Gjest sunshineTS Skrevet 21. juli 2009 #21 Skrevet 21. juli 2009 Er dette en dokumentar, eller en spillefilm(eller hva nå enn det kalles)? Høres uansett ut som noe jeg ikke ønsker å se, for slike ting driver meg til et aggresjonsnivå jeg helst ikke vil opp på. Rett og slett drapstendenser. Så jeg holder meg til å ikke røre kjøtt, fisk etc, alt som har hatt puls. Jeg vet det ikke er nok. Men siden dette er kvinneguiden; I tillegg til å ikke støtte denne helvetes industrien, smaker vegetarianere bedre nedentil også Motivert til å forandre livsstil? Ho hoi! people = shit Dette er en dokumentar film. En "dyremishandling-etterforsker" går undercover og får seg jobb på en grisefarm i Ohio. Han jobber der i 6 uker, og går hele tiden med skjult kamera på seg. Deretter leverer han materialet til politiet. Vi får også se rettsaken. ( haha viss man kan kalle det det!) Sover fortsatt dårlig jeg. Starter iallefall med å boikotte svinekjøtt så får vi se åssen det går etterhvert.
gerotten Skrevet 24. juli 2009 #22 Skrevet 24. juli 2009 Jeg så filmen natt til idag, og jeg må si at det er noe av det jævligste jeg har sett. Jeg reagerte sterkt på blandt annet forsvarets ekspertvitne, veterinæren som påsto at å henge en gris levende mens en gjeng idiotiske hillbillys sto rundt og lo, ikke var dyreplageri i det hele tatt. Heller ikke å kaste grisunger flere meter mens de hylte av redsel. Det som også fanget oppmerksomheten min sterkt, var når eier av gården Ken Wiles satt å sa i vitneboksen at griseoppdrett var livet hans og den eneste inntektskilden han hadde. Og at han aldri ville bedrive dyreplageri eller andre ting som kunne ødelegge levebrødet sitt. Hvorfor var det da ingen som argumenterte mot han, ved å si at når han da har så mange griser i elendig tilstand og så mange grisunger som bare blir "forkasta" (løfta etter beina eller øra og slengt gjentatte ganger i gulvet eller veggen, hylende, til de dør) Så kunne jo alle se at han ga faen. Hadde grisene fått mat, og hadde de hatt det reint rundt seg og god plass, ville jo mange flere overlevd. Jeg er veldig opptatt av dyrs velferd. Når jeg så denne filmen så klarte jeg ikke stoppe tårene, og jeg husker jeg tenkte " finnes det egentlig en gud" (og jeg er ikke engang kristen) Filmen endte med frikjennelse av gårdseieren og den ene ansatta. Mens sønnen som iallefall på filmen sto for det verste av dyreplageriet fikk en bot på 250 dollar, et års "overvåking" og måtte delta på kurs hvor han skulle lære om transport av dyr. Er det bare meg som reagerer på hvordan verden er ? Kjenner meg kvalm. Takk for at du startet denne tråden. Jeg har ikke sett denne filmen, men mange andre. Det skjærer i meg, jeg blir så sint på menneskeheten, hvordan de tror de kan behandle andre skapninger som de vil bare fordi de er annerledes og ikke at kan utrykke seg på samme måten som oss. Jeg anbefaler " dyrenes frigjøring" av Peter Singer..han kaller menneskene for artsrasister..bra sagt synes jeg. Er så glad det finnes nadre som føler det samme som meg. Føler jeg bør se filmen..ligger den noe sted i sin helhet?
Gjest sunshineTS Skrevet 24. juli 2009 #23 Skrevet 24. juli 2009 Takk for at du startet denne tråden. Jeg har ikke sett denne filmen, men mange andre. Det skjærer i meg, jeg blir så sint på menneskeheten, hvordan de tror de kan behandle andre skapninger som de vil bare fordi de er annerledes og ikke at kan utrykke seg på samme måten som oss. Jeg anbefaler " dyrenes frigjøring" av Peter Singer..han kaller menneskene for artsrasister..bra sagt synes jeg. Er så glad det finnes nadre som føler det samme som meg. Føler jeg bør se filmen..ligger den noe sted i sin helhet? Tror jeg skal sjekke ut dyrenes frigjøring. Jepp jeg føler absolutt det samme som deg, og det er godt å se jeg ikke er alene om det. Jeg vet ikke hvor man kan få tak i filmen, jeg så den på en av canal digital sine film kanaler, så den går sikkert der fortsatt.... De pleier jo å sende filmer om igjen... klem til deg
gerotten Skrevet 24. juli 2009 #24 Skrevet 24. juli 2009 Tror jeg skal sjekke ut dyrenes frigjøring. Jepp jeg føler absolutt det samme som deg, og det er godt å se jeg ikke er alene om det. Jeg vet ikke hvor man kan få tak i filmen, jeg så den på en av canal digital sine film kanaler, så den går sikkert der fortsatt.... De pleier jo å sende filmer om igjen... klem til deg Klem tilbake
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå