Gå til innhold

Kommet inn på psykologi


Gjest Challabe

Anbefalte innlegg

Gjest Challabe

Jeg har kommet inn på psykologi i Bergen (bor i Vestfold), men føler meg ikke klar for å flytte dit i år, og hvertfall ikke om 3 uker!! Jeg har forskjellige ting som holder meg tilbake.

Jeg har virkelig lyst til å studere psykologi, spesielt i Bergen. Men hvis jeg sier fra meg plassen i år, er det stor sjanse for at jeg ikke kommer inn neste år? Snittet var 42,6 poeng, jeg har 45,7 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Det er ingen som kan vite hvordan snittet blir neste år. Tre poeng er slett ikke mye, og hvordan poenggrensen blir neste år avhenger av hvor mange som søker da og hvor mange plasser som opprettes, i tillegg til hvilken kvote du faller i da. Du må rett og slett vurdere om du vil ta sjansen på å ikke komme inn neste år (med den poengsummen du vil ha da) og så bestemme hva du vil gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette visste du vel om da du søkte? Det kan da ikke ha kommet som et sjokk på deg at du kom inn og at det først nå ble aktuelt å flytte?

Få på deg telefonen og finn deg leilighet brennkjapt! De beste er nok allerede bestilt. Bergen er en super by å studere i og det psykologiske fakultetet ligger helt sentralt i byen og dermed kan du bo nesten hvor som helst og ha maks 10 min reise fra leiligheten til fakultetet.

Dette med poeng svinger veldig fra år til år, men psykologi i Bergen er et populært studium og husk at mange må ta første året to ganger (eller mer) for å komme inn på profesjonsstudiet. Det er bare å komme i gang, spør du meg, om du er sikker på at det er dette du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...