Gå til innhold

Noli sin prøvetid

Noli

Anbefalte innlegg

dumme TR, dumme hodepine og dumme dumme vanskelige kropper!!

Synes du skal få 2 blå... NÅ!! Eller hvertfall som resultat av denne pergoen!! Jah!!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helst ikke NÅ, for vet ikke hvor bra Pergo er for babyen.. :fnise:

Men i slutten av mnd. forventer jeg å se Gravid på den ENE testen jeg har liggende her. Har ikke giddet å kjøpe flere, blir bare så himla testetøs av det. Så nå må jeg vente i spenning helt til 14 dager etter EL..

Advarsel: høy sutrefaktor!

Fikk invitasjon til dåp i dag, noe som i grunnen er litt kjipt. Da vi hadde prøvd i litt over et år, kom et vennepar og sa de skulle prøve. Vi har ikke sagt det til noen, og gjorde det heller ikke da. Sa til mannen min etterpå at hvis de blir gravide før oss, da gir jeg opp..

Ikke bare ble de gravide, men de har også fått barn og skal nå ha barnedåp - mens vi sitter her like forbannet barnløse..

Vi har fremdeles ikke fortalt dem noe, men treffer de ikke så ofte lenger. Når vi ser dem er det bare sånn "Ja, nå er det bare for dere å lage barn, det er enkelt det altså.." og "Vi venter på at dere skal lage en lekekamerat til tulla vår, det er det eneste vi venter på nå.."

:frustrert:

Har vært på nippet til å si et par ganger at det er faktisk ikke alle det er så himla lett å bli gravide for, men samtidig orker jeg ikke den utleveringen av meg selv det blir. Så jeg holder kjeft og smiler og nikker ... og gråter litt når vi kommer hjem.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trøste*

Skjønner at det er jævlig kjipt! Er sikkert lett når man er i lykkerusen å tenke at alt er så lett og at det er like lett for alle andre! Men sånn er det da ikke! Men plutselig går det bra for dere også, så får dere verdens beste baby! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Måtte jo innom her en tur og nå har jeg fått lest igjennom hele boken din :)

Selv om vi ikke har vært prøvere lenge så kan jeg godt forstå deg på mange måter, om ikke 100%, så på en måte. Det er ufattelig hvordan alle andre skal forvente ting av en, uten at de egentlig aner hva som skjer i kulissene.

..og når selv jeg kan bli temmelig irritert over alle andre som spør om ikke jeg skal bli gravid snart, så kan jeg bare tenke meg hvordan det er for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe med det at når man først har bestemt seg for å begynne å prøve, vil man helst ha ungen NÅ! Helt forståelig det.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel noe med det at når man først har bestemt seg for å begynne å prøve, vil man helst ha ungen NÅ! Helt forståelig det.. :fnise:

Ja det er klart man ønsker det fort når det først er bestemt, og desto verre med slike spørsmål hele tiden (og enda verre jo lengre tid det tar)..

Selv mistet jeg en spire for et års tid siden, og etter det har jeg aldri likt spørsmål om kommende baby :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: høy sutrefaktor!

Fikk invitasjon til dåp i dag, noe som i grunnen er litt kjipt. Da vi hadde prøvd i litt over et år, kom et vennepar og sa de skulle prøve. Vi har ikke sagt det til noen, og gjorde det heller ikke da. Sa til mannen min etterpå at hvis de blir gravide før oss, da gir jeg opp..

Ikke bare ble de gravide, men de har også fått barn og skal nå ha barnedåp - mens vi sitter her like forbannet barnløse..

Vi har fremdeles ikke fortalt dem noe, men treffer de ikke så ofte lenger. Når vi ser dem er det bare sånn "Ja, nå er det bare for dere å lage barn, det er enkelt det altså.." og "Vi venter på at dere skal lage en lekekamerat til tulla vår, det er det eneste vi venter på nå.."

:frustrert:

Har vært på nippet til å si et par ganger at det er faktisk ikke alle det er så himla lett å bli gravide for, men samtidig orker jeg ikke den utleveringen av meg selv det blir. Så jeg holder kjeft og smiler og nikker ... og gråter litt når vi kommer hjem.. :sukk:

ÅH Noli!!! :klemmer:

Enn ting jeg har lært meg er at mange av de som får 2 blå veldig fort ikke skjønner at det kan være vanskeligere for noen... Jeg tror absolutt ikke de mener det slemt, men de bare er uvitende. Egentlig mener de det som et kompliment at de vil at du og mannen skal lage baby, for det betyr jo at de synes dere er så fantastiske at de vil ha en mini av dere i sin lille tulles nærhet!

Skjønner tårene og frustrasjonen veldig godt Noli og denne pergoen SKAL gi resultater!! Jeg er sikker!! Jah! :jepp:

mange mange klemmer til deg Noli! :hug::klemmer::hug::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke slemt ment, det skjønner jeg, men det er så sårt likevel. At de sitter der med en unge de fikk til i 2. pp og liksom skal belære oss om hvordan man lager barn..

Men mannen og jeg er enige om én ting, og det er at når vi først har fått barn, skal vi være åpne om hvor lang tid det har tatt og hva vi har vært gjennom på veien.

Vi tror nemlig at om flere er åpne om sånt, vil flere få forståelse for hvor vanlig det er og at det kan ramme hvem som helst. Det er jo ikke noe som syns på noen heller, og det føles veldig tabu å snakke om.

Men akkurat nå orker vi ikke dele med noen, blandt annet fordi vi ikke vil ha noe forventningspress eller noen spørsmål om hvordan det går.

Tusen takk! :klem: Selv om man selvsagt skulle ønske ingen måtte slite, er det litt godt å vite at det finnes noen som forstår meg også.

Endret av Noli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Det er ikke noe godt å føle seg sjalu og "ondskapsfull" fordi man misunner andre for at de blir gravid raskt, men det er ikke så lett å dytte bort de følelsene heller. :trist:

Vi mistet i uke 12 i mai i fjor. Da hadde vi allerede sagt det til all slekt og venner, så alle venter og venter og venter og venter på at noe skal skje igjen. På toppen av alt ble broren til samboeren gravid med sin kjøreste uten at de hadde planlagt det. "Jeg gikk jo på p-pillen" sier hun. Noe så urettferdig! Her :humpe: vi alt vi kan rundt eggløsning og det skjer ingenting, mens andre ikke prøver engang.

Jeg støtter absolutt å være åpen om at en sliter med å bli gravid. For oss er det ikke akkurat noen hemmelighet. Da er det kanskje flere som tenker seg om en gang til før de spør "når skal dere få barn, da?!?

Stor sympati-klem fra Rubie :klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, det trengs! :klem:

Er så ufattelig lei og sliten, har fått en ny bivirkning av Pergoen nå: ekstremt tør hud. I pannen kan jeg nærmest dra av meg det ytterste hudlaget i ett "flak".. :sjokkert:

I tillegg har jeg så ekstremt humørsvigninger. Tidligere i dag begynte jeg å grine fordi mannen min ikke ville ha det samme til middag som jeg hadde lyst på.

I tillegg renner det inn med meldinger om at både den ene og andre i omgangskretsen er gravide. Tror snart vi og mannens tre single kompiser er de eneste barnløse igjen. Med min flaks får vel alle de tre barn før oss.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, dere er snille! :)

Prøver å ikke sutre alt for mye, men samtidig er det jo min dagbok og frivillig å lese. Vet at humøret mitt blir veldig påvirket av Pergo, så håper jeg snart er tilbake til normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg så godt Noli :hug:

Er gjennom en slik periode selv nå det "alle" jeg kjenner blir gravid, noen med nr to på to år.. Enkelte dager går det greit å ta i mot beskjeder om at noen har blitt gravid, men andre dager har jeg mest lyst til å legge meg ned og :cry:

Jeg har valgt å fortelle om prøvingen til noen av venninnene mine, tre av dem fikk vite det nesten med en gang vi startet, og enda noen til litt lengre ut i prosessen.. Jeg er veldig glad for at det er noen som vet, de forstår hvorfor jeg er litt nedfor og betuttet i enkelte situasjoner. :) Det beste er at de er der for meg hvis jeg skulle ha behov for å prate også :)

Håper Pergobivirkningene forsvinner fortere enn svint og at det blir pergobaby denne gangen.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bedre med deg i dag :troest:

Denne ganger klaffer alt skal du se:

- eggløsning kommer

- masse :humpe: til rett tid

- en liten spire fester seg

og

VIPS! en liten pergobaby :babysmokk:

Godnattklem sendes :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...