Gå til innhold

Barnevernet kidnappet barna


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei

huf det er ile, sel om det virker som barnevernet kan ha grunlag for og gripe in her er det viktig at de holder seg til loven og di fullmakte de får fra retten det er viktig for almen tilit, familien bør forfølge dette og sikre andre saksbehandlere senere, jeg syns nesten di burde anmele det, de samme regler må gjelde for barnevernet som for andre som bryter loven, og hente barn skal bare skje om en har en retslig kjenelse for det eler om det er i nødverge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det største problemet som dukker opp når slike saker slås opp i media, er at vi kun blir presentert en side av saken. BV har ikke anledning til å uttale seg pga taushetsplikten, så alt foreldrene kommer med, blir stående uimotsagt.

Jeg har samarbeidet tett med barnevernet gjennom jobben min i mange år, og vet at BV aldri fjerner barn fra hjemmet, uten veldig gode grunner for det. Snarere tvert i mot, så har jeg sett utallige eksempler på barn som burde vært fjernet fra hjemmet, men hvor ingenting skjer før det har skjedd virkelig tragiske ting.

At barn sier de helst vil være hos foreldrene, er jo helt normalt, nesten uansett hva slags forhold de lever under. Barn har en ekstrem lojalitet til sine foreldre.

Om BV har gjort overtramp i denne aktuelle saken, vil vel tiden vise. Men jeg er svært skeptisk til slike saker som slås opp i media. Det blir rett og slett for ensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet som dukker opp når slike saker slås opp i media, er at vi kun blir presentert en side av saken. BV har ikke anledning til å uttale seg pga taushetsplikten, så alt foreldrene kommer med, blir stående uimotsagt.

Jeg har samarbeidet tett med barnevernet gjennom jobben min i mange år, og vet at BV aldri fjerner barn fra hjemmet, uten veldig gode grunner for det. Snarere tvert i mot, så har jeg sett utallige eksempler på barn som burde vært fjernet fra hjemmet, men hvor ingenting skjer før det har skjedd virkelig tragiske ting.

At barn sier de helst vil være hos foreldrene, er jo helt normalt, nesten uansett hva slags forhold de lever under. Barn har en ekstrem lojalitet til sine foreldre.

Om BV har gjort overtramp i denne aktuelle saken, vil vel tiden vise. Men jeg er svært skeptisk til slike saker som slås opp i media. Det blir rett og slett for ensidig.

hei

det er lurt og sete seg inn i det, her er vi ikke presantert for noe side i saken, saken var at foreldrene hadde tilatelse fra tingrette og lagmannsretten til og ha omsorgen for barna til saken kom opp igjen til høsten, da bør barnevernet respektere det, jeg kjenner og til en sak fra samme kommune som kom opp i lokalpresen, jeg tror det har mer med rutinene og gjøre en darlig kompetanse her, jeg syns uansett det er uheldig at barnevernet ikke respekterer avgjørelser, en ting til er at hjemlene i loven er lit uklare om hastevedtak og retens fulmakt

det er selsakt uheldig at det er i felesferien og at den som har saken har ferie og ikke kan utale seg, den nye linjen er at di skal bli flinkere til og utale seg og vere apne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

dene saken diskuteres andre steder også jeg syns dete inleget er bra

"Det er litt utrolig hvordan denne saken plutselig ble en hastesak når det var fare for at barnevernet ikke fikk medhold (etter at det tok dem 3 mnd. å reagere på sitt eget vedtak...) Da er det jo i utgangspunktet ganske tydelig at det ikke dreier seg om at det er fare for barnas liv og helse."

jeg syns i vertfal at di har mistet troverdighet her dete er også bra

"Det er ikke tvil om at hoder må rulle der. At de ser seg selv som langt over norsk lov og norsk rettssystem sier faktisk sitt. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg syns denne bloggeren og sier det bra

http://www.lailand.net/blogg/2009/07/barne...e-konsekvenser/

det er mulig jeg er kras, men dene komunen har tabet seg ut før og burde lert, en uerfaren ansat forfulgte en familie i over et ar etter at det var sent in falske bekymringsmeldinger, di som gjorde det ble dømt og familien fik en beklagelse og opreising, (saken ble snaket om i media) mye kune vert ungat dersom man hade bet han rådsporre seg med mer erfarne eler at de hadde kontrolert det, sosialsjefen burde har ordnet op her

dete miner meg om en sak der barnevernet hjal en mor og stike av til danmark med barna sine enda hun ike hade lovlig omsorg, heler ike da ble di ansatte straffeforfulgt

vi blir stadig minet på hvor viktig det er at vi meler fra om vi ser noen som ikke har det bra men da er det viktig med tilit elers vil ike folk mele i fra, da er det viktig at barnevernet folger reglene og at di som ike gjor det far en reaksjon

Innlegget er endret

Miss Shorty, mod

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...