Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Leste dette: Mange menn hater konfrontasjoner i så stor grad, at de holder heller ut i et lunkent forhold enn å bryte ut. Hva tror dere: 1)Er menn flest slik: de hater konfrontasjoner. og blir derfor i dårlige forhold? 2) Hvis flesteparten av mannerasen er slik, synes de selv at det er rasjonelt å være slik? Jeg har selv det inntrykket av menn at de er konfliktsky og at de sjelden eller aldri tar opp relasjonsmessige temaer. Hva mener dere?
Lissi Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Individuelt tror jeg, men tror det passer på mange! Det fins noen mannfolk med bein i nesa som sier fra, men jeg tror mange menn velger sine kamper. Noen ganger vet de av erfaring at det ikke er vits. Jeg syns også det går igjen at mange menn er feige og blir i forhold fordi de har det komfortabelt. Bedre det enn å være aleine.
waco Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Nå definerer dere jo dårlige forhold som forhold når dama er misfornøyd. En kar som er fornøyd vil nok lite sannsynlig være konfliktskapende med mindre dama blander inn andre menn. Og det er jo noe damer ofte gjør når det går dårlig i et forhold har jeg lest, - blant annet strofen, "en kvinne er aldri utro dersom hun er lykkelig", - som betyr at mannen er ansvarlig og som oversettes til; mannens skyld at kvinnen er utro.
Gjest Marlo Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Så og si alle menn jeg har mött er store i kjeften, men når det gjelder å konfrontere det man t.ex. irriterer seg over, så holder de kjeft. (dette gjelder forövrig de fleste kvinner jeg kjenner også, så ikke noe spesifikt mannfolkproblem) Samboeren min derimot, er stikk motsatt. Han elsker konfrontasjoner, og er ikke vond å be om man trenger noen til å krangle med internettleverandörer, butikkansatte etc etc om man har blitt urettmessig behandlet eller har fått mangelfulle varer og lignende. Og det beste av alt - han får alltid viljen sin. Har hatt noen måneder med gratis internett her hjemme ja, fordi Canal Digital ikke klarer å levere det dem lover. Jeg har et mye bedre forhold med denne mannen, enn med andre jeg har värt sammen med tidligere. Nettopp fordi han sier det han mener når det gjelder. Jeg vet til enhver tid hvor jeg har ham (ikke fysisk) og hvilke standpunkter han har, jeg trenger ikke lure på om han virkelig mente det han sa etc. Så jeg slapper mye mer av i dette forholdet enn hva jeg tidligere har gjort Endret 20. juli 2009 av Marlo
waco Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Det er mange sånne kvinner marlo, som elsker menn, - som ikke tar et nei for et nei.
Lissi Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Så og si alle menn jeg har mött er store i kjeften, men når det gjelder å konfrontere det man t.ex. irriterer seg over, så holder de kjeft. (dette gjelder forövrig de fleste kvinner jeg kjenner også, så ikke noe spesifikt mannfolkproblem) Samboeren min derimot, er stikk motsatt. Han elsker konfrontasjoner, og er ikke vond å be om man trenger noen til å krangle med internettleverandörer, butikkansatte etc etc om man har blitt urettmessig behandlet eller har fått mangelfulle varer og lignende. Og det beste av alt - han får alltid viljen sin. Har hatt noen måneder med gratis internett her hjemme ja, fordi Canal Digital ikke klarer å levere det dem lover. Jeg har et mye bedre forhold med denne mannen, enn med andre jeg har värt sammen med tidligere. Nettopp fordi han sier det han mener når det gjelder. Jeg vet til enhver tid hvor jeg har ham (ikke fysisk) og hvilke standpunkter han har, jeg trenger ikke lure på om han virkelig mente det han sa etc. Så jeg slapper mye mer av i dette forholdet enn hva jeg tidligere har gjort Jeg har gått fra østersfyren til denne du beskriver her og det er helt fantastisk! Aldri følt meg tryggere!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Nettopp fordi han sier det han mener når det gjelder. Jeg vet til enhver tid hvor jeg har ham (ikke fysisk) og hvilke standpunkter han har, jeg trenger ikke lure på om han virkelig mente det han sa etc. Høres bra ut..
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. juli 2009 #8 Skrevet 20. juli 2009 Nå definerer dere jo dårlige forhold som forhold når dama er misfornøyd. En kar som er fornøyd vil nok lite sannsynlig være konfliktskapende med mindre dama blander inn andre menn. Og det er jo noe damer ofte gjør når det går dårlig i et forhold har jeg lest, - blant annet strofen, "en kvinne er aldri utro dersom hun er lykkelig", - som betyr at mannen er ansvarlig og som oversettes til; mannens skyld at kvinnen er utro. Det kan nok stemme.
Gjest Purple Haze Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har også samme erfaring som Marlo og Lissi, gikk fra østersmannen til en mann som virkelig kan kommunisere. O fryd og glede Trenger en som kan utfordre meg, og som kan være litt sparringpartner. Og bare for å understreke det, så er jeg ingen kranglefant. Men jeg vil snakke om ting, i stedet for å bare glatte over og late som alt er bra. Er enig i gjestdeluxe sine observasjoner. Min erfaring er at mange menn skyr alt som kan lukte av konfrontasjon med kvinnen i sitt liv, med det resultat at det kun blir enveiskommunikasjon. En del menn blir også i dårlige forhold, fordi de er redd for å bli alene. Eller at tanken på å starte på nytt, er overveldende.
Gjest Marlo Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Det er mange sånne kvinner marlo, som elsker menn, - som ikke tar et nei for et nei. Nå vet jeg ikke, men det kan virke som at du sikter til menn som ikke tar nei for et nei når det gjelder sex og slikt. Slik er ikke min samboer om det var det du mente, han er lydhör og omsorgsfull, men når det gjelder rettferdighet, forhold og misforståelser - så er han ikke redd for å si det han mener, ej heller prate åpent og ärlig ut om ting. Og når det gjelder ting han mener han har sin rett, så kverrulerer han gjerne en hel dag for å bevise sin rett ( men dette er igjen snakk om kjöp av varer, jobb etc etc)
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 Så, om menn ikke bryter dårlige relasjoner - da blir det kvinnens ansvar å ta tak og handle da? For eksempel å bryte ut?
Gjest Marlo Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 En må jo ta et ansvar, så om mannen ikke tar ansvaret så må kvinnen ta ansvaret. Om kvinnen mener at hun ikke burde ta ansvaret ene og alene, men mannen likevel ikke önsker å forandre på ting for at et forhold skal fungere, ja da må kvinnen ta ansvar ved å t.ex. bryte forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #13 Skrevet 20. juli 2009 Om de fleste menn synes det er rasjonelt å sky konflikter tør jeg ikke si noe om, men min erfaring er at mange gjør det. De kan være tøffe som fy på jobben, mot parkeringsvakter, og mot udugelige håndverkere som ikke gjør jobben sin. Men mot dama er de sjanseløse Hvorfor det er sånn er beyond me. Men det er i alle fall det jeg har sett, i familie og i vennekretsen. Det underbygges vel forsåvidt av statistikken, i det kvinner tar initiativ til tre av fire brudd. Når det gjelder østersmenn, så er ikke nødvendigvis det en konstant egenskap (igjen bare min erfaring, og dermed ikke representativt- men det skjer!). Min kjærestes ex-kone klaget alltid over at han aldri snakket, at han var taus, at han ikke hadde noe å komme med. Jeg trodde ikke vi hadde vært sammen med samme mann, for han snakker jo ustanselig! At Østersmannen finnes er jeg ikke i tvil om, men det kan også ha noe å gjøre med indre dynamikk.
Gjest Gjest_cammie_* Skrevet 20. juli 2009 #14 Skrevet 20. juli 2009 Nå vet jeg ikke om jeg vil karakterisere mannen som en egen rase og påstå at dette er noe spesielt for Han.. men nå er det jo menn jeg har datet, og dem jeg har erfaring med og ja - jeg har merket tendensen! Noen av dem har vært helt utrolig konfliktsky, de to gangene jeg har blitt dumpet så har jeg praktisk talt dumpet meg selv når jeg har forstått at det er det de vil. Er det noe de har problemer med så må man nærmest fiske det ut av dem. Jeg håper dette er noe som avtar når man blir eldre? Er avhengig av å ha åpne og ærlige forhold, men selv den mest ærlige mann kan plutselig bli stum som en østers om viktige ting. Og jeg har også vært både venninna og elskerinna (ikke skyt meg) til menn i dårlige forhold som de egentlig vil ut av, men de kommer seg ikke ut før dama tar initiativ til å bryte. Og da får de plutselig litt panikk..
Monoke Skrevet 21. juli 2009 #15 Skrevet 21. juli 2009 Om de fleste menn synes det er rasjonelt å sky konflikter tør jeg ikke si noe om, men min erfaring er at mange gjør det. De kan være tøffe som fy på jobben, mot parkeringsvakter, og mot udugelige håndverkere som ikke gjør jobben sin. Men mot dama er de sjanseløse Hvorfor det er sånn er beyond me. Men det er i alle fall det jeg har sett, i familie og i vennekretsen. Det underbygges vel forsåvidt av statistikken, i det kvinner tar initiativ til tre av fire brudd. Ja, har sett det samme. Det er et svakt trekk når man går over streken der kjærlighet forveksles med trygghet.
Monoke Skrevet 21. juli 2009 #16 Skrevet 21. juli 2009 Nå vet jeg ikke om jeg vil karakterisere mannen som en egen rase og påstå at dette er noe spesielt for Han.. men nå er det jo menn jeg har datet, og dem jeg har erfaring med og ja - jeg har merket tendensen! Noen av dem har vært helt utrolig konfliktsky, de to gangene jeg har blitt dumpet så har jeg praktisk talt dumpet meg selv når jeg har forstått at det er det de vil. Er det noe de har problemer med så må man nærmest fiske det ut av dem. Jeg håper dette er noe som avtar når man blir eldre? Er avhengig av å ha åpne og ærlige forhold, men selv den mest ærlige mann kan plutselig bli stum som en østers om viktige ting. Og jeg har også vært både venninna og elskerinna (ikke skyt meg) til menn i dårlige forhold som de egentlig vil ut av, men de kommer seg ikke ut før dama tar initiativ til å bryte. Og da får de plutselig litt panikk.. Det var noe kjent med mye av dette ja .. Tror det er mere individuelt om han vokser det av seg, eller ei.
Gjest GjesteCronos Skrevet 21. juli 2009 #17 Skrevet 21. juli 2009 Menn har ikke PMS, har dere forsøkt å diskutere med en premenstruell kvinne noen gang? Det ender opp meg slamring av dører og jævelskap. Så sitter vi der tilbake som et spørsmålstegn fordi dette ikke helt hang på greip i forhold til temaet for diskusjonen.. Det er vel ikke så rart at man da etter hvert ikke orker å ta en diskusjon som man vet ender i rop og skrik, og heller bare driter i det. Det er faktisk slitsomt, og de fleste menn har bedre ting å gjøre enn å bli hylt til av en kvinne som er hysterisk fordi hun lar hormonene styre seg og ikke motsatt.
waco Skrevet 21. juli 2009 #18 Skrevet 21. juli 2009 En annen liten ting. Er ikke et harmonisk og godt forhold fravær av kontrontasjoner og konflikter? Skjønner ikke vitsen med å krangle for vennskapets skyld!
panter Skrevet 21. juli 2009 #19 Skrevet 21. juli 2009 Kan ikke snakke for alle menn, men vi velger når vi vil ta en diskusjon eller ikke. Jeg selv elsker en god diskusjon og viker ikke unna når muligheten byr seg. om politikk, synspunkter på diverse ting osv. Kan gjerne være litt for sta og påstålige hehe. Når det gjelder eksempel synes du jeg ser tykk ut i denne. da pleier jeg som oftes og svare nei ( selv om hun kansje gjorde det ) pga jeg ikke ønsker og såre henne og få en diskusjon om hun er tykk eller ikke. eller hun må da prøve hele garderobeskapet.... og jeg må gi kommentarer. Det største problemet slik jeg ser det at dama tar opp ting som er litt uvesentlig for oss gutta og hun ønsker en konfritasjon på dette. Da vil vi menn vike unna. I stedet for at dama tar opp det som virkelig plager henne og slutter og gå rundt grøten. da vil hun få den praten\diskusjonen\krangelen hun ønsker
Gjest GjesteCronos Skrevet 21. juli 2009 #20 Skrevet 21. juli 2009 En annen liten ting. Er ikke et harmonisk og godt forhold fravær av kontrontasjoner og konflikter? Skjønner ikke vitsen med å krangle for vennskapets skyld! Tror det er flere kvinner enn menn som bærer på behovet for å ha noen å bryne seg på. Menn er nok i mange tilfeller litt mer Ole Brumm, og fornøyd med at det er fredelig. Skal ikke si at det ene er bedre enn det andre (man kan jo bli litt for sedat også), men at dette er en av forskjellene, er jeg ganske sikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå