Gå til innhold

Handleliste til sushi

Fremhevede innlegg

Gjest Miley
Skrevet

Hva trenger jeg om jeg skal lage nigiri-sushi hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger sushi-ris (kjøpes bl.a i noen utvalgte ICA-butikker ser jeg nå), ris eddik, pepperrot (fås kjøpt på små tuber), eventuelt syltet ingefær og soya saus og fersk fisk selvfølgelig.

Antar du ikke har laget dette før siden du spør, men jeg gikk for laks og tunfisk første gang jeg prøvde dette ut. Det finnes også bøker som beskriver hvordan man lager forskjellige sushi-retter. Igrunnen så er det ikke vanskelig å lage, du må bare sørge for at risen blir laget riktig, den skal bli myk og klebrig. Lykke til isåfall - sushi er nam !

Gjest Miley
Skrevet

Jeg har pleid å kjøpe ferdige byggesett, så da slipper jeg tenke over hva jeg kjøper. Men da kjøper jeg det du sier, så regner jeg med jeg har alt :) Takk!

Gjest Miley
Skrevet

Eneste fisken vi fant var frossenfisk fra findus, duger den?

Skrevet

jeg har aldri brukt frossen fisk til sushi, antakelig på du på Meny eller Ultra eller noe sånt og spørre i ferskfiskdisken. jeg pleier også å bruke nori (seaweed), som jeg kjøper i utenlandske butikker.

Gjest Miley
Skrevet

Jeg må uansett fryse fisken i to dager før jeg kan spise den, så jeg regner med det blir noe av det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...