Gå til innhold

Aseksuell kvinne

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Daniel

Hei,

jeg er en mann som gjerne kunne vært i et kjærlighetsforhold med en aseksuell kvinne. Grunnen til det er at jeg ikke har tiltrekning til hverken kvinner eller menn. Men jeg må uansett være ærlig og si at jeg er pedofil, men jeg kommer aldri til å forgripe meg på noen som helst. Jeg har full kontroll over det, og det er ingen som helst grunn til å bekymre seg for det, også om vi fikk barn.

Jeg ønsker veldig å finne en kvinne som enten kan leve i et forhold uten sex, eller som kan finne andre måter å leve ut sin seksualitet på (f.eks. med andre sexpartnere).

Men jeg skjønner at tanken på at jeg er pedofil kan virke skremmende. Derfor er jeg veldig bekymret for fremtiden. Men jeg håper at jeg finner noen som likevel kan bli kjent med meg, og finne ut hvilken person jeg er til tross for legningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... Så hva gjør jeg? Finnes det behandling for aseksualitet, eller må jeg bare akseptere at jeg har denne legningen og innse at jeg neppe kommer til å finne en likesinnet mann?

Nei, det finnes ingen behandling. Du kan sikkert finne deg en mann som også er uinteressert i sex.

Satyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest zarah

Hei TS - jeg leste faktisk denne artikkelen om aseksualitet på Klikk helse i dag, kanskje den kan være til hjelp?

Tusen takk.

Endelig fant jeg noe lom dette temaet som er seriøst og ikke fullt av fordommer og humor på andre menneskers bekostning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Marianne

Godt å lese at det er andre som er som meg!!! Jeg har funnet ut at jeg også må være aseksuell. Jeg har en utrolig kjekk kjæreste, jeg er 40 år og har kun hatt sex fordi jeg skal være snill. Jeg har ingen utbytte av sex og syns heller det er deilig å ligge naken inntil min kjære, stryke over kroppen hans og kjenne varmen fra han.

Jeg får orgasme i søvne og våkner av det. Da ligger jeg å venter på at det skal gå over. Syns ikke det er noen deilig følelse jeg! Orgasmen kan komme flere ganger på rad og jeg ligger der og bare håper på at det tar slutt!!!

Dette med å onanere for å finne ut hva man syns er godt er ikke noe for meg fordi jeg syns ikke noe er godt. Det er som om jeg skal kile meg på albuen. Det er akkurat det samme. Gir ingen nytelse.

Syns det er veldig trist at jeg er sånn fordi jeg har fått meg en kjæreste som elsker sex og kan ikke få nok! Hva i alle dager gjør man med det????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg kun har sex for å tilfredsstille gutten. Jeg klarer fint å få orgasme på egen hånd, men aldri sammen med en gutt. Jeg syns sex er som å se på tv eller spise middag - det gir meg liksom ingenting.

Men det er selvfølgelig deilig i begynnelsen, om det er sex med en jeg har følelser for, og som har følelser for meg. Men etter tja... 5 min, blir det bare kjedelig, uavhengig hvor mange forskjellige stillinger vi bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Kjæresten min tror han er aseksuell, og det er ganske frustrerende for meg, for jeg er veldig avhengig av sex, men jeg elsker han for høyt til å bryte med han pga dette.. Kan gå en måned eller mer før vi har sex, og han sier det ikke gir han noe. Han fingrer meg, så er vi ferdig. Han vil ikke ha ordnetlig sex, men han sier han tenner på meg, men ikke får noe ut av det å ha sex generelt. Aldri interessert seg for sex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg på sexkurs. Der vil du lære hvordan du kan vekke deg selv seksuelt og ikke minst hvordan du kan få orgasme og nytelse ut av sex. Burde absolutt være verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg på sexkurs. Der vil du lære hvordan du kan vekke deg selv seksuelt og ikke minst hvordan du kan få orgasme og nytelse ut av sex. Burde absolutt være verdt et forsøk!

Det der er nesten litt som å si til en homofil mann: meld deg på heterofil -kurs! Det blir litt for dumt. Skjønner at noen trenger å ''vekkes' seksuelt, men jeg tror faktisk det er mange her inne som faktisk er aseksuelle.

Å være aseksuell i seg selv virker ikke som et problem, det eneste problemet er at det ikke er mange likesinnede. Jeg skjønner jo at folk føler de går glipp av noe stort, jeg føler jo også det, men så lenge de ikke føler det selv klarer de seg helt fint uten. De føler jo ikke at noe mangler eller lengter til noe.

Men det jeg synes er så rart er at det ikke finnes dating sider for aseksuelle!! Man kan da helt fint elske hverandre, få barn og ha et fint liv uten å måtte ha sex flere ganger i uken når begge trives med det. Veldig bra at noen har laget forum for aseksuelle, det syns jeg.

Lykke til alle aseksuelle, dere fortjener jo også å møte en fantastisk mann/kvinne der ute som kan ha et forhold med dere på ''deres måte''. Og ingenting hadde vært bedre for dere å finne likesinnende enn å måtte gi kjæresten sex for å være snill.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg e sjør aseksuell å d einaste eg ser på som positift me å våre i et forhol e at samfune e lakt får å ver 2. deling av oppgaver å plikter ok men alt d følelsesmesige kan ble lakt på hullå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert sine fordeler og ulemper å være aseksuell. Men jeg vil våge å påstå at det er mer ulemper enn fordeler med en slik legning. Livet er jo til for å nytes i lange drag, og for å lære å kjenne andre mennesker på et dypere nivå. Da er jeg så kontant i meningen om at sex er et fantastisk verktøy for å bli kjent med et annet menneske forbi et stadie der ord ikke er godt nok. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert sine fordeler og ulemper å være aseksuell. Men jeg vil våge å påstå at det er mer ulemper enn fordeler med en slik legning. Livet er jo til for å nytes i lange drag, og for å lære å kjenne andre mennesker på et dypere nivå. Da er jeg så kontant i meningen om at sex er et fantastisk verktøy for å bli kjent med et annet menneske forbi et stadie der ord ikke er godt nok. :yvonne:

Tror en aseksuell ikke klarer å forstå hva du mener her siden sex virker helt meningsløst og kan ikke nytes uansett. Det gir ikke mening å snakke om fordeler eller ulemper eller "dypere nivå", det er slik man er og da tar man utgangspunkt i det og gjør det som passer en. Hvis en rett og slett ikke har noe utbytte av sex så går en heller ikke glipp av noe ved å ikke ha det. Det blir som om en homofil sa til en hetero person at homofil sex er utrolig deilig, du vet ikke hva du går glipp av. Ja, mulig det men.. det er liksom ikke helt meg. (eller en religøs person som prøver å fortelle en ateist om "gaven" han har fått.)

Til TS, har lest at så mye som 1% av befolkningen er aseksuelle og ikke hørt noe om at det er mindre utbredt blant menn enn blant kvinner, så hvis det er slik du er så burde det være gode sjanser for å finne noen. Som en annen sa her så er jo anonyme kontaktannonser et bra sted å starte for å finne noen og selvfølgelig være aktiv i forum for folk med denne legningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Tror en aseksuell ikke klarer å forstå hva du mener her siden sex virker helt meningsløst og kan ikke nytes uansett. Det gir ikke mening å snakke om fordeler eller ulemper eller "dypere nivå", det er slik man er og da tar man utgangspunkt i det og gjør det som passer en. Hvis en rett og slett ikke har noe utbytte av sex så går en heller ikke glipp av noe ved å ikke ha det. Det blir som om en homofil sa til en hetero person at homofil sex er utrolig deilig, du vet ikke hva du går glipp av. Ja, mulig det men.. det er liksom ikke helt meg. (eller en religøs person som prøver å fortelle en ateist om "gaven" han har fått.)

Til TS, har lest at så mye som 1% av befolkningen er aseksuelle og ikke hørt noe om at det er mindre utbredt blant menn enn blant kvinner, så hvis det er slik du er så burde det være gode sjanser for å finne noen. Som en annen sa her så er jo anonyme kontaktannonser et bra sted å starte for å finne noen og selvfølgelig være aktiv i forum for folk med denne legningen.

Beste innlegget jeg leste i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at alle skjønner hva aseksualitet går ut på når dem sier at man burde gå til sexpsykolog, vekkes seksuelt, prøve utstyr ++

Jeg er 23 år og er aseksuell. Jeg har sex kun med typen min for å være snill. Vi har ikke sex så ofte, fordi (heldigvis) har han liten sexlyst :P Kan gå 2 mnd før vi har sex.

Men en ting som er ille i tillegg er at jeg kjenner ingenting under sex. Så jeg vet ikke hvordan det føles under sex når det skal være så godt som alle sier :/ Sku ønske jeg gjorde det.

Å det er heller ikke særlig artig for aseksuelle og lett å finne seg en mann når alt handler om sex i dag. Så det er synd. Kan såvidt gå innom en nettside uten at det står noe om sex.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest Lillemeg

Begynner å tenke på om jeg ikke er det selv, Har ingen interesse av sex, og onanering er bare.. Ikke et alternativ (?) for meg. Jeg tenner ikke på noen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. da forstår jeg at du ikke har så stor interesse for det også..

Har du fått orgasme en gang, så hadde du nok ønsket det igjen ;)

(ikke ts)

jeg får orgasme hver gang jeg har sex, men sex er likevel det siste jeg ønsker her i verden. jeg bruker sex på samme måte som andre bruker kutting/selvskading, som et helvete som tar fokuset bort fra og kontrolere et annet helvete.

jeg er vel ikke det man kan kalle 100% asexuell, men det er uannsett det siste jeg ønsker i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest annonym

Jeg er en kvinne som nærmer meg 30, og som begynner å innse at jeg antakelig er aseksuell. Jeg er singel, men har vært i et forhold tidligere, for mange år siden. Han er den eneste jeg har hatt sex med, og det kan knapt betegnes som noe annet enn kjedelig og lite givende, men jeg var forelsket og glad i ham, så jeg lot det stå til. Vi var sammen i noen år, og forholdet tok slutt hovedsaklig på grunn av at jeg ikke orket mer sex. Siden den gang har jeg ikke hatt sex, jeg blir aldri kåt og har ingen seksuelle fantasier. Jeg er sikker på at jeg ikke er lesbisk, og jeg kan godt bli forelsket i menn, men da uten seksuell tiltrekning. Jeg klarer selvsagt å se at en mann har en pen kropp, men jeg har aldri hatt lyst til å se hvordan den kroppen ser ut under klærne, for å si det sånn. Tanken på sex er overhodet ikke fristende, og det fins ingen gode forklaringer på den manglende lysten, for jeg er frisk på alle måter og har aldri vært utsatt for overgrep. Jeg kunne godt tenke meg å være i et forhold, men jeg forstår jo at sjansen for å finne en snill, kjekk og bra mann som jeg blir forelsket i OG som blir forelsket i meg OG som attpåtil er interessert i et platonisk forhold, er på størrelse med sjansen for å vinne i Lotto. Så hva gjør jeg? Finnes det behandling for aseksualitet, eller må jeg bare akseptere at jeg har denne legningen og innse at jeg neppe kommer til å finne en likesinnet mann?

Jeg har passert 40 og ser etter aseksuelle damer.

Er grei og hyggelig med et bra utseende blir det sagt.

Er reflektert og har sans for humor. Fritid brukes

blant annet til musikk, trening og turer.

Håper på et vennskap og stemmer kjemien kan kanskje

andre ting vurderes så lenge sex ikke står på menyen! :)

Send gjerne epost til aseksuell(A)yahoo.no

(A) betyr alfakrøll tilfelle dette ikke godtas her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heloise

Synes det er merkelig at noen mener bestemt at de som sier de er aseksuelle trenger "hjelp" og terapi. Det finnes aseksuelle...

Minner meg om da man trodde homofili var mulig å kurere. Er man det, så er man det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...