Gå til innhold

Noli sin prøvetid

Noli

Anbefalte innlegg

CD23, 10DPO.

Merkelig luthealfase denne gangen. Pleier å fra EL til mens være full av kviser og ha ekstremt ømme pupper. Nå har jeg ingen av delene og skjønner fint lite. Ikke at jeg savner noe av det altså, håper bare det ikke betyr at jeg ikke hadde EL likevel!?

Om luthealfasen blir som normalt, burde jeg begynne å spotte i dag, så da får vi se. Har vel hørt det er vanlig med lenger luthealfase på pergo, men om jeg ikke er gravid har jeg ikke lyst til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok du ikke EL-test som var positiv, da? Hvordan har temperaturene vært?

Du har nok hatt eggløsning :jepp: Bare tilfeldig at kvisene ikke kommer og puppene ikke er ømme.

Det med lutealfasen har jeg ikke hørt, men kan godt hende at det stemmer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FertilityFriend mener temp-grafen min er trifasisk nå. Spennende, selv om jeg er hundre prosent overbevist om at jeg ikke er gravid. Etter "normalen" skulle jeg ha begynt å spotte i går, har ingen tegn til det, men regner med det bare tar lenger tid før mensen kommer pga. pergoen.

Sånn ellers har jeg ikke så mye å berette. Har absolutt ingen symptomer på noe som helst, hverken graviditet eller mensen. Bortsett fra at jeg er litt småkvalm, men det er nok helt andre ting, blandt annet resultat av veldig dårlig matlyst. Er også skikkelig forkjøla, begynner å bli lei av å være sår i nesen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at den først er på ett nivå, så på ett nivå, og så på ett til. Normalt sett skal den var di (to) fasisk, et nivå før og et nivå etter EL. En del mener tri (tre) fasiske kurver betyr graviditet, men jeg er ikke sikker. Kan jo ha med pergoen å gjøre, kanskje?

Har absolutt ingen tegn til mensen heller, 13DPO i morgen, normalt skulle jeg ha begynt å spotte for tre dager siden..

Siden jeg er så sikker på at jeg ikke er gravid, skulle jeg gjerne sett at mensen kom så vi fikk prøve på nytt, men.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn: Jeg tror det er på tide å poppe litt popcorn altså!!

Spennende!!

:duskedame::hoppe:

TR TR gå din vei!!! Spire spire kom til deg!!

:duskedame::hoppe:

Masse lykketil klemmer til deg! :hug: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har oppdaget at mensen er sen da. Han spurte i dag om det ikke var på tide å kjøpe bind snart.. :fnise: Med andre ord har vi ikke så mye tro på at det blir klaff denne mnd noen av oss.

Men, så lenge mensen ikke er kommet er jo det egentlig godt nytt. Føler dog ingen testetrang da, noe som er helt uvant til meg å være. FertilityFriend anbefaler meg å vente til den 7. med å teste, og det tror jeg jammen jeg skal prøve. Men håper mensen (om den skal komme) kommer lenge før det!

I dag har vi forøvrig snakket seriøst om å flytte til hjembyen min, som er en mye minedre by enn her vi bor nå. Det er mange grunner egentlig, tror det er et fint sted for våre fremtidige barn å vokse opp, min verdens aller beste storesøster bor der og boligprisene er langt lavere enn her vi bor nå. Selger vi her og flytter kan vi kjøpe nytt og større hus og likevel være gjeldsfrie..

Dessuten er det en jobb der mannen har ganske lyst på, så jeg tipper han ringer og snakker med dem i morgen, sender en søknad og så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå har jeg (endelig) begynt å spotte litt, og har skikkelig menssmerter i ryggen, så da er mensen like rundt hjørnet. Jeg liker ikke gå og vente på mensen.

Fant ut fra brevet fra gyn. at jeg ikke skal ha noen pausemnd. mellom pergo-kurene, og det synes jeg høres merkelig ut. Noen andre som har hatt dobbel pergo uten pause? Det føles litt skummelt liksom, tenk om vi får 8-linger..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nei: til TR! Vi skulle jo ha 2 sett med tvillinger :fnise:

Blir spennende å se om mannen din får jobben da :jepp: Jeg ser absolutt fordelen med å bo i en litt mindre by. Vi bor i Bergen nå, og må uansett bo der et par år til slik at mannen blir ferdig med videreutdanningen sin. Han er veldig lei av det dårlige været her :regn: Jeg er oppvokst her, så jeg legger ikke så mye merke til det. Han har veldig lyst å flytte til Trondheim eller en annen endre mindre by som er mer snøsikker.

Høres jo supert ut med større hus for mindre penger :danse: Og ikke minst å være gjeldsfri. Det er jo mer enn de fleste kan drømme om.

Håper det ordner seg :klem:

Trodde at Pergo helst gis annenhver syklus. Står imidlertid ikke noe i Felleskatalogen om at de fraråder det. Står bare : "Om ovulasjon ikke synes å ha inntruffet etter første behandlingskur, gis neste gang 2 tabletter daglig i 5 dager. Denne startes tidligst 1 måned etter den første.". Hvis det hadde vært farlig å gi 2 kurer etter hverandre hadde det helt sikkert stått der siden disse legemiddelselskapene er livredde for å bli saksøkt hvis noe går galt... Men du kan jo forsøke å spørre gynekologen for å være sikker, hvis du får tak i h*n....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd fem år i Bergen og vi bor i Stavanger nå, kan ikke si annet enn at jeg er drittlei regn. Er oppvokst på østlandet, og savner virkelig sannsynlighet for snø som holder seg i mer enn 2 timer. Trives ikke med klimaet her, synes vinteren bare er mørk og våt.. Også har jeg litt hjemlengesel da, noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle få da jeg forlot byen som 15-åring og aldri aldri aldri skulle tilbake.. :fnise:

Får satse på tvillinger neste mnd, tror jeg. Har stor tro på oktober, så depper ikke så mye. Bare bittelitt.

Har allerede snakket med gyn. Eller, mannen ringte siden jeg var på jobb i dag, og da fikk vi til svar at vi bare skulle fortsette på dobbel kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå har jeg (endelig) begynt å spotte litt, og har skikkelig menssmerter i ryggen, så da er mensen like rundt hjørnet. Jeg liker ikke gå og vente på mensen.

Fant ut fra brevet fra gyn. at jeg ikke skal ha noen pausemnd. mellom pergo-kurene, og det synes jeg høres merkelig ut. Noen andre som har hatt dobbel pergo uten pause? Det føles litt skummelt liksom, tenk om vi får 8-linger..... :sjenert:

Heisann!

Første gang jeg er her, og så oppdaget jeg dette innlegget. Jeg gikk selv på doble kurer 3mnd på rad og faren for 8-linger er ikke helt tilstede. Som regel blir bare kvaliteten på eggene bedre, det blir ikke så mange fler ;)

Uansett så hadde jeg ikke gjort det igjen. Jeg fikk veldig plagsomme bivirkninger og da blodprøven etter første doble kur viste ingen effekt så følte jeg selv at det var unødvendig å gå gjennom plagene i 2mnd til uten at det ble gjort noen flere underøskeler. Hører om mange som får gå til ul underveis og det gir jo også en mye bedre indikasjon på effekten av Pergoen.

Men det er min erfaring :) FÅr håpe din blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg er her, og så oppdaget jeg dette innlegget. Jeg gikk selv på doble kurer 3mnd på rad og faren for 8-linger er ikke helt tilstede. Som regel blir bare kvaliteten på eggene bedre, det blir ikke så mange fler ;)

Åh, takk, nå beroliget du meg veldig! :)

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL denne syklusen, det stemmer i hvert fall veldig bra med at den ble så mye kortere enn syklusene mine vanligvis er. Hadde jeg trodd jeg ikke hadde EL, hadde jeg ikke giddet å ta en ny pergo-runde, men denne syklusen var det nok timingen vår og at vi reiste bort som ble årsaken til at det ikke klaffet. Noe som er utrolig kjipt, men får ikke gjort noe med det nå.

Hadde jo en del bivirkner jeg også, men de varte stort sett bare maks en uke. Bortsett fra det jeg opplevde mens jeg tok pillene, har denne syklusen vært mye bedre enn normalt. Har ikke hatt så ekstremt ømme pupper, og kan ikke si noe annet enn at jeg synes det er utrolig deilig å slippe alle kvisene jeg pleier å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tempen virkelig stupte i dag, så da kommer nok mensen i dag eller i morgen, noe som føles helt greit, har jo vært forberedt på det i noen dager nå. Men, det er jo litt kjipt likevel da.. :sukk:

Hadde besøk av noen venner i går, for brettspill og øl, men jeg drakk bare "hjemmelaget fra svigermor"-blåbærsaft. Tenkte litt på at jeg er glad folk er så vant til å se meg ikke drikke at jeg ikke får noen rare blikk eller spørsmål om jeg er gravid. Må være litt tungvindt for dem som må late som de drikker for at ingen skal fatte mistanke.. :fnise:

I dag er det middag hos svigermor! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumme dumme mens. Har ekstremt mye verre menssmerter enn jeg pleier å ha - kan det ha noe med pergoen å gjøre? :kjefte:

Begynner i alle fall på ny kur i morgen, kan ikke si jeg gleder meg. Har dessuten begynte å tenke den utenkelige tanken "tenk om vi ikke får det til med pergo.." Tanken på prøverør føles så fjern og umulig, kan ikke se for meg hvordan jeg noengang skal kunne klare det.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går det :jepp: Dere har jo bare tatt én pergokur og da var jo mannen din syk også. Og du var jo sannsynligvis gravid forrige syklus. Dette ordner seg skal du se :klem:

En får jo tro at det er Pergoen som gjør de sterkere mens.smertene.

Stakkars deg :troest: Alle de plagene du skal få.

Men jeg skjønner godt de tankene om prøverør. Det slår jo meg også av og til. Vi snakker til om med om adopsjon fra tid til annen. Godt å vite at samboeren også syns at det er et helt ok alternativ i tilfelle alt skulle slå feil. Men det gjør det jo ikke for noen av oss :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme dumme mens. Har ekstremt mye verre menssmerter enn jeg pleier å ha - kan det ha noe med pergoen å gjøre? :kjefte:

Begynner i alle fall på ny kur i morgen, kan ikke si jeg gleder meg. Har dessuten begynte å tenke den utenkelige tanken "tenk om vi ikke får det til med pergo.." Tanken på prøverør føles så fjern og umulig, kan ikke se for meg hvordan jeg noengang skal kunne klare det.. :tristbla:

Jeg kjenner også igjen de tankene der... Litt tidlig kanskje, siden jeg jo bare er i gang med første kur.. Men jeg har av en eller annen grunn en dårlig følelse når det gjelder det der. :sukk: Men jeg håååper jeg tar feil!

Mener jeg har hørt at menssmerter kan bli verre med Pergo ja.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, ja. Føler jeg har en følelse av at må det gå. Og tenk om det ikke går.. :tristbla:

Begynte på ny pergo-kur i dag, og den helvetes hodepinen er tilbake! :kjefte: Kjenner jeg er lei, og tenker med skrekk på hva som skjer om det må enda en kur til. Vi har fått resept på fire kurer, så regner med det betyr vi skal prøve de før vi evt. går videre. Det er helt greit, må innrømme at jeg har ekstremt lite lyst å gå på prøverrørskarusellen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...