Twink Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Noen som vet når blåbærene i Oslo-området blir modne? Har så lyst ut å plukke blåbær i år!
Tink Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 I vest og sør er de modne nå sikkert i oslo området også
Twink Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2009 I vest og sør er de modne nå sikkert i oslo området også Var ute en tur nå. De kan nok gjerne stå noen dager til her, for var fortsatt ganske små, og mange ganske sure, så ble ikke den store fangsten i dag. Nå skal jeg gå og lage syltetøy av de jeg fikk med meg ihvertfall!
skrue Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Det er mye blåbær i år. Jeg plukket ca 4 kg i utkanten av Østmarka nær Øyern for tre dager siden. De var så modne som man kunne ønske. Generelt gjelder det nok bare i lavere områder enda. Vil tro mange områder i Østfold er bra nå.
Twink Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2009 Du får tilsette litt ekstra sukker Fant ut at ripsen er i ferd med å bli moden og, så da droppet jeg syltetøy, så får vi blåbær og rips med vaniljesaus på istedet til dessert!
Twink Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2009 Det er mye blåbær i år. Jeg plukket ca 4 kg i utkanten av Østmarka nær Øyern for tre dager siden. De var så modne som man kunne ønske. Generelt gjelder det nok bare i lavere områder enda. Vil tro mange områder i Østfold er bra nå. Jeg befinner meg for tiden på et ganske høytliggende sted, i tillegg til at jeg plukket i en noe tett skog, så kan nok være at det er derfor de ikke var helt perfekt enda. Plukket bare med oss de største vi fant, og selv om de er litt sure så er de veldig gode! Jeg elsker blåbær, og i fjor fikk jeg ikke med meg at blåbærsesongen hadde begynt før den var over. Så i år skal det nytes ekstra for de jeg gikk glipp av i fjor!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå