Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok

Rosa76

Anbefalte innlegg

Hei Rosa76 :klemmer:

Så fint at formen din er bedre, men synd med forkjølelse nå før jul.

Blir spennende med første svangerskapskontroll, vi skal på det tirsdagen i romjula. Vet du forresten hvor helsestasjonen med jordmor ligger her i nabolaget? (Du kan godt sende det på pm :) )

Lykke til i morgen :klem:

Endret av Fantorangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå...har vært litt travelt med flytting og soving og juleforberedelser :sjenert: Men jeg har prøvd å følge med litt da.

Hvordan gikk det på kontrollen? Var du så heldig å få høre hjertelyd?

Ellers vil jeg bare ønske deg og den lille en riktig god jul :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Rosa! :)

Bare innom og legger igjen et spor.. lenge siden jeg har vært innom deg nå.. Godt å høre at formen er blitt litt bedre for deg... håper kvalmen gir seg for meg også snart :sjenert:

Er spent på hvordan det gikk i går jeg.. veldig spennende med første kontrollen! :hoppe: Fikk du høre hjertelyd?

Ønsker deg en riktig god jul!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :klemmer:

Var hos legen i går ja, men hun ville desverre ikke sjekke etter hjertelyd siden jeg ikke hadde passert 12 uker enda. Sist jeg prata med henne så ga hun inntrykk av at hun kom til å lytte så jeg ble litt skuffet når hun ikke gjorde det, men ikke mye å gjøre med da. Kan bestille meg UL privat evt... Så da ble det bare noen spørsmål og litt snakk om det å være gravid i tilegg til veiing og blodprøve.

Forskjølelsen har blitt mye bedre heldigvis :)

Og jeg gleder meg slik til langfri i julen, det skal bli digg :danse::tree:

Og til dere alle - ha en kjempe fin jul og kos dere masse :klemmer::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte er det godt det ikke bare er min lege som ikke lytter etter hjertet eller noe på kontroll før 12. uke.

Men jeg forstår godt at du ble skuffet hvis du først fikk inntrykk av at legen tenkte å gjøre det.

God jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker og en dag :nisse: Er du da ferdig med 1.trimester? Eller er det 3 mnd? (3mnd er jo litt mer enn 12 uker..)

Hvordan går det med kvalmen din? Har den gitt seg?

Håper dere får en koselig jul, alle tre :fnise::nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for å ha passert de magiske 12 :hoppe: :hoppe:

Fant denne oversikten over måneder (synes hele denne tellingen er litt forvirrende jeg :klø: )

1 fullgått mnd = 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte mnd = 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte mnd = 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte mnd = 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte mnd = 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte mnd = 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte mnd = 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte mnd = 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte mnd = 40 uker + 2 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker jenter, julen hitill har vært veldig bra :jepp: Har fått slappet av masse og spist god mat. Formen har ikke vært så aller værst så lenge jeg kan sove lenge. Blir fort sliten, men jeg har blitt veldig flink til å lytte til kroppen så blir jeg sliten så tar jeg det bare med ro.

Mannen driver å lurer på å ta en skitur i dag i det fine været, men i dag er jeg ganske daff så jeg får nok holde meg hjemme. Skulle så gjerne vært med, elsker jo å gå på ski og før skulle det mye til for å holde meg hjemme. Men jeg får ta det igjen når jeg orker, er viktigere ting i livet som skjer nå :rødme: Drar sannsynligvis på fjellet for å feire nyttår der og da håper jeg å få tatt noen (rolige) turer på ski.

Endelig har jeg passert de magiske 12 uker :danser: Har begynnt å få en bitte liten kul på magen og synes det er stas. Er liksom så mye mer virkelig da. Men trenger å få shoppet noen nye klær snart, ikke kjekt med bukser som strammer.

Takk for oversikten over måneder Gullfia. Trudde jeg kanskje var inne i 2 trimester jeg, men er vel ikke helt der enda. Men ikke lenge igjen da.

Fortsatt fin jul til dere alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med å ha passert de magiske 12 ukene! :strix:

Så bra at formen har vært ganske grei i jula. Krysser fingrene for at dette er starten på en fin periode i god form. Min form har i alle fall blitt mye bedre de siste ukene, så får satse på at du følger etter. :jepp:

Kos deg videre i jula! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Rosa 76!

Så bra formen din er bedre, og tenk at du nå har passert de magiske 12 ukene :hjerter_rundt:

Jeg blåste jo opp tidlig, så jeg skjønner at du trenger å fornye garderoben. Jeg har kjøpt noen mammabukser på H&M som jeg ikke kan klare meg uten nå, godt å ha plass til magen i buksa :fnise:

Ha en fin nyttårsfeiring, vi blir hjemme med god mat og forhåpentlig vis noe bra å se på på den firkantede kassa :fnise:

:klemmer: fra Fantorang nabo'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så deilig med passerte 12 uker!! :hoppe::klem:

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens.

ha et godt nyttår!! :kose:

Endret av Wings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen driver å lurer på å ta en skitur i dag i det fine været, men i dag er jeg ganske daff så jeg får nok holde meg hjemme. Skulle så gjerne vært med, elsker jo å gå på ski og før skulle det mye til for å holde meg hjemme. Men jeg får ta det igjen når jeg orker, er viktigere ting i livet som skjer nå :rødme: Drar sannsynligvis på fjellet for å feire nyttår der og da håper jeg å få tatt noen (rolige) turer på ski.

Jeg nyter å ha en unnskyldning til å slippe å gå på ski jeg :fnise: Har lest at man skal unngå plutselige fall når man er gravid, og plutselige fall er det MYE av når jeg går på ski :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...