Gjest Euforia Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Vet ikke om jeg plasserer denne tråden på rett sted, men synes det her virket mest riktig. Uansett; Er det mulig for meg å kontakte fastlegen min og spørre om han kan ta en blodprøve som jeg får med meg hjem?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Tja. Skulle ikke tro det er umulig iden forstand at det er ulovlig, men jeg vil tro at du kan få et forklaringsproblem.
Gjest Euforia Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Det skal være en gave. Ikke snakk om mye blod, bare et lite glass.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Ah. Spør. Men vær obs på at du kan faktisk ende opp med å få det notert i journalen din innenfor psykiatri. Siden det er snakk om en liten mengde er det kanskje mulig å trekke blod selv?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 gave? vil du være vennlig å forklare litt nærmere? :S
Gjest Euforia Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Hm. Ja, har vurdert det også. Vil helst gjøre det hos fastlegen siden det blir gjort på en trygg måte. Vet ikke hvor det er lurest å stikke og hvor jeg ikke bør stikke (skjønner jo selvfølgelig hvor det er farlig å stikke).
Gjest Euforia Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 gave? vil du være vennlig å forklare litt nærmere? :S Haha, jeg er ikke psyko eller har kontakter i tvilsomme sekter. Det er bare en gave til kjæresten min.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Hm. Ja, har vurdert det også. Vil helst gjøre det hos fastlegen siden det blir gjort på en trygg måte. Vet ikke hvor det er lurest å stikke og hvor jeg ikke bør stikke (skjønner jo selvfølgelig hvor det er farlig å stikke). Om det er lite blod du skal ha kan du dra blod fra ganske overfladiske kutt. Steril skapell, og rens godt etterpå.
Gjest Euforia Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Om det er lite blod du skal ha kan du dra blod fra ganske overfladiske kutt. Steril skapell, og rens godt etterpå. Takk! Blir skummelt.
Miel Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 (endret) Det er mulig du kan få kjøpt lansetter til kapillærprøvetaking på apoteket, diabetikere bruker jo sånt, så det må gå an å få tak i det. De gir litt bedre kontroll enn en skalpell iallfall, og gjør knapt vondt. (Eller så kan du komme hjem til meg, jeg kan ta blodprøver hehe.) Endret 21. juli 2009 av Miel
Gjest Euforia Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 God idé. Får gjøre det. Kjæresten min jobber på legesenter og har sprøyter, men det skal være en gave til ham, så det ødelegger litt. (Eller så kan du komme hjem til meg, jeg kan ta blodprøver hehe.)
Gjest D-shol Skrevet 21. juli 2009 #12 Skrevet 21. juli 2009 Jeg ville aldri gitt blod til kjæresten min, men hver sin smak. På helsekostforetning får du kjøpt en selvtest for blodtyper. Det er en kanyle som skal stikke hull i fingeren. Rens godt, masser fingertuppen og stikk. Det blør godt. Stikk på siden av fingeren og IKKE i pekefingeren. Ringfinger eller langfinger er best.
Gjest Euforia Skrevet 21. juli 2009 #13 Skrevet 21. juli 2009 På helsekostforetning får du kjøpt en selvtest for blodtyper. Det er en kanyle som skal stikke hull i fingeren. Rens godt, masser fingertuppen og stikk. Det blør godt. Stikk på siden av fingeren og IKKE i pekefingeren. Ringfinger eller langfinger er best. Takk, skal jeg bare stoppe blodet med en bomullsdott, da?
Gjest D-shol Skrevet 21. juli 2009 #14 Skrevet 21. juli 2009 Takk, skal jeg bare stoppe blodet med en bomullsdott, da? jepp, press med en dott, rens det igjen og plaster. Et så lite stikk lukker seg dog fort.
Gjest Euforia Skrevet 21. juli 2009 #15 Skrevet 21. juli 2009 jepp, press med en dott, rens det igjen og plaster. Et så lite stikk lukker seg dog fort. Takk for hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #16 Skrevet 21. juli 2009 Så en slik uttalelse blir du skremt av, mens å gi blod i gave til kjæresten sin er heeelt naturlig? Jeg forstår ikke hva dette er slags gave, og hadde blitt mer kvalm og redd enn glad for å få noe sånt.
Gjest Euforia Skrevet 21. juli 2009 #17 Skrevet 21. juli 2009 Så en slik uttalelse blir du skremt av, mens å gi blod i gave til kjæresten sin er heeelt naturlig? Jeg forstår ikke hva dette er slags gave, og hadde blitt mer kvalm og redd enn glad for å få noe sånt. Haha, smilet jeg brukte tok jeg bare fordi det var morsomt. Personen som skrev det til meg mente det jo ikke seriøst heller. Dessuten blir det noe helt annet. Det er snakk om en tilfeldig som skrev en spøk som svar på et innlegg, og den andre personen er kjæresten min som er min aller nærmeste. Jeg respekterer at du synes det er kvalmt, men så er det ikke du som er kjæresten min heller.
Miel Skrevet 21. juli 2009 #18 Skrevet 21. juli 2009 Haha, smilet jeg brukte tok jeg bare fordi det var morsomt. Personen som skrev det til meg mente det jo ikke seriøst heller. Hei, jeg kan faktisk ta blodprøver altså, har til og med utstyr til det liggende hjemme.
Gjest Euforia Skrevet 21. juli 2009 #19 Skrevet 21. juli 2009 Hei, jeg kan faktisk ta blodprøver altså, har til og med utstyr til det liggende hjemme. Hahahaha, åh! Men mente ikke smilet seriøst, altså. Det var bare fordi jeg synes det var morsomt. Hihi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå