Gå til innhold

gyldig legitimasjon


Gjest Gjest_Trude_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trude_*

Jeg og stedatteren min på 12 skal ut og reise med fly innenlands i morgen tidlig, og først nå oppdaget jeg at det står følgende på de elektroniske billettene:

Alle passasjerer må medbringe gyldig legitimasjon (fødselsattest for barn på innlandsreiser og pass på utenlandsreiser)

og gyldig reisedokument både på innlands- og utenlandsreiser.

Hva i all verden... Jeg har aldri hatt med fødselsattest til barn når jeg har vært ute og reist før. Må man virkelig ha med dette? :klø:

*stressa nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel et formelt krav om at passasjerene kan legitimere seg også for innenlandsreiser, men i praksis så blir hun nok ikke avkrevd legitimasjon dersom all bagasje registreres på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ta med fødselsattesten til barna. Det hjelper lite å argumentere med at det har gått bra før, hvis du først blir stoppet og nektet adgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med fødselsatteste til begge barna da vi reiste innenlands i juni. Men vi ble aldri bedt om å vise de. Men jeg hadde likevel ikke turt å stille på flyplassen uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke blitt sjekket, men har fødselsattesten med i tilfelle. Det koster jo ingenting å ta den med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke registrerer baggasje på datteren din trenger du ikke noe legitimasjon på henne! :)

Så registrer all baggasjen i ditt navn når du sjekker inn så er det kun du som trenger å vise legitimasjon!

Dette gjelder selvsagt bare innland!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...