og er selvopptattet har da ikke noe særlig med kvinnemagasiner å gjøre. Jeg har master i statsvitenskap og er svært oppdatert hva som foregår i verden, bestevenninnen min har en MBA og jobber i PWC, når vi treffes liker vi å snakke om hva slags cookie vi liker best, klær og kjendissladder. Det kan fint kombineres.
Babyrus Skrevet 7. august 2009 #16 Skrevet 7. august 2009 Har opplevd akkurat det samme som deg mange ganger og det jeg gjør da er å miste kontakten med de venninnene sakte og sikkert til jeg etter hvert ikke har noen kontakt med de, annet enn gjennom våre andre felles venner. Var er vitsen med å ha venninner en bare kan snakke med sminke og gutter om? For ett år siden satt jeg på samme plass som deg, hadde to bestevenninner som jeg var sammen med hele tiden. Vi studerte sammen også så det var ikke noe space innimellom stundene sammen. Det som skjedde var at vi var på samme bølgelengde når vi først møttes, vi hadde en utrolig kjemi. Vi ble kjent på sekundet og alt føltes perfekt. Men etter hvert som vi snakket sammen begynte jeg å drømme meg bort. Når vi snakket om erfaringer, som reise, nye mennesker, andre kulturer, historie og alt slikt som er utenom den samme gamle lipgloss-diskusjonen, merket jeg at venninnene mine ble ganske stille. De hadde ikke opplevd noen ting! Vel ikke annet enn bakfylla og sommerkåthet i alle fall. Irriterte meg mer og mer over dette, da jeg ikke ønsket venner som jeg ikke kunne ha en decent samtale med uten å møte skeptiske, spørrende blikk. Jeg innså vel ganske raskt at jeg var i utvikling og mitt båt av intelligens, oppvaktsomhet og erfaring gikk mye fortere enn deres. Vi er akkurat like gamle, til og med født på samme dag, men jeg følte meg så langt ute av deres verden. Det virket som at de trodde verden var en liten drømmeverden der ingenting vondt hendte fordi de hadde ikke sett noe vondt skje, ikke lest/hørt om noe, ikke opplevd noe. Alt de visste om var innsiden av sitt eget hode og sin egen hjerne og ut fra den trakk de konklusjoner om hvilken lipgloss som var best, hvordan alkohol smakte godt og hvor mange kalorier det var i et stykke bløtkake. Ikke misforstå, jeg bryr meg om slikt jeg også. Jeg vil at lipglossen min skal skinne like mye som dem, jeg bare skjønner at det fins viktigere ting der ute som trenger med tid og mer oppmerksomhet. Jeg vet at solen egentlig ikke er gul og at natriumklorid kan brukes som en emmulgator. I dag skal jeg sitte sammen med den eneste bestevenninnen jeg noen gang egentlig har hatt bruk for. Henne har jeg kjent siden jeg brukte bleier. Det rare er at vi aldri har vokst fra hverandre, det liker jeg. Har ingen kontakt med de andre venninnene mine som er nevnt i avsnittet over, ser de en sjeldent gang her og der. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kuttet kontakten med dem. Oi så langt innlegget ble...
Gjest en herre med hatt Skrevet 12. september 2009 #17 Skrevet 12. september 2009 Hvorfor ender alle diskusjoner opp på denne måten? Samme rakkern hva som skrives her inne så er det noen som henger det på "kravstore kvinner som ikke respekterer mannen og fratar han alle rettigheter og det vil vi hvert fall ikke ha"-knaggen....... Jeg er så enig, så enig. Enten det, eller hvordan likestillingen har ødelagt kvinnene, og bla bla bla... Gjesp!
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #18 Skrevet 13. september 2009 Jeg er så innmari lei av venninnene mine. Det eneste de blir entusiastiske av å snakke om er menn og andre venninner (som ikke er tilstede) og kropp, mote og hvordan pleie huden osv. Hvis jeg prøver å snakke om noe dagsaktuelt i media, en bok jeg har lest, eller jobb ser jeg de blir glassaktige og likegyldige i blikket med en gang. Jeg tror at nettsteder og blader som KG er medvirkende til dette. Kan dere ikke fokusere på andre ting inne i mellom? Har noen guttevenner og føler at det er så mye mer givende å være i samtale/venneforhold med de.. de har hobbyer de er entusiastiske til og er mer opptatt av andre ting enn sin egen lille boble.. For å si det rett ut så kjeder venninnene mine vettet av meg. Sånn var det ikke da vi var yngre.. Haha! Da jeg leste innlegget ditt og så at det var noen uker gammelt, begynte jeg faktisk å lure på om det var et gammelt innlegg jeg hadde skrevet selv! Kunne ha vært, da. Kjenner meg utrolig godt igjen. Ta bare lunsjen på jobben. Kan sitte ved et bord med mannlige kolleger og snakke om dagsaktuelle ting. Så kommer det et par kvinnelige kolleger til, og da tar det maksimum et par minutter så er samtalen over på barnestell, klær og sminke. Og det er ikke gutta som starter det, for å si det slik
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå