Gå til innhold

Ferie og svineinfluensa

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det flere enn meg som har planlagt tur i nærmeste fremtid som vurderer å avbestille pga. alle oppslag om folk som får svineinfluensa på ferie utenlands?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Er det flere enn meg som har planlagt tur i nærmeste fremtid som vurderer å avbestille pga. alle oppslag om folk som får svineinfluensa på ferie utenlands?

Nei.

Skrevet

Jeg har nettopp vært på ferie et sted det har vært mange tilfeller av svineinfluensa, men vurderte aldri å avbestille reisen. Jeg ville muligens tenkt tanken hvis reisemålet var et sted uten ordentlig helsevesen.

Nå har jo influensaen begynt å smitte for fullt i Noge også, så sånn sett er det like "farlig" å være her.

Gjest Gjest
Skrevet

Tanken har slått meg pga at jeg jobber innenfor helse, og kommer til å få litt av et pes på jobb om jeg så mye som hoster. Men jeg ser faren som lite reell, og jeg er i Norge lenge nok til at inkubasjonstiden vil ha slått inn om så skulle være.

Men dette er kun pga stress på jobb, ikke en sikkerhetsvurdering.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke vurdert å avbestille noen tur. Man kan like godt bli smittet hjemme. Men det som bekymrer meg er historier om at de nekter folk med influensasymptomer adgang på fly. Kan noe slikt virkelig la seg gjennomføre? Vil anta at nesten hvert fly som tar av har noen som hoster eller har feber ombord. Hva er det meningen at disse skal gjøre hvis de nektes adgang? Sitte på flyplassen et par uker til de blir bra? Dekker forsikringsselskapene hotell og ny billett i slike tilfeller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...