Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest bestemor
Skrevet

Lurer på en ting; når man er i utlandet og er online med egen laptop vil ikke bokstavene æøå da se normale ut i tekst, feks e-post?

Jeg skjønner jo at hvis man skriver på utenlandsk tastatur så må man erstatte, men ...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling, men det høres jo litt rart ut at Æ Ø og Å ikke funker på norskt tastatur i utlandet ja :ler:

Har faktisk tenkt litt på det selv i det siste :ler:

Skrevet

Vel - bokstavane ser jo like ut, uansett kva tastatur ein brukar. Greit nok, teikna er jo lagt til andre tastar, sidan dei norske teikna er heller sjeldan brukt i t.d. engelsk... (Men det kan ein jo ordne i oppsettet.)

Gjest Anonymous
Skrevet
Lurer på en ting; når man er i utlandet og er online med egen laptop vil ikke bokstavene æøå da se normale ut i tekst, feks e-post?

Hvordan vet du at vedkommende har brukt sin egen laptop da?

Skrevet

Jeg bor i USA og har norsk tastatur. Bokstavene Æ, Ø og Å virker.

Noe som herved er bevist! :D

Dette gjelder både vanlig PC med løst tastatur og norsk laptop.

Jeg spurte en gang her på dette forumet om man kunne laste ned noen gratisprogrammer som ga æ,ø og å hvis man ikke hadde det. Svaret jeg fikk ser dere her:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...p=426078#426078

Skrevet

Joda, på egen laptop i utlandet har man fortsatt norsk tastatur såfremt man ikke endrer dette selv, og det er ikke nødvendig å endre for å få sendt epost. For en med egen laptop som skriver touch, vil det være svært merkelig å skifte språk i utlandet, hvis man da ikke skriver touch på både norsk og "utenlandsk". Ellers blir det feil med bokstav og tastetilhørighet. Og hvorfor skal man skifte hvis man skal skrive norsk uansett?

Jeg har lurt på nesten det samme de siste par dagene, men heller hvorfor noen velger å skifte når de stikker til utlandet, og så messer opp hele touch-flyten sin.. snodige greier.

Skrevet
Jeg bor i USA og har norsk tastatur.  Bokstavene Æ, Ø og Å virker. Noe som herved er bevist!  :D Dette gjelder både vanlig PC med løst tastatur og norsk laptop.  

Jeg spurte en gang her på dette forumet om man kunne laste ned noen gratisprogrammer som ga æ,ø og å hvis man ikke hadde det.  Svaret jeg fikk ser dere her:http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?p=426078#426078

Jeg har selv brukt maskin i USA hvor jeg endret innstillingene til norsk språk fra tastaturet. To klikk, det. Så slipper man å slite med "kjaere" og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...