Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Hei, jeg er mann og er jevnlig innom dette forumet. Jeg har et lite spørsmål i håp om at det finnes noen som har litt greie på dette med hårtap og denslags her inne. Kanskje kan en eller annen mann som har erfaringer med dette hjelpe meg også? Jeg har blitt 33 år gammel og manken fra pannen og oppover på toppen av hodet blir bare tynnere og tynnere. Vikene på sidene blir følgelig også stadig større, og det ser sannelig ut til at hår nå skvetter ut alle andre steder enn der jeg aller mest trenger det. Jeg innser jo selvsagt hvor dette bærer, men er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det. Er det noe poeng i å forsøke diverse preparater og kurer? Vil dette fungere noe særlig, eller vil jeg kun kaste bort penger og energi ved å utsette det uunngåelige for kun en stakket stund? Er det kanskje mer fornuftig å investere i en saueklipper? Jeg er aktiv og spiser forholdsvis sunt, men det ser ikke ut til at det har hjulpet nevneverdig. Transplantasjon, tupé, hentesveis og denslags er ikke helt min greie, så hvis jeg ikke får beholde håret slik det er, så forsvinner resten også. Egentlig litt trist dette her. Jeg er/var ganske glad i håret mitt med den noe uvanlige naturlige fargen. Er interessert i behandlingsmetoder med dokumentert virkning (hvis de finnes). Kjerringråd, hokus-pokus eller et obskurt ekstrakt funnet på alternativmessen, det tvilsomme hjørnet av internettwebben eller i bladet Hjemmet vil neppe slå helt an her i gården.
Gjest Lancelotte Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Kan jo være du mangler noe vitaminer? Har du vert hos legen og sjekket? Ellers finnes jo toppik, "vidundermiddelet" for alle menn. Er i alle fall verdt et forsøk
Gjest * Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Hei! Høres ut som du lider av androgen alopeci (arvelig mannlig hårtap). Dersom du går til legen med problemet vil du sannsynligvis få beskjed om å kjøpe en spray som du skal ha i hodebunnen to ganger daglig. Dette må du gjøre i måneder og år - skal visstnok være bevist å ha virkning. Husker ikke hva preparatet heter, tror det var recrea forte eller noe lignende. Dersom det ikke funker eller du ikke klarer å fullføre kuren, finnes det tabletter mot denne typen hårtap. De er reseptbelagte, så du må til legen for å få dem. De har imidlertid en mulig bivirkning som du kanskje ikke ønsker; du kan få nedsatt libido mens du tar tablettene. Så da blir det en vurderingssak. *
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Hei! Høres ut som du lider av androgen alopeci (arvelig mannlig hårtap). Dersom du går til legen med problemet vil du sannsynligvis få beskjed om å kjøpe en spray som du skal ha i hodebunnen to ganger daglig. Dette må du gjøre i måneder og år - skal visstnok være bevist å ha virkning. Husker ikke hva preparatet heter, tror det var recrea forte eller noe lignende. Dersom det ikke funker eller du ikke klarer å fullføre kuren, finnes det tabletter mot denne typen hårtap. De er reseptbelagte, så du må til legen for å få dem. De har imidlertid en mulig bivirkning som du kanskje ikke ønsker; du kan få nedsatt libido mens du tar tablettene. Så da blir det en vurderingssak. * Takk for tipset. Mener jeg har hørt om dette tidligere, men skal ta det opp med legen så får vi se hva som blir resultatet. Jeg er nok dessverre arvelig belastet, ja, men skal nok klare å ta dette med fatning dersom det er lite som kan gjøres også. Jeg blir jo ikke akkurat førstemann med god lufting på toppen. Dette med vitaminer vet jeg ikke. Jeg tar vitamintilskudd i perioder, men jeg mener å ha hørt at det å proppe i seg en masse vitaminer ikke nødvendigvis har så voldsomt mye for seg utover det man får i seg gjennom maten.
Gjest Volven Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Noen gode hår-råd har jeg dessverre ikke, men noen velger å barbere det kort eller å barbere bort alt. Kan være både tøft og fint synes jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå