Gå til innhold

Noli sin prøvetid

Noli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt seint, men takk cypress! :)

Har vært skikkelig kvalm denne syklusen, tror det er pga. pergoen. Kjenner det er slitsomt, har ingen matlyst og det eneste jeg orker å spise er saftis..

Venter på EL nå, blir spennende å se når den kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke slemt ment, det skjønner jeg, men det er så sårt likevel. At de sitter der med en unge de fikk til i 2. pp og liksom skal belære oss om hvordan man lager barn..

Men mannen og jeg er enige om én ting, og det er at når vi først har fått barn, skal vi være åpne om hvor lang tid det har tatt og hva vi har vært gjennom på veien.

Vi tror nemlig at om flere er åpne om sånt, vil flere få forståelse for hvor vanlig det er og at det kan ramme hvem som helst. Det er jo ikke noe som syns på noen heller, og det føles veldig tabu å snakke om.

Men akkurat nå orker vi ikke dele med noen, blandt annet fordi vi ikke vil ha noe forventningspress eller noen spørsmål om hvordan det går.

Tusen takk! :klem: Selv om man selvsagt skulle ønske ingen måtte slite, er det litt godt å vite at det finnes noen som forstår meg også.

Vi har valgt å være åpne det siste året med de som spør. Da vi giftet oss ifjor åpnet visst det en dør til at folk kunne grave etter hvorvidt vi skulle lage baby snart eller ikke og til slutt gikk vi så lei av alles spørsmål og mangelen på smarte svar fra oss så da sa vi det bare som det var. VIPS så viser det seg at det er flere som sliter og det vi har opplevd er 100% støtte fra alle rundt oss. Vi sa samtidig som vi fortalte om hva vi drev med at vi ikke ville ha mange spørsmål, men at vi ville holde folk oppdatert. Dette har så godt som alle respektert.

Jeg er en veldig åpen person, uten å utlevere meg til folk. Og for min del har dette funket bra for folk har vært super ålreite og tatt hensyn til meg når jeg har trengt det.

Åpenhet er viktig, men når man velger å si det er opp til en hver. Jeg synes det er viktig for at tabuet skal fjernes. Støtter deg 100% med å vente til dere har fått barn, noe som tross alt bare er ca 10 mnd eller mindre til!! :bolledeig:

:hug:

I tillegg har jeg så ekstremt humørsvigninger. Tidligere i dag begynte jeg å grine fordi mannen min ikke ville ha det samme til middag som jeg hadde lyst på.

Huffa meg Noli.. Dette var ikke greit, men mannen din er jo heldig som har deg som innser at du er litt annerledes for tiden. Må inrømme at jeg måtte le litt da jeg leste det da... stakkars deg, men det var jo litt morsomt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vært et par morsomme situasjoner pga. disse humørsvigningene, og mannen er heldigvis forståelsesfull.

Jeg har veldig lite tro på at vi skal få det til denne mnd. så dere andre må ha tro for meg. Er ingen grunn til å tenke negativt, er bare magefølelsen. Tror det handler litt om at det å bli gravid føles så fjernt, jeg klarer ikke forestille meg at det kan skje - og hvis det skje kommer jeg til å sitte og vente på å begynne å blø slik som sist. Er nesten redd for å bli gravid for jeg aner ikke hvordan jeg skulle taklet en sa til.

Tok det opp med en lege jeg var til for noen uker siden, og hun sa bare at "neste gang har dere mistet tre ganger og får utredning for hab. abort." som om det skulle være noen trøst liksom..

Stoler heller ikke på de EL-testene jeg har, så nå har jeg bestilt noen nye. Er veldig usikker på om EL var på cd 13 eller 16 forrige syklus, fordi jeg ser nå i ettertid at temp.økning, EL-tester og sekret ikke stemmer overens. Tenker at temp.økning kom fordi vi reiste bort? Kanskje litt feber?

Hadde så himla mye EL-sekret på cd 14 og en god del på cd 15, bare bittelitt på cd 16, men definitivt mest på 14. Da er det jo veldig merkelig om EL var på cd 13? Testene var positiv-ish på 14 og 15, ikke egentlig helt positive, men det var da de var sterkest i løpet av hele perioden jeg testet.

Endte til slutt opp med å "overkjøre" FF og sette EL på cd 16, og om denne syklusen blir lik kommer altså EL om 7 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Noli :vinke:

Nå har jeg lest gjennom dagboka di, så håper på å følge med her fremover. Snart, og veldig snart er det din tur! Kjenner meg så godt igjen i tanken om at jeg aldri blir gravid, og at det er helt uvirkelig at jeg kommer til å bli det.

Hardt og svart er det ofte, men vi får leve i trua og tenke at tro kan flytte fjell. Også har vi heldigvis menn, venner, familie og ikke minst KG til å dele både gleder og sorger.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! Long time no see og sånn.. Trengte plutselig en pause, noen ganger blir alt litt overveldende.

Er sånn passe frustrert denne syklusen. Min første pergo-syklus var egentlig perfekt; EL tidlig i syklusen og den ble 28 dager lang. Masse EL-sekret når jeg skulle også.

Denne, derimot.. Er på cd 22 i dag og venter fremdeles på EL. :kjefte: Og ikke nok med det, har hatt EL-sekret helt fra cd 12. Tempen gikk fint nedover slik den skulle, helt til cd 13, og så begynte den bare å tøyse. Mye opp, men ikke mer enn at den fremdeles var lavere enn normale for før EL. Hva f... er vitsen med liksom?

EL-testene ble også bare rot, hadde bestemt meg for å kutte dem ut denne syklusen, siden jeg bare hadde noen som uansett fungerte veldig dårlig forrige syklus. Men da jeg var kommet til cd 16 uten at EL viste seg, begynte jeg å teste likevel. Og nå har jeg fått pos. EL-tester i fire dager! :murvegg:

Kjenner bare at jeg snart ikke orker mer. Vet i hvert fall at det ikke blir pergo neste syklus, skal ha minst en syklus pause fra det nå. Kanskje det var det som va feilen? At jeg burde hatt en pausemnd?

I alle fall.. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... Så dumt med tøys og tull!!

Du har ikke fått TR enda vel? Da er det jo kanskje muligheter for denne PP fortsatt eller?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ingen mens. Ingen EL heller ennå, men håper i dag da, at tempen har gått opp i morgen. Vi får se..

Klart å ødelegge linken jeg hadde lenger opp her også. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm så rart :sjenert: Nå vet ikke jeg så mye om pergo da, men kan det være den som har klusset så til og gjør at tempen ikke forandrer seg noe særlig? Kan jo nesten se ut som du får en syklus uten EL eller en syklus hvor EL ikke påvirker tempen eller noe sånt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir uten EL, eller at EL kommer kjempesent. Jeg håper bare jeg får mensen nå, så jeg kan begynne en ny syklus, denne gangen uten pergo.

Som du ser på tempnedgangen prøvde nok kroppen min å ha EL på syklusdag 15 eller rundt der, men fikk det ikke til. Og nå har jeg hatt eggløsningssekret sammenhengende i 12 dager, så det er åpenbart noe muffins som foregår her. :(

Jeg har jo testet med EL-tester også helt fra dag 10, men gidder ikke skrive det opp før de blir positive. At den ble positiv på dag 21 er tydeligvis uten betydning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å spørre deg jeg, siden du også er Pergo-bruker..

Hvor mange kurer har du tatt? Vet du om det er mulig at samme "styrken" på kuren virker en måned, men ikke den neste?

Jeg har bare hatt én kur foreløpig, men tror ikke jeg har hatt EL, så jeg lurer nå på om jeg må doble dosen eller om det er noe poeng å prøve enkel dose en gang til.. :klø:

Skal spørre legen også altså, men han er litt mer utilgjengelig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første pergokur forrige syklus, 100mg fra dag 3-7. Hadde den perfekte syklusen, og alt det der, men ble ikke gravid. Fikk beskjed om å bare fortsette neste syklus med samme styrke og dager - og som du ser har det fucket opp alt..

Jeg fikk beskjed om at dersom jeg ikke fikk EL første syklusen, skulle vi prøve en syklus til med samme dose og om jeg fremdeles ikke fikk EL da skulle den økes. Tror det er fordi Pergo virker inn på neste syklus også, det vanlige er jo å ha en mnd. pause mellom kurene, noe jeg ser nå at jeg også burde hatt, siden kroppen min ikke klarer å slippe et egg nå. Leste på forumet til ff at Pergo kan gi cyster, som forsvinner etter en syklus uten, men at de kan bli for store om man tar to kurer etter hverandre. Er kanskje det som har skjedd hos meg?!

Temper du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten klem :hug:

Ring gynekologen og be om en invendig UL, da vil de se om det er noen cyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det var interessant lesing det du skrev om pausemåned. Det må jeg spørre legen min om.

Jeg har ikke tempet hittil, jeg har tenkt at det er så pes. Men kanskje jeg skal begynne med det etter hvert, hvis ting ikke klaffer. Syns du at det gir deg noe ekstra? Jeg skjønner foreløpig ingenting av de ff-chartene, men det er vel noe man bare må sette seg inn i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er pes, våkner etterhvert av meg selv rett før tempetid og sovner igjen nå som jeg er student og ikke må stå opp. Synes det er veldig greit å se nøyaktig når EL er, og også å skrive inn symptomer og slik og sammenlikne med tidligere måneder.

Takk for klem, SøsterLiten. Setter pris på å "ha dere her" alle sammen, godt å ha noen å dele tankene med som skjønner det også. Mannen min er super, men han er jo mann - han slipper å tempe, se etter tegn på EL, kjenner på symptomer og alt slikt. Det er umulig for ham å forstå hvor frustrerende det kan være noen ganger, og da er det fint å ha dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...