Gjest Gjest_enja_* Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Kan en finne døde egg, mange uker etter at man har hatt lus?
Morrille Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 (endret) Teoretisk kan man vel det. Men ville ellers tro de hurtig ble skyllet bort når man dusjer. Hvis du finner mange ville jeg nok ta en ekstra kur. Du kan lese litt om lus her: Helsedoktoren.no - lus Endret 21. juli 2009 av Morrille
Gjest Gjest_enja_* Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Hei,takk for svar. Da hun hadde lus,fant vi bare to lus.Tok to kurer med 8 dagers mellomrom.Jeg ser igjennom håret til ungene ofte nå,siden jeg har totalt noia for at de skal få det. Kikker igjennom hodet deres noen ganger i uka.Har funnet noe som jeg var usikker på om var egg eller noe talg-lignende fra hodebunnen dette på kun noen hårstrå.Så det an,men det kom ikke noe lus.Fant det samme denne gangen(kanskje også de samme,hvem vet..).Tok vekk noen med pinsett,og så kur.Men noe sier meg at det må være døde egg som vi ikke har fått vekk.De sitter godt fast. Funnet kun ett "egg" på noen hårstrå.Sikkert ikke flere enn 10.Og de sitter forskjellige plasser på hårstråene.Forsto det sånn at lusene la egg ca 2 cm fra hodemunnen og utover..Merkelig at jeg da har funnet feks kun ett,langt nede på et hårstrå. Vel,jeg får fortsette å følge med.. Uff,denne lustida.Hater det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå