Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en ripsbusk med skikkelig blodrøde rips, smaken er ikke så aller værst heller.

Men er det nå jeg skal høste den? Eller er det for tidlig??

Er første året vi har hatt ripsbusker, så er jo litt usikker da :sjenert:

Har solbær også, men den er nok ikke helt moden enda...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Våre er ikke klare, men vi bor i litt kaldt innlandsklima i Midtnorge... Hvis de er skikkelig røde, og ikke sånn kart-harde, og smaker godt, så er de nok modne :)

Skrevet
Våre er ikke klare, men vi bor i litt kaldt innlandsklima i Midtnorge... Hvis de er skikkelig røde, og ikke sånn kart-harde, og smaker godt, så er de nok modne :)

'

Glemte å si at jeg bor på indre østland.

Ja, de er blodrøde, myke og syrlige - og ikke sånn grine på nesa/hutre i kroppen sure... hvis du skjønner :fnise:

Takk for svar iallefall :klem:

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Jeg har høstet mase rips allerede, jeg. De er skikkelig røde og smaker utrolig godt nå - har frosset ned til bruk i vinter.

Gjest *Mim*
Skrevet

Litt vanskelig å vite om akkurat din rips er moden nå, men syns du de kjennes passe ut kan du plukke. Spar noen, så kan du følge med, se hvor lenge ripsen holder seg og hvor lang tid det går før den har blitt for gammel.

Rips er godt!

Skrevet
Litt vanskelig å vite om akkurat din rips er moden nå, men syns du de kjennes passe ut kan du plukke. Spar noen, så kan du følge med, se hvor lenge ripsen holder seg og hvor lang tid det går før den har blitt for gammel.

Rips er godt!

Takk for tisp, men nå er det forsent :fnise:

Plukket all ripsen igår og den var veldig god - sa da var det nok greit å plukke den.

Nå er den iallefall plukket, renset, vasket og nedfryst i påvente av at solbærene skal bli moden - da blir det hjemmelaget rips og solbærsaft etter mormors oppskrift :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...