Gå til innhold

Medisin med til utlandet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du bruker A-preparat-medisiner og ikke har de rette papirene med deg, og tollerene i landet du reiser til beslaglegger dem- hva skjer da? Får man et dokument som bekrefter at medisinen er inndratt? Hvis ikke kan det jo bli vanskelig å forklare legen sin at all medisinen er borte...

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet
Hvis du bruker A-preparat-medisiner og ikke har de rette papirene med deg, og tollerene i landet du reiser til beslaglegger dem- hva skjer da? Får man et dokument som bekrefter at medisinen er inndratt? Hvis ikke kan det jo bli vanskelig å forklare legen sin at all medisinen er borte...

Hvis man reiser med A-preparater i bagasjen uten erklæring fra lege og apotek er man dum. I værste fall får du ikke bare preparatene inndratt, men du blir siktet for narkosmugling i tillegg.

Om du får et papir på om de er inndratt eller ikke spiller vel ingen rolle? Du vil sannsynligvis ikke få dem igjen uansett, og da er det vel ett fett om du kan dokumentere dette til legen din? Skaff deg papirene du trenger før du drar, ikke etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ingen planer om å reise uten papirer, men lurer på hva som skjer hvis jeg glemmer disse papirene hjemme- altså worst case scenario (jeg bekymrer meg mye for slikt). Hvis jeg har papirer på at de har tatt fra meg medisinen min vil jo legen min hjemme i Norge være mer medgjørlig når det kommer til å skrive ut mer medisin, hvis ikke har jeg jo ikke noe bevis for at jeg ikke bare prøver å lure meg til mer medisiner- flere av medisinene jeg går på er klassifisert som narkotika.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Jeg har ingen planer om å reise uten papirer, men lurer på hva som skjer hvis jeg glemmer disse papirene hjemme- altså worst case scenario (jeg bekymrer meg mye for slikt). Hvis jeg har papirer på at de har tatt fra meg medisinen min vil jo legen min hjemme i Norge være mer medgjørlig når det kommer til å skrive ut mer medisin, hvis ikke har jeg jo ikke noe bevis for at jeg ikke bare prøver å lure meg til mer medisiner- flere av medisinene jeg går på er klassifisert som narkotika.

Nettopp. A-preparater som du ikke har papirer på blir klassifisert som narkotika, og man risikerer i værste fall å bli siktet for narkosmugling. Jeg personlig ville vært mye mer bekymret for dette enn for om legen ikke vil skrive ut flere resepter. Har du papirene dine i orden vil de ikke inndra preparatene, og du slipper å bekymre deg og tenke worst case scenario.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...